اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست جیش‌العدل از ایران در قبال آزادی سربازان ایرانی



اخبار ,اخبار سیاسی ,جیش‌العدل

 

اخبار سیاسی - درخواست جیش‌العدل برای مبادله سربازان ایرانی

گروهک تروریستی جیش العدل پس از آنکه 5 سرباز بی‌گناه ایرانی را در مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان ربودند روز گذشته (سه‌شنبه) اقدام به انتشار مطالبی در حساب توئیتر خود کردند.

به گزارش آنا، گروهک تروریستی جیش العدل پس از آنکه 5 سرباز بی‌گناه ایرانی را در مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان ربودند روز گذشته (سه‌شنبه) اقدام به انتشار مطالبی در حساب توئیتر خود کردند.

براساس این گزارش گروهک تروریستی جیش العدل در متن منتشر شده مدعی شده است: اگر این سربازان برای دولت ایران مهم بودند حتما تاکنون برای آزادسازی آنها اقدام می‌کردند. در حالی که چنین نیست. باید بگوییم که خیلی از ما بدون گناهی در زندان‌های ایران افتاده‌اند. بیایید معاوضه کنیم! اگر این سربازان برای حکومت ایران مهم هستند به خواسته جیش‌العدل تن بدهید! ما قبلا اعلام کردیم که برای سربازی به بلوچستان نیایید! حالا که می آیید جوابگو باشید. شما از کشتن بلوچ‌ها به دست این سربازان بی‌خبرید.

جیش العدل در پایان مطالب خود تهدید می‌کند که سربازان سد دفاعی هستند اول سرباز را برمی‌داریم بعد راه باز می‌شود.
اخبار سیاسی - آنا

 


ویدیو مرتبط :
لحظه گروگان گیری سربازان ایرانی توسط جیش العدل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین واکنش ایران به درخواست مبادله اعضا گروهک تروریستی جیش العدل با سربازان ایرانی



اخبار ,اخبار سیاسی , گروهک‌ تروریستی

 

اخبار سیاسی -  دادستان زاهدان تاکید کرد:

کسی‌ را با گروهک‌تروریستی "جیش العدل"مبادله نمی‌کنیم / پنج مرزبان ایران بیرون از خاک کشور نگهداری می شوند

"فعلا عملیاتی برای نجات ربوده شدگان انجام نشده است و از جای آن ها نیز هنوز اطلاعی در دست نیست.اما در حال انجام مقدمات کار برای رهایی این پنج مرزبان هستیم.» وی در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان عنوان می کند: " آقایانی که در تهران نشسته اند فقط برای صحبت کردن خوب هستند."

 سایت العربیه نزدیک به حکومت عربستان سعودی، مدعی شده است که "عبدالرئوف ریگی" سخنگوی گروه تروریستی جیش العدل در تماس تلفنی با آن ها، گفته که سازمان وی حاضر است پنج مرزبان ایران را در که در منطقه سرباز به اسارت گرفته با  200 زندانی بلوچ و زندانیان زن سوری (که مدعی شده  در سوریه تحت بازداشت هستند) آزاد کند.

العربیه به نقل از ریگی مطرح کرده است:" از این 200 زندانی بلوچ، 50 تن اعضای سازمان ما هستند که محکوم به حکم اعدام شده اند. بقیه زندانیان ربطی به سازمان ما ندارند، اما به علت بلوچ بودن و با اتهامات واهی محکوم شده اند".

جمهوری اسلامی همواره اتهام های این گروهک تروریستی را بی پایه و اساس اعلام کرده است.

«محمد مرزیه» دادستان زاهدان در خصوص آخرین وضعیت پنج مرزبان ربوده شده ایران به تدبیر می گوید: «من چیزی بیشتر از آنچه در رسانه ها مطرح شده نمی دانم. اطلاعات جدیدی در این باره جز همان اطلاعیه هایی که رسانه ها و گروه جیش العدل منتشر کرده اند ندارم. ما اگر برای این  پنج تن بیش از شما نگران نباشیم، کم تر هم نیستیم.»

او در مورد ادعای سایت العربیه مبنی بر اینکه  سخنگوی گروه تروریستی جیش العدل در یک تماس تلفنی با آنها اعلام کرده حاضر به مبادله مرزبانان ایرانی شده  می گوید: « این خبر را تایید نمی کنم.تا الان درخواستی مبنی بر مبادله این پنج مرزبان با اعضای گروهک تروریستی جیش العدل نداشته ایم.» وی در ادامه تاکید کرد:«جمهوری اسلامی به هیچ عنوان معاوضه یا مبادله ای با این گروهک تروریستی نمی کند».

مرزیه در ادامه عنوان می کند که "فعلا عملیاتی برای نجات ربوده شدگان انجام نشده است و از جای آن ها نیز هنوز اطلاعی در دست نیست.اما در حال انجام مقدمات کار برای رهایی این پنج مرزبان هستیم.» وی در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان عنوان می کند: " آقایانی  که در تهران نشسته اند فقط برای صحبت کردن خوب هستند."

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تدبیر مبنی بر ربوده شدگان در ایران هستند یا آنها را از خاک کشور  بیرون برده اند گفت: «بر اساس اطلاعات ما گروهک جیش العدل هر پنج مرزبان ایران را از خاک کشور خارج کرده است.»

 گروه تروریستی جیش العدل پیش از این نیز دست به عملیات های تروریستی در خاک ایران زده است که در یکی از آنها 14 تن از مرزبانان کشور را در منطقه سرباز به شهادت رسانده بود.

اخبار سیاسی - تدبیر