اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست فیسبوکی جهانگیری از مردم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - درخواست فیسبوکی جهانگیری از مردم
سقف درآمدی یارانه‌بگیران چقدر باشد؟

جهانگیری با تشریح جلساتی که در آن‌ها برای تعیین سقف درآمد برای هر خانوار جهت دریافت یارانه تصمیم‌گیری می‌شود، از مردم خواست تا پیشنهادات خود را در مورد میزان سقف درآمدی یارانه‌بگیران مطرح کنند.

اسحاق جهانگیری،معاون اول رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت:

«مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها
اکنون که در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هستیم، مناسب دیدم ابتدا یکی از اشکالات مرحله اول را اجمالاً با هم مرور کنیم، سپس برای اجرای مرحله دوم ازشما دوستان هم کمک فکری بگیرم.

یکی از اشکالات مرحله اول عدم تعادل در منابع و مصارف بود. بودجه‌ای که می توانست صرف اشتغال و توسعه و آبادانی کشور شود، بدون هیچ برنامه سودمندی بین 77 میلیون نفر توزیع شد. (این رقم بالاتر از جمعیت کشور است درحالی که تعداد قابل توجهی از افراد هم از همان ابتدا برای دریافت یارانه‌ ثبت نام نکردند) طی این مدت کل درآمد دولت از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی 92 هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که طی این بازه زمانی مبلغ 137 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه توزیع شده است. خوب است بدانید که کسری این مبلغ یعنی 45 هزار میلیارد تومان از خزانه دولت و بانک مرکزی برداشت شده است؛ به عبارت ساده‌تر این رقم- که 4 برابر بودجه عمرانی کشور است- به قیمت توقف فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای به بخش یارانه‌ها منتقل شده است.

این درحالی است که طبق قانون می بایست نصف رقم 92 هزار میلیارد تومان نیز به بخش عمومی و تولید اختصاص داده می‌شد (یعنی 46 هزارمیلیارد تومان). خوب است بدانید که این تکلیف قانونی هم انجام نشده و بخش عمومی و تولید کشور نیز از کمکی که در قانون پیش بینی شده بود، محروم گردید.

اکنون که در آستانه اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی هستیم طبق قانون، دولت مکلف است که یارانه را به متقاضیان نیازمند اختصاص دهد و برای شناسایی آن‌ها سقف درآمدی بگذارد. برخی کارشناسان، درآمد معاف از پرداخت مالیات، یعنی ماهی یک میلیون تومان (سالی 12 میلیون تومان) را به عنوان سقف درآمد برای هر خانوار جهت دریافت یارانه پیشنهاد می‌کنند و برخی دیگر نیز با توجه به جمیع جهات، درآمد ماهیانه دومیلیون و پانصد هزار تومان (سالانه سی میلیون تومان )و برخی دیگر رقم هایی بین این دو را در نظر دارند. طبعاً هر قدر تعداد یارانه بگیران بیشتر شود برای تامین منابع آن باید یا قیمت حامل‌های انرژی مثل بنزین و گاز و برق و... افزایش یابد یا مقدار یارانه کمتری به افراد اختصاص داده شود.

امروز سوال من از شما دوستان این است که با توجه به مجموع شرایط، پیشنهاد شما برای سقف درآمدی یارانه بگیران چقدر است؟

به عبارت دیگر با توجه به برنامه‌های دولت برای بهبود خدمات مربوط به بهداشت و سلامت،چه سقف درآمدیی از خانوارها، باید از دریافت یارانه صرف نظر کنند؟

 اخبار سیاسی-  ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دادستان تهران : هنوز مهدی جهانگیری ( برادر اسحاق جهانگیری) آزاد نشده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست جهانگیری از شهروندان تهرانی



اخبار ,اخبار اجتماعی ,اسحاق جهانگیری

 

اخبار اجتماعی - درخواست جهانگیری از شهروندان تهرانی

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در صفحه فیسبوک شخصی خود با اشاره به جلسه شورای اداری استان تهران که قرار است هفته آینده در آن شرکت کند، از دوستان خود در خصوص موضوعات مربوط به این جلسه نظرخواهی کرده است.

متن یادداشت اسحاق جهانگیری در صفحه شخصی فیسبوک به این شرح است:

دوستان سلام

با پوزش از غیبت نسبتا طولانی و با یادآوری اینکه علیرغم همه گرفتاری های کاری، مطالب شما را خوانده ام و تا آنجا که مقدورات اجازه می دهد، در خصوص مواردی که نفع عمومی در آن است اقدام نموده ام، به دنبال بهانه ای بودم تا با شما صحبت کنم.

هفته آینده قرار است در شورای اداری استان تهران شرکت کنم. فکر کردم با طرح موضوع، نظرات شما دوستان را داشته باشم. هرچند که درباره مشکلات عمومی تهران از جمله ترافیک، هوای پاک، وسائل حمل و نقل عمومی و ساماندهی مشاغل و ... زیاد صحبت شده است ولی طرح موضوع با شما هم شاید زوایای جدیدی را به روی من بگشاید و از این بابت این موضوع را اینجا مطرح کردم.

چهارشنبه ای هم که گذشت، رئیس شورای شهر تهران، استاندار و شهردار تهران مهمان ما در دولت بودند و مسائل و مشکلات شهر تهران و کلانشهرها مطرح شد و دولت نیز کمیسیون خاصی را مسئول رسیدگی به مشکلات تهران و کلانشهرها نمود تا ضمن بررسی مشکلات، راهکارها را ارائه دهند.

امیدوارم که در دوران دولت تدبیر و امید، با کمک عموم مردم، مشکلات کلیدی کلانشهرها، به ویژه مشکلات شهر تهران یک به یک به سوی حل شدن پیش برود.
اخبار اجتماعی - تابناک