اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر ۱۰ ساله‌ ۱۰ زبانه + ‌عکس



 

 

دختر ۱۰ ساله‌ ۱۰ زبانه

 

قانون: "سونیا یانگ"، دختر 10 ساله تایوانی قادر است به 10 زبان زنده دنیا سخن بگوید.

 

سونیا یانگ به زبان‌های ژاپنی،‌ چینی، انگلیسی، تایوانی، اوگاندایی، قزاقی، پرتغالی، ‌آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی با درجه‌های متفاوتی از تسلط سخن می‌گوید. ‌

 

به گزارش روزنامه سان سونیا تانگ دختر 10 ساله‌ تایوانی که اکنون به همراه خانواده‌اش در شمال‌غرب انگلیس ساکن است برای نخستین بار معلمان مدرسه خود را با توانایی عجیب در سخن گفتن به 10 زبان شگفت‌زده کرد.

 

گفته شده که سونیا زمانی که به انگلیس رفته قادر بوده است به زبان‌های ژاپنی، چینی، انگلیسی و زبان مادری خود تایوانی سخن بگوید.

 

وی پس از نقل مکان به انگلیس زبان قزاقی و پرتغالی را نیز آموخت و اکنون کاملا با تسلط به این زبان‌ها سخن می‌گوید.

 

سونیا همچنین در مدت زمان کوتاهی زبان اوگاندایی را نیز آموخته است.

 

وی همچنین به زبان‌های آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی نیز با درجه‌های مختلفی از تسلط سخن می‌گوید.

 

سونیا می‌گوید: "انگلیسی زبان مورد علاقه من است چرا که همه زبان تو را می‌فهمند."/عصرایران


ویدیو مرتبط :
دادن اسلحه به یک دختر بچه ۱۰ ساله عربستانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست ۱۰ میلیونی دختر ۱۴ ساله برای آزادی كودك ۷ ساله



 

 درخواست ۱۰ میلیونی دختر ۱۴ ساله برای آزادی كودك ۷ ساله

 

دختر ۱۴ ساله ای كه با همدستی ۴ نفر، كودك ۷ ساله ای را در تهران ربوده بود، هنگام دریافت ۱۰ میلیون تومان برای آزادی كودك خردسال به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، پنجشنبه گذشته، والدین كودك ۷ ساله ای در تماس با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰، از گم شدن فرزند خود خبر دادند.

پس از این تماس و تشكیل پرونده، دادیار سلیمانی در شعبه دوم دادسرای جنایی، دستور تحقیق و پیگیری را صادر كرد.

با شروع تحقیقات در پلیس آگاهی، والدین این كودك در اظهارات خود گفتند، از كرج برای شركت در مراسم عزاداری به تهران آمدیم كه در یك لحظه متوجه شدیم، پسر ۷ ساله مان به نام امین گم شده است.

در حالی كه تحقیقات دراین باره آغاز شده بود، والدین كودك پس از چند ساعت با حضور در دادسرای جنایی به دادیار جنایی گفتند، دختری با ما تماس گرفته و گفته كه فرزند ما را ربوده و تهدید كرده برای آزادی او باید ۱۰ میلیون تومان پرداخت كنیم.

 

تشكیل تیم ویژه

در پی این موضوع، دادیار جنایی دستور ویژه ای را صادر كرد و از شاكی خواسته شد تا موافقت خود را برای پرداخت ۱۰ میلیون تومان پول درخواستی اعلام كند.

پس از آخرین تماس و اعلام موافقت، محل قرار در غرب تهران تعیین و با محاصره محل، هنگامی كه دختر جوانی از ترك یك جوان موتورسوار پیاده و برای دریافت پول به والدین كودك نزدیك شد، وی و همدستش در اقدام ضربتی دستگیر شدند.

با تحقیق از این دختر مشخص شد وی ۱۴ سال دارد و از سال گذشته با جوان موتورسوار در خیابان آشنا شده است.

در ادامه تحقیقات، محل اختفای كودك در ساختمان متروكه ای در غرب تهران شناسایی و با اعزام تیم های عملیاتی به محل، ۴ نفر از آدم رباها دستگیر شدند و كودك ۷ ساله نیز نجات پیدا كرد.

 

فریب خوردم

روز گذشته با انتقال متهمان به دادسرای جنایی، دختر ۱۴ ساله در اظهارات خود به قاضی سلیمانی گفت: من فریب خوردم و ربایندگان كودك، از من خواستند با والدین او تماس بگیرم و با حضور در محل قرار، ۱۰ میلیون تومان پول دریافت كنم.

با اعترافات دختر ۱۴ ساله، از دیگر متهمان پرونده نیز تحقیق و مشخص شد ۲ نفر دیگر نیز در این آدم ربایی مشاركت داشته اند كه پس از دستگیری همدستان خود متواری شده اند.

با دستور قضایی دادیار جنایی، تلاش برای دستگیری ۲ متهم فراری كه از شرایط مالی والدین كودك ربوده شده شناخت كافی داشته اند، آغاز شد.... / گزارش : جام جم آنلاین