اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دردسر شربت اشتباهی برای دخترک



اخبار,اخبار اجتماعی,دردسر شربت اشتباهی برای دخترک


 اخباراجتماعی - دردسر شربت اشتباهی برای دخترک

23 اردیبهشت‌ماه سال جاری وقتی دختر 10 ساله‌ای به نام «دنیا افشار نجات» دچار سرماخوردگی ساده شد و مادرش یک قاشق شربت «تیمکس» -مخصوص سرماخوردگی- که از داروخانه‌ای در شهر کرج خریده بود به وی داد تراژدی هولناکی رقم خورد.

به گزارش ایران، پدر نگران گفت: پس از آن چون شب بود خوابیدیم و حدود سه ساعت بعد متوجه شدیم حال دنیا وخیم شده که بلافاصله وی را به بیمارستان شهید باهنر کرج رساندیم و از آنجا به آی‌سی یو منتقل شد.

 متأسفانه دخترم به کمای عمیق فرو رفت و پزشکان قطع امید کردند و مجبور شدیم بچه را به بیمارستان مرکز طبی اطفال تهران، بخش آی‌سی‌یو منتقل کنیم و حالا از کمای مطلق خارج شده و پس از «ام.آر.آی» متوجه می‌شویم چگونه باید درمان‌ها ادامه یابد.

وی افزود: در آزمایشات صورت گرفته مشخص شد عامل به کما فرو رفتن بچه، مصرف دارویی به نام متادون یا همان شربت تریاک بوده و پس از بررسی ما متوجه شدیم شربتی که به نام تیمکس از داروخانه خریده‌ایم در واقع آن شربت نبوده بلکه شربت متادون بوده و داروخانه به دلیل این‌که فروش آن غیرقانونی بوده آن را در جعبه شربت سرماخوردگی مخفی کرده بود و قصد داشته آن را به معتادان بفروشد و متأسفانه به اشتباه آن را به ما داده بود.

 این مادر ادامه داد: اگر کار خلاف آن داروخانه نبود الان بچه ما سالم و در کنارمان بود و آن‌طور که شنیده‌ایم این اتفاق در جاهای دیگری هم افتاده است. پدر دنیا کوچولو در پایان به خبرنگار شوک گفت: متادون در خون و ادرار دخترم دیده شده است، با این حال هنوز از جایی شکایت نکرده‌ایم و مطمئن نیستیم داروخانه مقصر بوده باشد منتظریم ببینیم حال دنیا چگونه می‌شود تا پیگیری‌هایمان را ادامه دهیم.

دکتر «داود روشنی» متخصص طب اورژانس در همین زمینه گفت: شربت تریاک تا آنجا که من اطلاع دارم قطره‌‌اش هم حساب و کتاب دارد و به داروخانه‌ها داده نمی‌شود و توسط وزارتخانه به مراکز ترک اعتیاد و به تعداد بیماران داده می‌شود.

 از طرفی شربت تریاک و کلاً مخدرها بیمار را به کما می‌برند ولی با یکی دو تا آمپول «نالوکسان» در عرض یک دقیقه بیمار پا می‌شود، می‌نشیند و می‌خندد، کمای مخدری ماندگار نیست، کار یک دقیقه است، احتمالاً چیز دیگری به بچه داده شده است.

وی در ادامه گفت: احتمالاً ‌بچه بیچاره دچار هیپوکسی مغزی شده، شربت متادون با شربت تریاک متفاوت است و اثر طولانی دارد. با مقدار شربت مصرفی در یکبار یعنی یک قاشق بعید است هیپوکسی مغزی اتفاق بیفتد.

اخبار اجتماعی - ایران

 


ویدیو مرتبط :
دردسر خواهر ها اندیگ : دردسر برادها خخخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انواع شربت ها



انواع شربت ها

برای دسترسی سریع تر به "انواع شربت ها" میتوانید از جدول زیر استفاده کنید

شربت آبلیمو(آب پرتقال)
شربت آلبالو
شربت به لیمو
شربت سکنجبین