اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست هندبالیست‌ها از وزیر +نامه


جمعی از ملی‌پوشان هندبال با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به وضعیت این فدراسیون شدند.

ایسنا: جمعی از ملی‌پوشان هندبال با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به وضعیت این فدراسیون شدند.

جمعی از ملی‌پوشان هندبال ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به اوضاع فدراسیون هندبال شدند. این نامه به امضای ملی‌پوشان رسیده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اصل نامه ارسالی به دفتر وزیر را منتشر می‌کند (مشکلات نگارشی نامه متوجه نویسندگان نامه است)

"وزیر محترم وزارت ورزش و جوانان

جناب آقای دکتر گودرزی

با عرض سلام و خسته نباشید و سپاس بی‌پایان از زحمات شما احتراما به استحضار می‌رسانیم جمعی از ورزشکاران رشته هندبال که موفق به حضور در جام جهانی و مقام سوم آسیا در بازی‌های جام ملت‌های آسیا بعد از نیم قرن شده‌ایم. از شما تقاضا داریم که به عملکرد فدراسیون هندبال و آقای کوزه‌گری که در راس آن قرار دارند همان طور که می دانید این فدراسیون در سال‌های اخیر وضعیت نابه سامان و بی‌برنامه‌ای داشته و باعث افول این رشته ورزشی در مجامع مختلف شده‌اند.

چنانچه شخص آقای دکتر میرعلی حامی این رشته بی‌پناه نبودند، معلوم نبود که الان وضعیت هندبال در کجا قرار بود. و همان طور که مستحضر هستید یکی از مربیان خوب در حال حاضر به تیم ملی آورده‌اند و هندبال را جهانی کردند. آقای دکتر گودرزی در گذشته نامه‌ای به همین صورت به آقای دکتر عباسی، وزیر سابق وزرش دادیم، ولی ترتیب اثری داده نشد.

همان طور که می دانید در دوره قبل تیم ملی راه به جایی نبرد، نه تنها ما بلکه چندی پیش پیشکسوتان، مربیان و داوران نیز اعتراض خود را در این مورد بازگو کردند که به سمع حضورتان رسید. الان سه سال است که همه در مورد عملکرد آقای کوزه گری اعتراض دارند، ولی راه به جایی نبرده‌اند. اصلا شما را به تمام مقدساتان قسم می‌دهیم که به این درخواست‌ها جامعه عمل بپوشانید و در مورد این فدراسیون زودتر به کمک ما بیایید.

در آخر از زحمات بی دریغانه شما تشکر و قدردانی می‌کنیم.

اعضای تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی ایران"



ویدیو مرتبط :
درخواست وزیر رفاه از عوامل "در حاشیه"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه درخواست عزل رئیس دانشگاه پلی تکنیک به وزیر علوم تحویل شد+سند



درخواست عزل رئیس دانشگاه پلی تکنیک به وزیر علوم

درخواست جمع کثیری ازدانشجویان از وزیر علوم
نامه درخواست عزل رئیس دانشگاه پلی تکنیک به وزیر علوم تحویل شد+سند

دانشجویان مصر هستند که شرایط ناخوشایند سال های گذشته تغییر یافته و با عزل برخی از روسای دانشگاه هایی که عملکردهای متصلبانه ای از خود به نمایش گذاشته اند نسیم تغییراتی که با انتخابات آن را مطالبه کرده بودند هر چه سریعتر در فضای دانشگاهی طنین انداز شود.

  با تغییر دولت و در پیامد آن با تغییر مدیریت وزارت علوم، این انتظار در جامعه دانشگاهی و آکادمیک ایجاد شد، تا منطبق بر وعده های رئیس جمهوری، فضای دانشگاهی متاثر از شرایط تازه دچار تغییر و تحولاتی همسان و همسو با خواست و مطالبه عمومی شود.

طرفه آنکه موضوع تعیین وزیر علوم پروسه ای پرفراز و نشیب را طی کرد و هر گونه تغییر از سوی سرپرست موقت این وزارتخانه و سپس وزیر تازه آمده با واکنش های سلبی و نامنعطفانه برخی نمایندگان مجلس روبرو شد.

 

تا بدآنجا که هم اکنون قرار است فرجی دانا برای پاسخ به سئوال 22 نماینده مجلس به بهارستان بیاید و بوضوح برخی از خطر استیضاح وی می گویند و نه تنها به شدت از تغییرات انگشت شمار در وزارتخانه انتقاد کرده و آن را بر نمی تابند که به تلویح نزدیک به تصریح تهدید گونه پیرامون این تغییرات واکنش نشان می دهند.

