اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دبیر کل اتحادیه عرب: ظریف قصد دارد تغییرات زیادی ایجاد کند



روابط تهران و قاهره ,محمد جواد ظریف

دبیر کل اتحادیه عرب: ظریف قصد دارد تغییرات زیادی ایجاد کند

از سرگیری روابط تهران و قاهره با انتقادات گسترده ای به ویژه از سوی تندورهای اهل تسنن مواجه شد. آنها معقتد بودند ایران به دنبال گسترش تشیع در مصر است.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت که محمد جواد ظریف دوست عزیز از بیش از 25 سال پیش تا کنون است و پس از دو دیدارش با وی دریافته که ظریف قصد دارد تغییرات زیادی در سیاست ایران ایجاد کند.

"نبیل العربی" در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ لندن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اظهار داشت: با ظریف صراحتا گفتگو کردم و به وی اعلام کرد که نباید ایران در کشورهای عربی دخالتی بکند. برای ظریف مصر را مثال زدم و آنچه را شیخ الازهر پیش از این در مورد ایران گفته بود و من هم آن زمان به علی اکبر صالحی وزیر خارجه سابق ایران منتقل کرد را برای او بازگو کردم.

وی افزود: در مصر تلاش هایی برای گسترش تشیع از سوی ایران صورت گفته بود که شیخ الازهر به آن واکنش نشان داد و کتاب هایی به من داد که در ایران چاپ شده بودند. من در آن زمان به صالحی درخواست شیخ الازهر مبنی بر خواسته مصر برای عدم دخالت در کشورهای عربی از سوی ایران که همسایه ماست و روابط تاریخی با آن داریم را مطرح کردم.

تا کنون برخی از کشورهای عربی از جمله یمن، بحرین و مصر ادعای دخالت ایران در امور داخلی شان را مطرح کرده اند.

مصر در زمان حکومت محمد مرسی که چندی پیش از قدرت کنار گذاشته شد روابط با ایران را بعد از سال ها از سر گرفت. در همین راستا روابطی در زمینه گردشگری نیز میان دو کشور و پروازهایی نیز از تهران به قاهره برقرار شد اما مصر پس از توقف سه ماهه این روابط اخیرا اعلام کرد که روابط گردشگری با ایران را به دلایل مربوط به امنیت ملی به حالت تعلیق درآورده است.

از سرگیری روابط تهران و قاهره با انتقادات گسترده ای به ویژه از سوی تندورهای اهل تسنن مواجه شد. آنها معقتد بودند ایران به دنبال گسترش تشیع در مصر است./عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
تغییرات واحد پولی،ایجاد مالیات،ایجاد زبان در اپن کارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار ظریف و دبیرکل اتحادیه عرب



اخبار,اخبار سیاست خارجی, بحران سوریه


 اخبار سیاست خارجی - در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد انجام شد
دیدار ظریف و دبیرکل اتحادیه عرب

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب ضمن بررسی تحولات و وضعیت منطقه، درباره راه‌های کمک به حل و فصل بحران سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش  تسنیم؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز و در حاشیه نشست وزاری خارجه جنبش عدم تعهد با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

طی این دیدار طرفین در خصوص اوضاع تحولات منطقه از جمله آخرین تحولات سوریه و تلاش‌ها و راه‌های کمک به حل و فصل مسائل سوریه و نقش موثر و مثبت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین در ادامه برنامه کاری وزیر امور خارجه کشورمان، وزرای امور خارجه صربستان و کویت نیز به صورت جداگانه با ظریف دیدار و گفتگو نمودند.

ظریف همچنین قرار است در ادامه دیدارهای خود در الجزایر با نخست وزیر این کشور نیز دیدار نماید.
 اخبار سیاست خارجی - تسنیم