اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دایی: ضعف کامبوزیا باعث حذف شطرنج شد


دایی با اشاره به حذف تیم ملی شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی داخل سالن کره جنوبی تاکید کرد: عدم مدیریت کامبوزیا باعث شد تا تیم ملی حذف شود

خبرگزاری فارس: علی دایی با حضور در برنامه ورزش و مردم ضمن تبریک به تیم ملی والیبال عنوان کرد: باور کنید هر بار که بازی ملی‌پوشان والیبال را تماشا می‌کنم احساس غرور به من دست می‌دهد. ما کنار آنها نیستیم اما قلب‌مان برای آنها می‌تپد. پیروزی‌های تیم ملی والیبال را تبریک می‌گویم و امیدوارم این مسائل ادامه داشته باشد.

وی درباره اختلافاتی که در روزهای اخیر بین او و کامبوزیا گزینه پیشنهادی مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده بود، اظهار داشت: متاسفانه در مملکت ما در چند سال اخیر مسئله‌ای باب شده و  آن این است که دوست دارند کسانی که برای کشور زحمت کشیده‌اند را خراب کنند.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: با تمام احترامی که برای بعضی‌ها قایلم اما مشکل ما این است که سیاسیون وارد ورزش شده‌اند. افرادی به جای اینکه به مدیریت جایی که به آنها مربوط است بپردازند سعی می‌کنند راجع به همه چیز اظهار نظر کنند. من برای این آقا احترام قایلم و او شاید مرا نمی‌شناسد. من همه صحبت‌های خود را کرده‌ام. معتقدم جایی که کار می‌کنیم باید تمام نیروی خود را بگذاریم تا بتوانیم موفق باشیم. به نظرم ایشان تمام قدرت و فکر خود را معطوف به شطرنج می‌کردند تا این اتفاق و ناکامی در کره جنوبی رقم نخورد.

دایی با اشاره به حذف تیم ملی شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی داخل سالن کره جنوبی تاکید کرد: عدم مدیریت او باعث شد تا تیم ملی حذف شود من روراست می‌گویم که تاکنون نه او را دیده‌ام و نه با او صحبت کردم. ما بزرگان زیادی در شطرنج داریم و احترام خاصی برای آنها قایلم ولی عدم مدیریت ما باعث شد در کره جنوبی نتیجه نگیریم. من فقط اسم شطرنج‌بازان را شنیده بودم و می‌دانم که شطرنج‌بازان خوبی داریم اما در کره جنوبی به دلیل عدم مدیریت نتیجه‌ای در شان و منزلت فدراسیون و بازیکنان کسب نکردیم. خیلی مسائل دیگر هست که هم اکنون نمی‌خواهم به آن بپردازم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه او به سایر رشته‌ها هم علاقمند است یا نه گفت: من والیبال و بسکتبال هم بازی می‌کردم در راهنمایی نیز شطرنج بازی می‌کردم و آشنایی کمی از این رشته دارم.

دایی در مورد موفقیت‌هایی که کسب کرده یادآور شد: من هر چه دارم از بالایی دارم. خدا را با تمام وجود حس کردم. همیشه دست مرا گرفته است. از صحبت‌هایی که این آقا کرد هنوز یک هفته نگذشت که همه متوجه شدند مدیریت او چگونه است. او خود را نشان داد. او که دم از علم و مدیریت می‌زند چنین مسائلی را به وجود آورد. من اهل لابی کردن نیستم. زمانی که از روسیه بازگشتم در فرودگاه یکی از دوستانم به من زنگ زد و گفت که با این آقا جلسه بگذارم اما من این موضوع را قبول نکردم و از همان لحظه به بعد مصاحبه‌ها شروع شد.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: موفقیت من موفقیت پرسپولیس است. زمانی که تمی موفق شود 30-40 میلیون هوادار خوشحال می‌شوند. من مقابل مسائلی که به پرسپولیس ضربه می‌زند ایستاده‌ام و اجازه نمی‌دهم که چنین اتفاقی رخ بدهد.

