اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست طلاق ۳۰ سال بعد از جدایی



 

 

درخواست طلاق ۳۰ سال بعد از جدایی

 

زنی كه ۳۰ سال قبل شوهرش از كشور فرار كرده بود ، با مراجعه به دادگاه تقاضای ثبت طلاق داد.

 

زن میانسالی با حضور در شعبه ۲۶۸ مجتمع قضایی خانواده ، بعد از ۳۰ سال جدایی از همسرش ، درخواست طلاق داد.



زن میانسال به قاضی عموزادی رئیس شعبه ۲۶۸ دادگاه خانواده گفت: ۳۲ سال قبل با مردی كه پزشك هسته‌ای پاكستانی بود و برای مسافرت به ایران آمده بود ، آشنا شدم.



مدتی بعد از آشنایی، وی به خواستگاری آمد و با توجه به شغل مناسب وی و همچنین داشتن مذهب مشترك ، پدرم با این ازدواج موافقت كرد و من با مهریه ۳۰۰ سكه مهریه به عقد او درآمدم.

زن میانسال در ادامه اظهاراتش گفت: ۲ سال از ازدواج ما گذشته بود كه عراق به ایران حمله و جنگ را آغاز كرد. شوهر من هم با توجه به وضع پیش آمده بدون من و به صورت غیرقانونی از كشور گریخت.



۲ سال بعد از جنگ به همراه ۲ فرزندم برای مسافرت به كشور سوئد رفته بودیم كه متوجه شدم شوهرم هم در آن كشور اقامت دارد.



با زحمت فراوان او را پیدا كردم و از او خواستم كه به ایران بیاید و به صورت رسمی از هم جدا شویم اما او قبول نكرد و من هم به ناچار در همان كشور و با قوانین موجود در آنجا، از شوهرم جدا شدم. مدتی بعد هم شنیدن كه با زنی مكزیكی ازدواج كرده است.



زن میانسال با بیان اینكه چند سال است برای زندگی به آمریكا مهاجرت كرده است، گفت: برای رفت‌وآمد به ایران و به دلیل اینكه طلاق ما به صورت شرعی و طبق قوانین ایران ثبت نشده است، دچار مشكل هستم و تقاضای صدور حكم طلاق دارم. تمام حقوق خود را می بخشم و تنها خواهان صدور حكم طلاق هستم.



قاضی عموزادی نیز بعد از شنیدن اظهارات زن میانسال، اعلام نظر درباره این پرونده را به آینده موكول كرد..../جام‌جم آنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ تلنگر جدایی طلاق کودکان طلاق talangor jodayi

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست جدایی بخاطر طلاق برادر



مرد جوان زمانیکه برادرش از همسرش جدا شد، راهی دادگاه خانواده شد تا خودش هم درخواست طلاق بدهد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی زمانیکه با همسرم ازدواج کردم، برادرم و خواهر همسرم هم با هم ازدواج کردند. یعنی من با برادرم باجناق شدم.

وی افزود:من و همسرم همیشه با هم خوشبخت بودیم و زندگی خوبی داشتیم. از وقتی هم که برادر من و خواهر همسرم با هم ازدواج کردند خوشبختیمان بیشتر شد و تصور می کردیم که از این به بعد زندگی خوبی خواهیم داشت. اما برادرم با همسرش به اختلاف خوردند و هر روز با هم دعوا داشتند. درگیری آنها آنقدر بالا گرفت که مجبور به جدایی شدند.

مرد جوان ادامه داد:از وقتی برادرم و همسرش از هم جدا شدند، هرچه فکر می کنم می بینم من هم نمی توانم به زندگی با همسرم ادامه دهم. بعد از طلاق، همسرم ارتباطش را با خانواده من قطع کرده و من هم به خاطر برادرم مجبور به قطع ارتباط با خانواده همسرم شدم. خودمان هم که مرتب با هم دعوا و درگیری داریم و نمی توانیم این موضوع را تحمل کنیم. کنار آمدن با این موضوع برای هردویمان سخت است برای همین تصمیم گرفتم به دادگاه بیایم و به زندگی مشترکمان پایان دهم.

در پایان قاضی سعی کرد این مرد را از جدایی منصرف کند و به او پیشنهاد داد به جای دادگاه، همراه همسرش به مشاوره خانواده برود که مرد جوان هم این پیشنهاد را پذیرفت.‎


  اخبار حوادث  - باشگاه  خبرنگاران