اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآمد ۳۰ میلیاردی صداوسیما از کرم بدون مجوز



کرم حلزون,تبلیغ کرم حلزون

درآمد ۳۰ میلیاردی صداوسیما از کرم بدون مجوز

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه کرم حلزون مجوز ساخت و تبلیغ ندارد، گفت: سازمان صدا و سیما از این شرکت تولید کننده که مجوز ساخت، تولید و تبلیغات نداشته مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان گرفته است.

محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون گزارشی از رضا شیخ نژاد در مورد داروی ضدسرطان مطرح شد. وی که می‌خواهد این دارو را در داخل کشور تولید کند، اعلام کرد که مشکلاتی باعث شده تا نتواند این کار را انجام دهند و این دارو را در آمریکا تولید کرده است.

وی ادامه داد: شیخ نژاد اعلام کرده است که هم‌اکنون داروی ضد سرطانی را به ثبت رسانده‌اند و در تلاش است که این دارو را در ایران تولید کند. سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص موضوع دومی که در این کمیسیون مطرح شد، افزود: همچنین موضوع کمبود و گرانی داروها و کمیاب بودن داروها و همچنین یارانه داروها با حضور آخوندی معاون سازمان غذا و دارو، رئیس نظام پزشکی و معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد و قرارشد که مبلغی برای یارانه داروها پرداخت شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ یک استراتژی ترسیم شده بود که پول یارانه داروها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و این وزارتخانه پول را به شرکت‌های بیمه گر بدهد، لذا با توجه به اینکه ما امسال ارز مرجع نداریم، این پول باید از طریق وزارت بهداشت در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار گیرد تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

قربانی تأکید کرد: وزارت بهداشت موظف شد که کمبود داروها و واکسن‌ها در یکی دو روز آینده را تأمین کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در کمیسیون بهداشت مطرح شد، تبلیغات گسترده و بدون مجوز کرم حلزون بود که سازمان صدا و سیما کار مناسبی انجام نداد و از این شرکت تولید کننده که نه مجوز ساخت، تولید و تبلیغات داشته مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان گرفته است و رانت بزرگی برای شرکت بدون مجوز ایجاد کرد و با فشار اعضای کمیسیون قرار شد که جلوی این تبلیغات گرفته شود./تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارش صداوسیما علیه فیلم های زیرزمینی و بدون مجوز!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد میلیاردی صداوسیما از فوتبال درست است؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,صداوسیما

در شرایطی که باشگاه‌های ایرانی روزهای سخت مالی را پشت سر می‌گذارند، متعهد نبودن صداوسیما با قراردادی که به امضا رساند، وضعیت را برای آنها دشوارتر هم کرده است.

به‌ گزارش  ‌ایسنا‌، رقم مربوط به حق پخش تلویزیونی فو‌تبا‌ل در لیگ چهاردهم 17.5 و در لیگ پانزدهم 22.5 میلیارد تومان مابین سازمان صدا و سیما و فدراسیون فو‌تبا‌ل به امضا رسید و به صورت قرارداد بین طرفین به امضا رسید؛ قراردادی که هرگز صدا و سیما خود را پایبند و متعهد به آن نمی‌داند.

صداوسیما از صبح تا شب بر طبل اخلاق مداری و پرداخت حق و حقوق دیگری از جمله حق الناس می‌کوبد، اما درست همان زمان که باید به آنچه دیگران را پند می‌دهد، عمل کند طور دیگری رفتار می‌کند.

"پول" همان کالایی است که دروس ارزشی صدا و سیما را زیر پا قرار داده است، 17.5 میلیارد از فصل قبل و 22.5 میلیارد از فصل جاری لیگ برتر فو‌تبا‌ل ایران مجموعا 40 میلیارد تومانی است که صدا و سیما تا به این لحظه از فو‌تبا‌ل درمانده ایران بالا کشیده است و همان لحظه که مخاطبان میلیونی‌اش را به واسطه همین فو‌تبا‌ل پای شهرآورد 82 میخکوب کرده است، آب خنک 40 میلیاردی را سر می‌کشد.