دایی در مورد اینکه پیش از اینکه به پرسپولیس بیاید با رویانیان کدورت‌هایی داشته یادآور شد: من به خاطر رویانیان از او دفاع نکردم بلکه دفاعم به خاطر پرسپولیس بود. شاید آمده رویانیان غلط بوده اما رفتن او هم در چنین زمانی نادرست بود. زمانی که 1.5 - 2 سال روی شخصی سرمایه‌گذاری می‌کنی و تمام آزمون و خطاها در بخش مدیریت را نشان می‌دهد وقتی می‌خواهد نتیجه بگیرد او را برمی‌داریم. بر چه اساسی این اتفاق رخ می‌دهد.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد:‌ این آقا در مدتی که این مسائل به وجود آمد این همه مصاحبه کرد حالا به قول خودش که 20 سال است در مدیریت بود و مثل اینکه ما در ورزش نبودیم ببیند این تعداد مصاحبه کرده است؟ پرسپولیس تیم مردمی است و ما برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنیم. همه از من می‌خواهند موفق باشم و من جلوی مسائلی که به ضرر تیم و خودم باشم، می‌ایستم.

وی افزود: رویانیان زمانی به ناحق علیه من صحبت کرد و بیانیه‌ای صادر کرده بود. من هم در خود دیدم از حقم دفاع کنم. به هر حال اسم پرسپولیس آنقدر بزرگ است که هر چقدر هم بین من و رویانیان اختلافی وجود داشته باشد خیلی راحت می‌توان آن را فراموش کرد و با یکدیگر کار کنیم و برای موفقیت تیم تلاش کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد جذب بازیکنان جدید و اینکه آیا خواسته‌های او برآورده شده یا خیر،‌گفت: تقریبا توانسته‌ایم بازیکنان مدنظر خود را جذب کنیم به جز در یکی دو مورد که نتوانستیم افراد مدنظر را جذب کنیم اما بازیکنانی را جایگزین آنها کردیم. از روند یارگیری راضی هستم و باشگاه هم در این زمینه کمک کرد. ما از 7 خرداد تمرینات خود را آغاز کردیم. 51 جلسه تمرین کرده‌ایم و 8 دیدار دوستانه نیز انجام داده‌ایم که تا شروع مسابقات 2 بازی دیگر هم برگزار خواهیم کرد تا به آمادگی کامل برسیم.

وی درباره جذب قاسم دهنوی که شرایطش پیچیده شده بود، عنوان کرد: در این باره من زیاد صحبت نمی‌کنم به هر حال من لیستی را به مدیریت باشگاه دادم و آنها هم تلاش می‌کردند بازیکنان را جذب کنند. تنها مشکلی که به وجود آمد بحث قاسم حدادی‌فر بود که با ما قرارداد بست اما متاسفانه او 6 ماه دیگر با ذوب‌آهن قرارداد داشت و ما هم مارکو را جایگزین او کردیم. هواداران که صاحبان اصلی تیم هستند بدانند امسال تیم جوان‌تر شده است. سال قبل میانگین سنی بازیکنان 27.5 بود اما امسال به 25 سال کاهش یافته است.

دایی افزود: ما از 6 سهمیه لیگ برتری خود 4 سهمیه استفاده کرده‌ایم. اکثر بازیکنانی که جذب کردیم جوان و آینده‌دار هستند. هنوز 2 بازیکن خارجی دیگر جای خالی داریم. با 27-28 بازیکن تیم را بستیم. 13 خروجی داشتیم که 10 بازیکن جایگزین آنها شدند. عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات داشتیم و امیدواریم با همت و غیرت بازیکنان بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد مخالفتش با حضور کریم انصاری‌فرد و اینکه گفته می‌شود او استخاره گرفت و انصاری‌فرد را رد کرده، اظهار داشت: مسئله استخاره نیست البته نه اینکه نباشد اما مسائل دیگری وجود داشت.انصاری‌فرد یکی از بهترین‌ها و آینده‌ترین بازیکنان است. او پسر خوبی است از همان اولی که من با پرسپولیس به صورت شفاهی به توافق رسیدیم انصاری‌فرد جزو 3-4 بازیکن اولی بود که در لیست من قرار داشت اما متاسفانه او رفت و با باشگاه صحبت کرد و با توجه به قرارداد سال قبل او که موارد عجیب و غریبی دیدم. شرط‌هایی که در جاهای دیگر ندیده بودم و در اینجا دیدم.

