اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درس حسن روحانی برای مالزی



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مالزی,تبریک میلاد مسیح روحانی, پیام تبریک دکتر حسن روحانی برای میلاد مسیح


اخبار  سیاست خارجی - درس حسن روحانی برای مالزی

بازتاب اقدام رییس جمهوری ایران در تبریک سالروز میلاد مسیح و آغاز سال نو میلادی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک ها به عنوان یک درس مذهبی در رسانه های مالزی مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی ˈمالیزیا اینسایدرˈ روز شنبه نوشت: مالزی برای مدتی الگوی بین مذهبی بود، کشوری که در آن بسیاری از نژادها و مذاهب در صلح و آرامش با هم زندگی کرده و رهبران این کشور وحدت، تحمل و احترام متقابل را ترویج می کردند. این اقدامات تاکنون در جشن های مذهبی و با پیام کلی صلح و اتحاد برای کشور انجام می شد.

این پایگاه اطلاع رسانی با اشاره به وقایع اخیر در مالزی و روش دولت و حزب حاکم برای ایجاد اختلاف بین مذاهب، نوشت: واقعیات گذشته در مالزی در طول سالیان اخیر شاهد تغییراتی بوده است. مسلمانان اکنون در این کشور حتی برای تبریک میلاد مسیح تشویق نمی شوند و پیام روز تبریک میلاد مسیح توسط نخست وزیر نیز سردتر از همیشه خطاب به مسیحیان اعلام می شود.

به نوشته ˈمالیزیا اینسایدرˈ، با این سابقه ای که از مالزی وجود دارد می توان از پیام تبریک حسن روحانی رییس جمهوری ایران که مسیحیان جهان از جمله پاپ فرانسیس را خطاب قرار داده است الگو گرفت. حسن روحانی در دو پیام، اقدامی انجام داد که هیچ یک از رهبران کشورهای اسلامی دیگر از جمله مالزی نیز نسبت به آن اقدام نکرد.

این پایگاه اطلاع رسانی مالزیایی در ادامه ضمن انتشار پیام تبریک دکتر حسن روحانی برای میلاد مسیح، نوشت: روحانی مسلمانی شیعه است. با توجه به این واقعیت که رییس جمهوری ایران یک شیعه است، شاید رهبران مالزی بتوانند چیزی از روحانی یاد بگیرند. رییس جمهوری ایران در این پیام ضمن ارتباط با پاپ تلاش کرده است شکاف بین مردم و مذاهب مختلف را کاهش دهد.

ˈمالیزیا اینسایدرˈ در پایان خطاب به مقامات مالزی نوشت: عشق و مهرورزی نسبت به سیاست ها تفرقه انگیز بسیار قابل تحسین تر هستند. شاید روزی، رهبران مالزی بتوانند بار دیگر آن را یاد بگیرند.

توجه به صلح و آرامش بین مذاهب مختلف در مالزی که یک کشور چند ملیتی است دارای اهمیت ویژه ای است و با توجه به همین امر، ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر فعلی این کشور با شعار مالزی واحد که در زبان مالایی به آن ˈساتو مالیزیاˈ می گویند رهبری مالزی را در اختیار گرفت.

نخست وزیر مالزی که با این شعار پیش بینی می شد بتواند اتحاد بیشتری در بین مالزیایی ها ایجاد کند به نوشته تحلیلگران مالایی در عمل به بیراهه رفت تا جایی که تیر پیکان انتقاد وی حتی مسیحیان این کشور را نیز مورد هدف قرار داد.
 اخبار سیاست خارجی  - ایرنا


ویدیو مرتبط :
‫کلیپ جنجالی رییسی خطاب به روحانی: حسن روحانی از امام رضا سیلی خواهد خورد !‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاستمداران در ترحیم پدر حسن روحانی


چهره های سیاسی در مجلس ترحیم پدر حسن روحانی