اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درمقابل تجاوز خارجي‌ها فقط دفاع نمي‌كنيم



 

 

 

درمقابل تجاوز خارجي‌ها فقط دفاع نمي‌كنيم

 

فرمانده كل ارتش:

در مقابل تجاوز خارجي‌ها فقط دفاع نمي‌كنيم بلكه اطمينان از پيروزي داريم


در مقابل كساني كه با زياده‌خواهي به همسايگان ما تجاوز كرده‌اند هشدار مي‌دهيم كه نه فقط براي دفاع از سرزمين خود بلكه بخاطر دفاع از آرمان‌هاي خود و دفاع از همه مسلمانان كه در جوار مرزهاي ما آسيب ديده‌اند آماده هستيم.

ايلنا:مراسم دانش آموختگي دوره‌هاي نوزدهم و سوم حرفه‌اي دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور با حضور فرماندهي كل ارتش و جمعي از فرماندهان و مقامات عالي رتبه نظامي و وابستگان نظامي ساير كشورها برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا امير سرلشكر عطاءالله صالحي طي سخناني با اشاره به تجاوز نيروهاي فرامنطقه‌اي به سركردگي استكبار جهاني و آمريكا جهان خوار به كشورهاي دوست و همسايه عراق و افغانستان اظهار داشت: فرماندهي معظم كل قوا دستوري صادر كردند مبني بر اينكه "عمليات‌هاي نظامي كه در جوار مرزهاي ما هرچند به صورت تجاوز صورت گرفته آن را به صورت يك رزمايش بدانيد و از آن درس بگيريد و با توجه به آموختگي‌هاي 8 سال دفاع مقدس بهترين راهكار‌هاي پدافندي و دفاع قاطع را در برابر هر گونه تجاوز احتمالي به دست آوريد".
وي با تاكيد بر اينكه ما امروز در قالب يك نيروي مسلح دفاعي و بازدارنده در مقابل بيگانگان هستيم اظهار داشت: اما هيچگاه تهديدي از همسايگان‌مان نمي‌بينيم و به همين جهت در مقابل كساني كه با زياده‌خواهي به همسايگان ما تجاوز كرده‌اند هشدار مي‌دهيم كه نه فقط براي دفاع از سرزمين خود بلكه بخاطر دفاع از آرمان‌ها و انقلاب اسلامي خود و دفاع از همه مسلمانان كه در جوار مرزهاي ما آسيب ديده‌اند آماده هستيم.
فرمانده كل ارتش تاكيد كرد: قصد ما اين نيست كه فقط در مقابل تجاوز خارجي فقط دفاع كنيم بلكه اطمينان از پيروزي داريم و ما مطمئن هستيم كه اين موضوع را دشمن بهتر از ما احساس كرده است كه اگر با اين وضعيت درماندگي در منطقه دست به هر اقدامي بزند نابودي فرو پاشاننده‌اي را براي وي رقم مي‌زنيم و اين امر براي ما صددرصد پيش بيني شده است.
وي با اشاره به اينكه امروز سياست استكبار جهاني و اسرائيل جهانخوار سياست فروپاشيده‌اي است به اظهارات برخي از نظاميان غربي اشاره كرد و گفت: آن نظاميان كه روزي پشت صحنه اين تحركات سياسي بودند امروز برخي از آن ژنرال‌هاي بي‌تجربه به صحنه سياست آمده‌اند و لجام گسيخته مطالبي را بيان مي‌كنند كه نه در شان اصول ديپلماتيك نه در شان سياسيون و نه در شان يك نظامي است.
صالحي خاطرنشان كرد: ما به عنوان يك نظامي داراي صنف مشترك جهاني هستيم كه داراي خصوصيات مشترك مي‌باشيم.
وي با بيان اينكه يكي از اين خصوصيات نظم و ديگري غروري توام با پاكدامني است، ادامه داد: اما هم اكنون شاهديم كه ژنرال‌هاي آمريكا اين غرور و پرستيج نظامي را زير پا گذاشته‌اند.
سرلشكر صالحي تصريح كرد: آنهايي كه به جاي بوي خون بوي نفت مي‌دهند و دستاويز كارتل‌هاي نفتي هستند كلماتي را بيان مي‌كنند كه در شان غرور نظامي نيست.
فرمانده كل ارتش در پايان خاطرنشان كرد: اين موارد نهايت لجام گسيختگي و فروپاشي نظام‌هايي است كه هيچ انديشه‌اي نه براي اخلاق ، ايمان و نه حتي اقتدار ملت‌هاي خويش قائل نيستند.


ویدیو مرتبط :
دفاع جانانه برادران سنی از هم وطنان شیعه درمقابل گروهک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجاوز شاهزاده سعودی و دفاع همسرش


همسر شاهزاده عربستانی اتهامات مطرح‌شده علیه شوهرش را مبنی بر اینکه وی به یک دختر مدل 20 ساله در اسپانیا در سال 2008 تجاوز کرده، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "امیره التاویل"، همسر ولید بن‌طلال، شاهزاده عربستانی، اظهار داشت: زمانی که ادعا شده این جرم اتفاق افتاده است، من با همسرم در فرانسه بودم.

وی اظهار داشت: روزی که این اتهامات در شهر ایبیسای اسپانیا مطرح شده، من با همسرم خارج از اسپانیا بودم.

وی افزود: ما آنجا نبودیم، ما در شهر کن فرانسه بودیم. من همواره کنار همسرم بودم و دست‌کم 30 نفر نیز ما را ملاقات کردند.

وی خاطرنشان ساخت: صدها شاهد می‌توانند تائید کنند که ما در شهر کن فرانسه بودیم و دهها مدرک دیگر نیز وجود دارد که اثبات می‌کند ما در شهر ایبیسا در سال 2008 نبودیم.

یک دادگاه اسپانیایی تحقیقات در زمینه این اتهامات را بازگشایی کرده است.

شاهزاده ولید بن طلال، برادرزاده ملک‌ عبدالله، پادشاه عربستان و یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان است.

ماه اوت 2008 از ولید بن طلال خواسته شد تا نسبت به شکایت یک مدل 20 ساله از وی به خاطر حمله جنسی پاسخگو باشد.

شرکت بزرگ متعلق به ولید بن طلال در بیانیه‌ای اتهامات مطرح‌شده را رد کرد و گفت که وی تنها روز سه‌شنبه از این اتهامات خبردار شده است.

این شرکت در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود قرار داد، تاکید کرد: این اتهامات کاملا غلط است و برخورد مطرح‌شده هرگز اتفاق نیافتاده است. "در واقع این رخدادها نمی‌توانستند به وقوع بپیوندند."

یک قاضی در شهر ایبیسا در ماه مه 2010 به خاطر کمبود شواهد مستدل دستور به بسته شدن پرونده داد اما دادگاه محلی در اسپانیا در تاریخ 24 مه این حکم را رد کرد و دادگاهی در شهر ایبیسا در تاریخ 27 ژوئیه رویه‌های قضایی را بار دیگر به جریان انداخت تا خواهان مساعدت مقامات عربستان به منظور پاسخگویی شاهزاده ولید بن طلال باشد.

این شاهزاده 56 ساله دارای سهامی در سی‌تی‌ بانک و شرکت رسانه‌ای متعلق به روپرت مرداک است.

مجله فوربس وی را در مقام بیست‌وششمین فرد ثروتمند جهان قرار داده است.

منبع: ایسنا