دایی تاکید کرد: انصاری‌فرد در ابتدا شرایطی گذاشت و گفت 760 میلیون پول نقد بدهند و هر زمان که به عنوان ترانسفر قرار شد برود، به او اجازه بدهند همچنین 15 روز هم فرصت خواست. من نمی‌توانستم روی این بازیکن حساب باز کنم و روی او سرمایه‌گذاری داشته باشم. او با بنگر آمدند و گفتند که پیش‌قرارداد ما را پرداخت کنید اما من به آنها گفتم سر تمرینات حاضر شوند. بنگر معرفت به خرج داد و بدون اینکه قراردادی امضا کند سر تمرینات حاضر شد اما انصاری‌فرد به توافق نرسید.

وی ادامه داد:‌ قرار بود انصاری‌فرد در اردوی اردبیل به ما ملحق شود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. یک هفته خبری از او نداشتم و پس از آن از باشگاه به ما خبر دادند که او در  ترکیه است. پس از اردوی رامسر او شرطی گذاشت که 500 میلیون نقد و یا چک یک ماهه بدهند و 15 روز هم وقت می‌خواست اگر پیشنهاد خارجی داشت به آن کشور برود. من نمی‌توانستم روی او سرمایه‌گذاری کنم و به او گفتم هر جایی که می‌خواهد برود.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: انصاری‌فرد به من گفته بود از آلمان و اسپانیا پیشنهاد دارد و من به او گفتم حتما به این کشورها برود زیرا هم برای فوتبال خودش و هم تیم ملی مفید خواهد بود. حالا نمی‌دانم او رفت یا نه. متاسفانه مشاوره‌های غلط بازیکنان را به اینجا می‌کشد. ما 51 جلسه تمرین کرده‌ایم و هم اکنون او نمی‌تواند به جمع ما اضافه شود. ما هم مجبور شدیم سیدصالحی را جایگزین او کنیم که بازیکن بسیار خوبی است. ما در پست حمله 4 بازیکن خوب یعنی شاکری، عباس‌زاده، نوروزی و سیدصالحی را داریم که همه می‌توانند به خوبی مثمرثمر باشند.

وی در مورد صحبت‌هایی که با علیرضا حقیقی صورت گرفته تصریح کرد: ما با او صحبت کرده‌ایم با مسئولان باشگاه روبین کازان هم صحبت کرده‌ایم آنها دوست دارند علیرضا جایی باشد که بازی کند.دروازه‌بان اول روبین کازان گلر اول روسیه است. من با مربی دروازه‌بانان روبین کازان که صحبت کردم او گفت که علیرضا خیلی خوب تمرین می‌کند اما باید جایی باشد که بتواند بازی کند. آنها می‌خواستند به طور قرضی او را به ترکیه بفرستند که بتواند به عنوان دروزاه‌بان اول کار کند. من با علیرضا صحبت کردم و به او گفتم اگر مسئولان روبین کازان با انتقاد قرضی تو موافقت کنند حقیقی را جذب خواهیم کرد. تا هم اکنون که نتیجه قطعی نگرفته‌ایم.

