اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر ۵۷۰۰ گرمی به دنیا آمد



 

سنگین ترین نوزاد

 

با تولد دختر ۵۷۰۰ گرمی در هندوستان ، رکورد تازه ای در نوزدان سنگین وزن این کشور به ثبت رسید

 

دیروز نخستین فرزند زن ۲۲ ساله ای به نام «بیپاشا» با وزن ۵۷۰۰ گرم در یکی از بیمارستان های شهر «سورات» ایالت «گوجرات» هندوستان چشم به دنیا گشود و پزشکان و پرستاران را شگفتزده کرد.وزن طبیعی هر دختر و پسر به هنگام تولد ۲۵۰۰ تا ۳۶۰۰ گرم است و نوزادان بالای پنج و نیم کیلوگرم استثنایی هستند.

 

پزشک این زن خبرساز می گوید : بیش تر نوزادان با وزن بالای چهار کیلوگرم ، مادر دیابتی یا بیمار تیروییدی دارند.ما به محض تولد این دختر ، غافلگیر شدیم و تصور کردیم که ابتلا به بیماری باعث افزایش وزنش شده است.به همین دلیل بلافاصله یکی از پزشکان متخصص کودک را برای بررسی های لازم فراخواندیم.

 

وی ادامه داد : تمامی آزمایش هایی که از قلب ، کلیه ، کبد و دیگر اعضای بدن این بچه صورت گرفت نشان داد هیچ گونه بیماری ، نقص و عیبی ندارد.مادر نوزاد استثنایی هم کاملا سالم است و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.

 

اردیبهشت ۱۳۸۸ نیز یک زن ۳۸ ساله باردار در زایشگاه بیمارستان شهید«مفتح» ورامین سزارین شد و ششمین فرزندش به وزن ۶۳۰۰ گرم به دنیا آمد.

 

همچنین آبان ۱۳۸۶ یک بیمارستان خصوصی در جاکارتای اندونزی ، شاهد به دنیا آمدن سنگین ترین نوزاد این کشور بود.آن پسر که شش کیلو و ۹۰۰ گرم وزن داشت از مشکل تنفسی رنج می برد و مادر ۳۷ ساله اش دیابت داشت.

 

همان سال ، یک زن روسی به نام «تاتیانا بارابانوا» ۴۳ ساله دوازدهمین فرزند خود را با وزنی نزدیک به هشت کیلوگرم در «سیبری» به دنیا آورد و به شهرت رسید.

 

یادآور می شود سال ۱۹٥٥ میلادی چاق ترین نوزاد دنیا به وزن ۱۰ کیلو و ۳۰۰ گرم در ایتالیا چشم به دنیا گشود.

 

در سال ۱۸۷۹ هم یک پسر آمریکایی به وزن ۱۰۰۰۸ گرم به دنیا آمد.او فقط ۱۱ ساعت زندگی کرد و بر اثر نارسایی تنفسی جان سپرد.


ویدیو مرتبط :
گرمی (شهرستان گرمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان مضطرب، دختر به دنیا می‌آورند!



 

 

یك بررسی جدید نشان داد زنانی كه در دوران بچه‌دارشدن استرس زیاد دارند، احتمال این كه فرزند دختر به دنیا بیاورند، بیشتر است.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه برای اولین بار ارتباط بین افزایش سطح هورمون استرس موسوم به «كورتیزول» با افزایش احتمال تولد نوزاد دختر، مشاهده شده است.

در این بررسی‌ها حدود 338 زن انگلیسی كه قصد باردارشدن داشتند، تحت آزمایش قرار گرفتند و میزان استرس آنها به طور جداگانه ثبت شد.

به گزارش دیلی میل، در این آزمایشات میزان «كورتیزول» و آنزیم «آلفا- آمیلاز» كه شاخصی برای آدرنالین است، به مدت 6 ماه و تا زمانی كه این زنان احساس بارداری كردند، اندازه‌گیری شد.

گروهی از متخصصان دپارتمان بهداشت عمومی در دانشگاه «آكسفورد» دریافتند: زنانی كه بالاترین سطح كورتیزول را دارند، احتمال اینكه فرزند پسر بدنیا بیاورند 75 درصد كمتر است. در حالی كه این ارتباط در مورد آنزیم «آلفا- آمیلاز» مشاهده نشد.

این مطالعه در كنفرانس طب باروری انجمن آمریكا در «اورلاندو» ارائه خواهد شد.... / تحلیل : عصر ایران