اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درس "خانواده و جمعیت" تصویب شد/ لازم الاجرا برای دانشجویان كارشناسی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دبیر شورای برنامه ریزی :

درس "خانواده و جمعیت" تصویب شد/ لازم الاجرا برای دانشجویان كارشناسی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی از تصویب برنامه درسی تنظیم خانواده با عنوان جدید " خانواده و جمعیت " در این شورا خبر داد.

سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: برنامه های درس تنظیم خانواده با عنوان جدید "خانواده و جمعیت " 29 بهمن ماه در شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم به تصویب رسید.

وی با اشاره به زمان ابلاغ این درس به دانشگاههای کشور، اظهار داشت: معمولاً برنامه های درسی یک ماه پس از تصویب در شورای مذکور توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاههای کشور ابلاغ می شوند.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، درس " خانواده و جمعیت " دو واحدی است و تنها در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی قرار می گیرد.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی، درباره اختیاری یا اجباری بودن این درس، گفت: برنامه درسی خانواده و جمعیت از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که دانشگاهها موظف به اجرایی کردن آن هستند.

قدیمی درباره ساز و کار تدوین این برنامه جدید درسی، اظهار داشت: در این زمینه یک مطالعه تطبیقی در رابطه با وضعیت جمعیت چند کشور جهان صورت گرفت و وضعیت جمعیتی ایران نیز هم راستا با این موضوع مورد تحلیل و نقد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تدوین این برنامه درسی، نگاهی کاملاً مستدل و منطقی لحاظ شد و محوریت این برنامه درسی خانواده است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
دستور لازم الاجرا برای هر ایرانی . . .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درس " دانش خانواده و جمعیت " به دانشگاهها ابلاغ شد



درس " دانش خانواده و جمعیت " به دانشگاهها ابلاغ شد

مدیر کل شورای برنامه ریزی آموزش عالی از ابلاغ درس " دانش خانواده و جمعیت " طی هفته جاری به دانشگاهها خبر داد.

سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: درس " دانش خانواده و جمعیت " 27 اسفندماه به تمام دانشگاههای کشور ابلاغ شد.

وی با اشاره به بازنگری این درس اظهار داشت: بازنگری این درس در کمیته تخصصی نهایی شد و شورای عالی برنامه ریزی آموزشی توسط یک تیم بسیار قوی از کارشناسان مختلف ذیربط حدود یک ماه پیش با انجام اصلاحاتی این برنامه را تصویب کرد.

وی افزود: وزیر علوم مصوبات شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی را تایید کرد.

مدیر کل شورای برنامه ریزی آموزش عالی ابراز امیدواری کرد که درس دانش خانواده و جمعیت هر چه زودتر توسط دانشگاهها جایگزین برنامه درسی پیشین شود./مهر