سرمربی پرسپولیس درباره قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر و مصاف با تراکتورسازی در اولین دیدار و اینکه آیا این بازی سخت نخواهد بود، گفت: مطمئنا همین گونه است. دوست داشتیم لیگ را با بازی راحت‌تری شروع کنیم. با تمام احترامی که برای سایر تیم‌ها قایلم اما بازی سختی مقابل تراکتورسازی داریم. این تیم در چند سال اخیر جزو بهترین‌ها بوده و خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد. بازی دوستانه‌ای هم با آنها انجام دادیم. تراکتورسازی مربی با دانشی دارد و من افتخار شاگردی او را داشتم. جدای از اینکه این تیم مهره‌های خوبی دارد از حمایت آذربایجانی‌های مقیم در کل ایران بهره می‌برد و من آرزوی موفقیت این تیم در رقابت‌های لیگ البته به جز دیدار با خود ما را دارد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه در فوتبال حرفه‌ای نمی‌توان حرفی از اهلیت و طرفداری و یا صحبت از حضور در تیمی کرد که در گذشته برای آن بازی کرده و هم اکنون روبروی آن قرار گرفته،‌ عنوان کرد: این حرف‌ها درست نیست من خودم در گذشته برای پرسپولیس بازی کردم اما زمانی که روبروی این تیم قرار گرفتم و خوشحالی می‌کردم خیلی‌ها ایراد می‌گرفتند. من هم گفتم نمی‌توانم فیلم بازی کنم. برای جایی که کار می‌کنم با تمام توانم تلاش می‌کنم متعهد هستم و وجدان کاری‌ام اجازه نمی‌دهد که کم‌کاری کنم. باید دید خود را وسیع‌تر کنیم اگر کشتی‌گیر ما به آذربایجان می‌رود مطمئن باشید نتوانسته‌ایم خواسته‌های او را برآورده کنیم وگرنه کسی در غربت دوست ندارد فعالیت کند. متاسفانه نمی‌خواهیم مسائل را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد خوش وبش‌هایی که پیش از آغاز بازی‌ها به صورت تصنعی انجام می‌شود، گفت: ما باید راس هرم خود را حرفه‌ای کنیم تا سایر موارد هم حرفه‌ای شود. فدارسیون و وزارت ورزش هم باید حرفه‌ای برخورد کنند. مدیران بگذاریم که مدیریت حرفه‌ای بلد باشند تا پس از آن به پایین هم سرایت کند. زمانی که اینگونه نباشد هر چقدر ما حرف بزنیم تاثیری نخواهد گذاشت. در همه جای دنیا آکادمی فوتبال و تیم‌های پایه زیر نظر سرمربی بزرگسالان است اما در فوتبال ما اینگونه نیست. من حمید استیلی را دوست دارم اما منظور من این است که این مسائل تعریف نشده است. به نظرم مشکل این است که آکادمی جدا از بزرگسالان است باید این مسائل را درست کنیم بعد صحبت‌هایی امثال من و مهدوی‌کیا کارآیی خواهد داشت. اگر بحث مدیرانمان را درست کنیم پس از آن به سراغ امثال من می‌آیند. مدیران ما جایگاهشان لغزنده است.

دایی در واکنش به صحبت‌های مجری برنامه نسبت به اینکه گفت فتح‌الله‌زاده دایم در حال صدور چک است، خاطرنشان کرد: ‌مدیریت ما با چک برگشتی است. در این هنگام صحبت‌های سرمربی پرسپولیس از سوی مجری برنامه قطع شد و او از بازیکن سابق بایرن مونیخ پرسید آیا در زمان حضورش در آلمان با بدقولی باشگاه مواجه شده بود که دایی در جواب گفت یک بار هم چنین اتفاقی رخ نداد. ما تمام حقوق خود را دریافت می‌کردیم و یک بار هم به اداره مالیات نرفتیم. مالیات ما را از حقوق‌مان کم می‌کردند حتی در پایان سال به خاطر پول رفت و آمد بنزین‌مان هم حساب و کتاب داشتند. خیلی برنامه‌ریزی شده پول را به حساب ما می‌ریختند.

وی در مورد اینکه آیا ماشین و یا میلگردی در فوتبال ایران داده می‌شود،‌گفت: ما که نه ماشینی دیده‌ایم و نه برای بازیکنانمان این موضوع را دیده‌ایم.

دایی در مورد دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی و حضور 3 بازیکن سرخ‌پوش در تیم تبریز یعنی علی کریمی، نصرتی و کاظمیان یادآور شد: این سه بازیکن جزو بهترین‌ها هستند و همیشه آرزوی موفقیت آنها را می‌کنم. به نظرم این موارد نمی‌تواند باعث حساسیت شود مطمئنا خود بازی آنقدر حساس است ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از روز اول سربلند بیرون بیاییم. حتما تراکتورسازی هم برنامه‌های زیادی دارد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چه عاملی باعث جدایی علی کریمی شد و آیا او و یا رویانیان باعث این امر شدند، اظهار داشت: روزی که من با پرسپولیس به توافق شفاهی رسیدم و به خارج رفتم کریمی از فوتبال خداحافظی کرد من هم با این تفکر تیم خود را بستم که کریمی خداحافظی کرده است. شاید اگر کریمی هم این مسئله را عنوان نمی‌کرد در تیمم حضور نداشت و شاید هم بود. اما این مسائل اتفاق افتاد.

