اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دردسر داعش برای آژانس آب و هوای سازمان ملل!



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

آژانس آب و هوای سازمان ملل متحد از حذف واژه "ایزیس" (Isis) که نام الهه مصر باستان و همچنین مخفف نام گروه تروریستی داعش به زبان انگلیسی است، از لیست نام‌ طوفان‌های اقیانوس آرام خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش و مخفف نام انگلیسی آن "Isis"، آژانس آب و هوای سازمان ملل را مجبور کرد تا نام یک الهه مصر باستان را که به لحاظ دیکته با نام گروه تروریستی داعش شباهت دارد، از لیست نام‌ طوفان‌های اقیانوس آرام حذف کند.

کلر نولیس، سخنگوی سازمان جهانی هواشناسی (WMO) اعلام کرد، این نهاد نام "ایزیس" را با "Ivette" جایگزین کرده است. نام جایگزین در صدر لیست اسامی طوفان‌هایی قرار دارد که سال آتی منطقه شمال شرقی اقیانوس آرام را در بر می‌گیرد.

تصمیم برای حذف نام "ایزیس" از لیست مذکور از سوی کمیته طوفان سازمان جهانی هواشناسی اتخاذ شد که در کاستاریکا تشکیل جلسه داده بود. سازمان جهانی هواشناسی شش لیست گردشی از نام طوفان‌ها دارد که به ترتیب حروف الفباست. لیست‌های سازمان جهانی هواشناسی همچنین می‌تواند برای حذف نام طوفانی که بسیار مرگبار است، استفاده شود.

ایزیس، الههٔ طبیعت، باززایی، تجسم ماهیت سحر و جادو و یکی از محبوب‌ترین الهه‌های مصر باستان به شمار می‌رود. نام ایزیس به معنی «دانش» است. ایزیس یا ایسیس به صورت یک زن با یک دیسک خورشید شکل در بین شاخ‌های گاوی بر روی سرش مجسم می‌شود.

 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نحوۀ مبارزه با داعش از مباحت مجمع عمومی سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنكارا با تشویق سازمان ملل و آژانس...



 

 

وزیر خارجه تركیه:

آنكارا با تشویق سازمان ملل و آژانس برای تفاهم غرب با تهران تلاش كرد


وزیر خارجه تركیه گفت كه هم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هم سازمان ملل متحد آنكارا را تشویق کردند برای تفاهم غرب با تهران تلاش کند و این موضوعی نبوده که تركیه خواسته باشد خودسرانه وارد آن شود.

وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نیوزویک» گفت كه «محمد البرادعی»، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ترکیه پیشنهاد داده بود برای ایجاد فضای اعتماد میان ایران و غرب تلاش کند.
به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، «احمد داووداوغلو»، وزیر خارجه تركیه گفت كه هم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هم سازمان ملل متحد آنكارا را تشویق کردند برای تفاهم غرب با تهران تلاش کند و این موضوعی نبوده که تركیه خواسته باشد خودسرانه وارد آن شود.
وزیر خارجه‌ ترکیه در مورد این‌که واشنگتن ممکن است رای منفی ترکیه در شورای امنیت علیه تحریم‌های ضدایرانی را رای علیه آمریکا استنباط کند، گفت: «ما بارها توضیح داده‌ایم که این یک «نه» به آمریکا یا به سیاست‌های «باراك اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریكا نبوده است.»
داووداوغلو تاكید كرد: «رای «خیر» ما علیه تحریم‌ ایران «آری» به دیپلماسی بوده است.»
وزیر خارجه تركیه در ادامه درباره این‌که تفاهم‌نامه تهران مورد انتقاد اعضای دائمی شورای امنیت بوده به نیوزویک گفت که آنكارا نه به‌طور یک‌جانبه بلکه از همان آغاز به موازات متحدان خود در غرب حرکت کرده است.
بنا بر این گزارش، در ماه می تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان ترکیه، برزیل و ایران درباره انتقال اورانیوم ایران به ترکیه به‌منظور تبادل آن با غرب به امضا رسید...../تحلیل:ایلنا