فو‌تبا‌ل ایران برای صدا و سیما کالایی بی واسطه برای درآمدی یک طرفه است که هرگز به حال و روزش دل نمی‌سوزاند؛ همان فو‌تبا‌لی که زورش به سعودی‌های لابی‌باز نرسید تا در گرداب بی‌پولی در بازی‌هایی که به کشور ثالث رفت تنها بماند.

زخم بی‌پولی فو‌تبا‌ل ایران در برهه زمانی کنونی سر باز کرده است و هیچ کس نیست که آن را مرهم نهد. صدا و سیما همان زمان که فو‌تبا‌ل بیمار و بیمارتر، نحیف و نحیف‌تر می‌شود جیب‌هایش را از درآمدهای میلیاردی همین فو‌تبا‌ل پر می‌کند.

وقتی زورتان به کسی نمی‌رسد هر چه خودتان را هم به در و دیوار بکوبید و داد و بیداد کنید فایده‌اش هیچ است. حال و روز فدراسیون فو‌تبا‌ل و صدا و سیما هم درست شبیه مشت‌های گره کرده کودکی است که صدا و سیما را قلقلک می‌دهد و بساط زور آزمایی که از قبل برنده‌اش مشخص است را فراهم می‌کند.

* وقتی به استفتاء مراجع تقلید هم توجه نمی‌شود!
فدراسیون فو‌تبا‌ل و سازمان لیگ که زورشان به صدا و سیما نرسید به مراجع عالیقدر پناه بردند تا از آنها در مورد پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی استفتاء بگیرند و نظر مراجع معظم تقلید را در این خصوص خواستار شوند. مراجع عالیقدر نیز در پاسخ به این استفتاء اعلام کردند که پرداخت نکردن حق پخش تلویزیون فو‌تبا‌ل توسط صدا و سیما جایز نیست.

حال این پرسش مطرح است سازمان صدا و سیما چه توجیهی برای عمل نکردن به تعهدات قانونی خود دارد؛ تعهداتی که مراجع عالیقدر نیز صدا و سیما را ملزم به رعایت آن دانسته‌اند.

* رونمایی از برخی درآمدهای میلیاردی صدا و سیما از فو‌تبا‌ل
به گفته یکی از اعضای هیات رییسه سازمان لیگ درآمد تلویزیون از فو‌تبا‌ل برای یک دقیقه تبلیغ بین دو نیمه مسابقه 300 میلیون تومان است و با احتساب 10 دقیقه تبلیغ رقمی سه میلیاردی می‌شود که این رقم برای تیم‌های سرخابی رقم متفاوت 105 میلیارد تومان حاصل می‌شود.

بازی با همه این اعداد و ارقام در طول یک فصل بماند برای چانه زنی آقایان با هم پشت میزهایی که هیچ وقت مشخص نیست در پس آن چه می‌گذرد، اما هر چه هست درآمدهایی چند صد میلیاردی صدا و سیما از تبلیغات مربوط به برنامه‌ها و مسابقات فو‌تبا‌لی بر هیچ کس پوشیده نیست. کسی هم برای این درآمدها دندان گرد نکرده اما تنها انتظاری که می‌رود رعایت همان تعهداتی است که به عنوان حداقل پرداختی صدا و سیما به فو‌تبا‌ل ایران برای تیم‌ها حکم حیات دارد؛ فو‌تبا‌لی که با ادامه این روند به بقای آن امیدی نیست و باید منتظر ورشکستگی هر‌ چه‌ سریع‌تر باشگاه‌های آن بود.

* خفقان فو‌تبا‌ل از زورآزمایی صدا و سیما
کاش حداقل دلمان برای فو‌تبا‌ل این مملکت هم می‌سوخت، کاش صدا و سیما ذره‌ای به شرایط اسفناک فو‌تبا‌ل ایران توجه می‌کرد؛ فو‌تبا‌لی که باشگاه‌هایش روز به روز فقیرتر می‌شود، اما همه اینها به کنار، دریغ از ریالی باز پرداخت از میلیاردها تومان حق پخش تلویزیونی فو‌تبا‌ل؛ فو‌تبا‌لی که هر بار صدایش در آمده در پشت پرده کار با نمایش قدرت سازمان صدا و سیما خفقان گرفته است؛ فو‌تبا‌لی که هیچ گاه در جدال با صدا و سیما یارای مقابله ندارد.