در ادامه برنامه نموداری از تیم فوتبال پرسپولیس در زمان حضور علی دایی و غیبت علی کریمی نمایش داده شد که نشان می‌داد دایی موفق‌تر بوده است.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع گفت: هیچ کس نمی‌تواند با این مقایسه‌ها ارزش کریمی را پایین بیاورد. علی آقا جزو بهترین‌ها است و زحمت زیادی برای فوتبال کشیده به هر حال قسمت نبود در کنار یکدیگر در پرسپولیس باشیم.

دایی در مورد اینکه به کریمی لقب جادوگر و به قلعه‌نویی لقب ژنرال را می‌دهد و به او چه لقبی می‌دهند،‌گفت:‌خدا را شکر ما از این القاب نداریم.

سرمربی پرسپولیس درباره دیدار دربی در هفته هشتم تصریح کرد: به خوبی آماده سازی خود را دنبال می‌کنیم و فقط متاسفانه نبود تمامی بازیکنانمان کمی مشکل‌ساز بود اما تلاش می‌کنیم تا با قدرت لیگ را شروع کنیم و اوج کار بازیکنان هم بازی با استقلال خواهد بود.

وی در مورد حضور استقلال در اوکراین گفت:‌ ما در اردبیل و رامسر اردو برگزار کردیم استقلال هم مقابل تیم دینامو‌کیف به برتری رسید که اگر تیم دوم آن هم باشد کار بزرگی کرده است.

دایی درباره انتخاب قلعه‌نویی به عنوان بهترین مربی فصل دوازدهم یادآور شد: قلعه‌نویی در چند سال اخیر با هر تیمی که بوده خوب نتیجه گرفته و سال پیش هم قهرمان شد. مطمئنا حق او بود.

وی درباره انتخاب بهترین‌ها یادآور شد: در مجموع زحمت زیادی کشیده بودند ما بهترین‌های زیادی داریم اما باید به انتخاب داوران احترام بگذاریم.

سرمربی پرسپولیس در مورد صحبت‌های فتح‌الله‌زاده مبنی بر اینکه بازیکنان سرخ‌پوش پول میلیاردی و پورشه می‌گیرند، تاکید کرد: به نظرم خوب نیست که رویانیان و فتح‌الله‌زاده نسبت به تیم حریف صحبت کنند باید درباره تیم خودشان صحبت کند در هیچ جا قیمت و پول کسی صحبت نمی‌شود هر کسی اندازه دارایی و وسع خود بازیکن می‌گیرد. این مسائل بی ارزشی است که مطرح می‌شود. فتح‌الله‌زاده هم کم بازیکن میلیاردی نگرفته اکثر استقلالی‌ها رفیق من هستند. درست نیست که درباره این مسائل صحبت شود.

دایی در مورد اینکه تاکنون یک ریال هم پول نگرفته در حالی که فتح‌الله‌زاده می‌گوید بازیکنان پرسپولیس میلیاردی گرفته‌اند، گفت: ‌ما هنوز منتظر هستیم پول بیاید اگر دیگران می‌گویند که ما گرفته‌ایم حتما اینگونه است و علم غیب دارند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا مبلغ قرارداد بازیکنان در ایران بالا نیست، تصریح کرد: باید این موضوع را از چند جهت نگاه کنیم. متاسفانه تورمی که در کشورمان وجود دارد مسائلی را به وجود می‌آورد. زمانی که من بازی می‌کردم دلار 850 تومان بود اما هم اکنون تا 3900 تومان هم رسید. اگر بخواهیم این گونه نگاه کنیم این پول زیاد نیست اما باید روی همین پول هم مدیریت شود. شما ببینید فوتبالیستی که بخواهد خوب بازی کند 6-7 سال خواهد بود و چنین پول هایی را می‌گیرد. هم اکنون در تهران در منطقه‌ای متوسط خانه متری زیر 12 میلیون نداریم! یک فوتبالیست هم با زن و بچه خود یک خانه 250 متری احتیاج دارد! در دنیا تمام امکانات را برای فوتبالیست فراهم می‌کنند. یک بازیکن با قرارداد یک ساله‌اش می‌تواند بهترین ویلاها را بگیرد.

