اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخواست‌ یک نویسنده عرب از روحانی/ بشار اسد هم تبریک گفت



تبریک رهبران کشورهای عربی به حسن روحانی

درخواست‌ یک نویسنده عرب از روحانی

تبریک رهبران کشورهای عربی به حسن روحانی

یک روزنامه‌ی قطری در واکنش به انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران به بیان خواسته‌های کشورهای عربی از تهران پرداخت و نوشت: مهم‌ترین مساله‌ از نظر ما این است که حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران چگونه با مسایل بزرگ و موانعی که در برابر زندگی ما و ایرانی‌ها شکل گرفت، برخورد می‌کند.

روزنامه‌ی بوابه الشرق در گزارشی با عنوان "آیا روحانی روحیه‌ای را در روابط کشورهای عربی و ایران ایجاد خواهد کرد؟"، آورده است:

مهم‌ترین مسایلی که روحانی در دوره ریاست جمهوری‌اش با آن مواجه خواهد بود مساله هسته‌یی ایران و تحریم‌های اقتصادی و چگونگی رویارویی با آن‌ها است اما مهم‌ترین مساله از نظر ما به عنوان یک عرب، چگونگی تعامل روحانی با مسایل زیادی است که شکل گرفته و مانعی را در برابر اعراب و ایران برای داشتن یک زندگی همراه با روابطی عادی و با یک روحیه برادری اسلامی، حسن هم‌جواری، مداخله نکردن در امور داخلی دیگران و خدمت به منافع مشترک، ایجاد کرده است. 

در ادامه این گزارش که به قلم فواز العجمی نوشته شده، آمده است: روابط کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) و ایران عادی و آن طوری که ما به عنوان اعراب انتظار داریم، نیست. مهم‌ترین چیزی که ما از آقای روحانی انتظار داریم حل مشکل جزایر سه‌گانه است.

نویسنده در ادامه با بیان ادعاهایی واهی از جمله حق حاکمیتی امارات بر جزایر سه‌گانه، دخالت ایران در امور عراق و آن چه تلاش برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی ایران در این کشور ‌خواند، افزود: اما مشکل اصلی، در خصوص روابط کشورهای عربی و ایران است که از روحانی انتظار داریم تا راه حل فوری را برای آن پیدا کند. 

وی در پایان نوشت: این‌ها مسایل مهمی هستند که روحانی در آغاز دوره ریاست جمهوری اش با آن مواجه است و امیدواریم که به تصحیح روابط میان ما و ایران بپردازد و هم‌چنین ایران در نقش خود به عنوان یاریگر مقاومت باقی بماند.

تبریک پادشاه بحرین به روحانی

پادشاه بحرین در پیامی انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور جدید ایران را تبریک گفت. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ الوسط - چاپ بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه در پیامی به حسن روحانی پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت و برای او و جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و شکوفایی را آرزو کرد.

بنا برگزارش روزنامه‌ الاهرام، پیام تبریک پادشاه بحرین و امیران کشورهای قطر و کویت به حسن روحانی که با اكثریت آرا به عنوان رییس‌جمهور ایران انتخاب شد، در حالی است که هنوز عربستان هیچ واکنشی در قبال این مساله نداشته است.

پیام تبریک کشورهای عرب به حسن روحانی

همچنین امیران کشورهای عربی قطر، کویت و بحرین و امارات متحده عربی با ارسال پیام های جداگانه ای، انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران را به وی تبریک گفتند.

شیخ "صباح آل حمد آل جابر آل صباح" امیر کویت انتخاب "حسن روحانی" بعنوان رییس منتخب ملت ایران را به وی تبریک گفت.

وی در پیام تبریک خود اظهار داشته که خواهان افزایش همکاری های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کویت برپایه منافع مشترک دو کشور است.

همچنین پیام تبریکی از سوی شیخ "حمد بن خلیفه ال ثانی" امیر قطر و نخست وزیر آن کشور به مناسبت انتخاب "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب ملت ایران برای وی ارسال شده است.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و امیر ابوظبی، با ارسال پیامی انتخاب حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان تبریک گفت.

وی در این پیام گفت: پیروزی شما در انتخابات ریاست‌جمهوری و موفقیت انتخابات را تبریک عرض کرده و برای شما و نیز مردم ایران آرزومند موفقیت و پیشرفت بیشتر هستیم.

مشتاق همکاری با شما برای بهبود وضعیت منطقه و همچنین مردم ایران و امارات متحده عربی هستیم. ما علاقه‌مند به برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران بر اساس همکاری هستیم.

دو پیام مشابه نیز از جانب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس امارات و نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی، و ژنرال شیخ محمد بن زاید آل نهیان، شاهزاده ابوظبی و قائم مقام فرمانده نیروهیا مسلح امارات متحده عربی به حسن روحانی ارسال شدند.

 

بشار اسد هم به حسن روحانی تبریک گفت

بشار اسد در پیامی به حسن روحانی پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. 

به گزارش تسنیم ، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در پیامی به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

رئیس جمهور سوریه در پیام تبریک خود به روحانی اعلام کرد: سوریه در ادامه روابط دوستانه خود با ایران مصمم است.

بشار اسد در ادامه بر گسترش همکارهای دوجانبه در همه زمینه ها و در راس آن مقابله با توطئه های دشمنان و تجاوز به حاکمیت ملی در منطقه تاکید کرد.

پیش از این وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه نیز در پیامی جداگانه پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

بهارنیوز/تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه را تبریک گفت



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,انتخابات سوریه

 

اخبار سیاست خارجی - روحانی پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه را تبریک گفت

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری/ رییس جمهوری در پیامی به بشار اسد، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

متن پیام دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای بشار الاسد
رئیس جمهور منتخب جمهوری عربی سوریه
السلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری سوریه حاکی از اراده مردم مقاوم کشورتان برای حضور در صحنه سیاسی و تعیین سرنوشت خود بود. اینجانب ضمن ابراز خرسندی از این رخداد مهم که گامی امید بخش در مسیر مردم سالاری است، پیروزی ملت سوریه و جنابعالی را صمیمانه تبریک می گویم.

نتایج این انتخابات نشان دهنده اعتماد مردم سوریه و عزم آنها برای حرکت به سوی ثبات، امنیت و وفاق ملی است. رجاء واثق دارد که با درایت جنابعالی ، سوریه راه خود را در مسیر صلح و آرامش و وحدت ملی طی کرده و از بحرانی که بر او تحمیل شده به سلامت خواهد گذشت وبا مشارکت هرچه بیشتر مردم، مسیر انسجام ملت و سازندگی اقتصاد سوریه با وحدت و قوت پیموده خواهد شد.

سلامتی و موفقیت جنابعالی و امنیت، توسعه و پیشرفت روزافزون دولت و ملت دوست و برادر سوریه را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران 

اخبار سیاست خارجی - بهار