حال اما در سوی دیگر ماجرا دانشجویان مصر هستند که شرایط ناخوشایند سال های گذشته تغییر یافته و با عزل برخی از روسای دانشگاه هایی که عملکردهای متصلبانه ای از خود به نمایش گذاشته اند نسیم تغییراتی که با انتخابات آن را مطالبه کرده بودند هر چه سریعتر در فضای دانشگاهی طنین انداز شود.

به گزارش خرداد روزگذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک (امیر کبیر) با حضور در وزارت علوم نامه ای که درآن از وزیر علوم خواستار تغییر رئیس دانشگاه شده بودند را بطوررسمی به وی تحویل دادند.

گفتنی است که این نامه به امضای 1000 نفر ازدانشجویان دانشگاه رسیده وپس از آنکه روز گذشته بطوررسمی به دفتر دکتر فرجی دانا تحویل داده شده گویا امروز نیز به استحضار وزیر رسیده است.

دانشجویان دانشگاه در نامه خود به وزیر علوم با برشمردن عملکردهای ناخوشایند رئیس دانشگاه در طول هشت سال گذشته خواهان تغییر هر چه سریعتر وی شده اند.

در بخش هایی از این نامه آمده است: «انتخابات 24 خردادماه عرصه بازگشت امید و شادمانی به دانشگاه های کشور بود. امری که با تغییر چند تن از مدیران نالایق دانشگاه ها دوچندان گردید. پس از این تغییرات، جامعه دانشگاهی پلی تکنیک نیز به انتظار تغییر کادر مدیریتی و راس آن ریاست دانشگاه نشسته است

 

که متاسفانه تا امروز به آن جامه عمل پوشانده نشده است. ریاستی که در طول این هشت سال زخم های فراوانی را بر پیکره این درخت تنومند وارد کرده است»

در ادامه نامه نیز با اشاره به تعطیلی انجمن اسلامی دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه و تخریب دفتر آن ، از این اقدام در راستای محروم سازی دانشجویان از داشتن نهادی صنفی برای مطالبه گری در برابر روندهای مدیریتی ناکارآمد، نامبرده شده و در ادامه آمده است: " یکی از عجیب ترین اقدامات وی شکایت از دانشجویان دانشگاه و پیگیری پرونده های آنها برای اخذ حکم قضایی می باشد.

 

آری عجیب است! رئیس دانشگاه که باید به سان پدری در کنار دانشجویان قرار گیرد خود در مقابل دانشجویان ایستاده است".

 در بخش های دیگری ازنامه دانشجویان به دخالت نیروهای خارج از دانشگاه درفرآیندهای داخلی دانشگاه اشاره شده و این فرآیند مستظهر به اجازه و حمایت رئیس دانشگاه عنوان شده و تاکید گشته که درطول این مدت دانشجویان بدین واسطه با آسیب های بسیاری روبرو شده اند.


دربخش دیگری از نامه آمده است: « کمیته انظباطی دانشگاه به عنوان اصلی ترین بازوی اجرایی ریاست دانشگاه در تمامی این مسائل ورود نموده که ثمره آن بیش از 150 ترم تعلیق و احضار چند صد تن از دانشجویان است». از عملکرد حراست دانشگاه نیز انتقاداتی در این نامه آمده و تاکید شده که این روند پس از انتخابات نیز کما فی السابق از سویرئیس دانشگاه پی گرفته شده است.

به گزارش خرداد در بخش پایانی نامه نیز آمده است: « شوراهای صنفی دانشجویی، تشکلی برخواسته از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سالهای گذشته همواره با محدودیت های فراوانی روبرو بوده است. همچنین کانون های فرهنگی و نشریات دانشجویی به محاق رفته اند و حتی طی دوره ای چند ساله این دانشگاه از نعمت حضور کانون های فرهنگی و نشریات مستقل دانشجویی محروم بوده است.

 

پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز این روند ادامه یافته است و طی دو ماه گذشته از آغاز ترم جاری تمامی نشریات مستقل چاپ شده تعطیل گشته اند.

همچنین در طول 8 سال گذشته اساتید نیز از تیغ تنگ نظری ها و بی تدبیری ها در امان نبوده اند و پیوسته مشکلاتی برای آنها ایجاد گشته است.

ما، جمعی از دانشجویان پلی تکنیک وظیفه خود می دانیم که صدای مظلومیت خویش را به گوش شما برسانیم و از شما نیز انتظار اقدامی عاجل برای التیام زخمهای 8 سال گذشته را تقاضامندیم که تغییر ریاست دانشگاه می تواند پایانی بر تمامی این افراطی گری ها باشد.
 
 در ادامه، تصویر برخی از امضاهای دانشجویان نیز پیوست می باشد.

درخواست عزل رئیس دانشگاه پلی تکنیک به وزیر علوم

 

درخواست عزل رئیس دانشگاه پلی تکنیک به وزیر علوم

درخواست عزل رئیس دانشگاه پلی تکنیک به وزیر علوم