اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخشش دختر آذربایجانی در جشنواره فجر


آرزو علیوا در دومین روز جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت و اجرایی را برای بانوان پایتخت ارائه داد.

خبرگزاری ایسنا: آرزو علیوا در دومین روز جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت و اجرایی را برای بانوان پایتخت ارائه داد.

آخرین اجرای بانوان سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به کنسرت آرزو علیوا اختصاص داشت که ٢٢ بهمن ماه با نوای تار و کمانچه روی صحنه تالار وحدت رفت.

این سالن که میزبانی دومین روز جشنواره را بر عهده داشت، شاهد مخاطبان زیادی برای اجرای پری زنگنه، آرزو علیوا و ارکستر کودکان پارس بود. یکی از اجراهای متفاوت روز دوم، اجرای آرزو علیوا بود که اشک و شادی زنان تهرانی را در کنار خود داشت.

علیوا با اینکه عاشقانه های غمگینی را خواند اما با اجرای قطعه "بری باخ" شادی هم به سالن اجرایش بخشید و به درخواست حاضران قطعه "ساری گلین" را به اصیل ترین شکل خود روی صحنه برد.

او قطعه "حیدربابا" را نیز در در رپرتوار خود گنجانده بود و تشویق های مداوم حاضران نشان می داد، او یکی از اجراهای قابل قبول سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر را ارائه کرده است.

"آرزو علیوا" خواننده مشهور کشور آذربایجان، متولد سال 1991 و دانش آموخته کنسرواتوار آذربایجان است. این بانوی جوان آذربایجانی در عرصه های بین المللی عناوین مختلفی به دست آورده که باعث محبوبیت بیشتر او شده است. علیوا دارنده مقام نخست سومین رقابت ملی موسیقی مقامی در سال 2006 و رقابت‌های دلفی در کشور قزاقستان بوده و همچنین توانسته دیپلم افتخار یونسکو برای اجرا در جشنواره‌ی «نغمه‌های شرقی» و جشنواه‌ی موسیقی مقامی «فضای مقام» را کسب کند.

جایزه‌ی جوان و سولیست اپرای ملی آذربایجان از دیگر افتخارات این خواننده است.


ویدیو مرتبط :
درخشش رقص آذربایجانی گروه آیلان در جشنواره پاریس فرانسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدف جشنواره‌ شعر فجر استعدادیابی است




 

 

 

«چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با هدف بالا بردن كیفیت شعر كشور و كشف استعدادهای پنهان شاعران جوان در سراسر كشور برگزار می‌شود.» این گفته دبیر جشنواره شعر فجر در فاصله ۱۰ روز مانده به آغاز این جشنواره است .



سیدعلی موسوی گرمارودی با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: جشنواره چهارم امسال با رویكردی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، یعنی هر شاعری كه به فراخوان جشنواره پاسخ مثبت داده و آثار خود را به دبیرخانه ارسال كرده است، اثرش با ملاك‌های مشخص و شفاف مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد و این دوره فقط شعر بررسی می‌شود، نه نام. چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از ابتدای بهمن در سراسر كشور برگزار می‌شود.