در ادامه برنامه عکس‌هایی از علی دایی در دوران جوانی به نمایش گذاشته شد و او درباره گذشته خود صحبت‌هایی کرد.

دایی در خصوص اینکه آیا دوست دارد به گذشته بازگردد، گفت:‌خیلی چیزها دوست داریم اما نمی‌شود او همچنین در واکنش به اینکه آیا به این موضوع که علی دایی شده افتخار می‌کند، گفت: افتخار نمی‌کنم سعی و تلاشم را می‌کنم تا روز به روز پیشرفت کنم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا از سرخ‌پوشان فقط یک نماینده در جمع بهترین‌ها بود، گفت: متاسفانه به خاطر نتایجی که پرسپولیس در سال‌های اخیر گرفت نتوانست نمایندگان بیشتری داشته باشد اما مطمئن باشید امسال شرایط متفاوت خواهد بود.

دایی درباره سه پیروزی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: ابتدا این موضوع را تبریک می‌گویم و به نظرم در سه بازی بسیار خوب بازی کردیم. هیچ کس فکر نمی‌کرد ما سه بازی را ببریم خود من هم این فکر را نمی‌کردم اما ما با سیستم بسیار خوبی وارد میدان شدیم.


ویدیو مرتبط :
استاد ماهان تیموری باعث شناسایی نقاط ضعف در شغلم شدند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی: عدم مدیریت کامبوزیا باعث حذف شطرنج شد/شروط انصاری‌فرد عجیب بود



علی دایی,باشگاه پرسپولیس,برنامه ورزش و مردم

اوج کار ما مقابل استقلال است/ فتح‌الله‌زاده هم کم بازیکن میلیاردی نگرفته است

دایی: عدم مدیریت کامبوزیا باعث حذف شطرنج شد/شروط انصاری‌فرد عجیب بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عدم مدیریت کامبوزیا باعث حذف شطرنج در کره‌‌جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس‌، علی دایی با حضور در برنامه ورزش و مردم ضمن تبریک به تیم ملی والیبال عنوان کرد: باور کنید هر بار که بازی ملی‌پوشان والیبال را تماشا می‌کنم احساس غرور به من دست می‌دهد. ما کنار آنها نیستیم اما قلب‌مان برای آنها می‌تپد. پیروزی‌های تیم ملی والیبال را تبریک می‌گویم و امیدوارم این مسائل ادامه داشته باشد.

 

وی درباره اختلافاتی که در روزهای اخیر بین او و کامبوزیا گزینه پیشنهادی مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده بود، اظهار داشت: متاسفانه در مملکت ما در چند سال اخیر مسئله‌ای باب شده و  آن این است که دوست دارند کسانی که برای کشور زحمت کشیده‌اند را خراب کنند.

 

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: با تمام احترامی که برای بعضی‌ها قایلم اما مشکل ما این است که سیاسیون وارد ورزش شده‌اند. افرادی به جای اینکه به مدیریت جایی که به آنها مربوط است بپردازند سعی می‌کنند راجع به همه چیز اظهار نظر کنند. من برای این آقا احترام قایلم و او شاید مرا نمی‌شناسد. من همه صحبت‌های خود را کرده‌ام. معتقدم جایی که کار می‌کنیم باید تمام نیروی خود را بگذاریم تا بتوانیم موفق باشیم. به نظرم ایشان تمام قدرت و فکر خود را معطوف به شطرنج می‌کردند تا این اتفاق و ناکامی در کره جنوبی رقم نخورد.

 

دایی با اشاره به حذف تیم ملی شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی داخل سالن کره جنوبی تاکید کرد: عدم مدیریت او باعث شد تا تیم ملی حذف شود من روراست می‌گویم که تاکنون نه او را دیده‌ام و نه با او صحبت کردم. ما بزرگان زیادی در شطرنج داریم و احترام خاصی برای آنها قایلم ولی عدم مدیریت ما باعث شد در کره جنوبی نتیجه نگیریم. من فقط اسم شطرنج‌بازان را شنیده بودم و می‌دانم که شطرنج‌بازان خوبی داریم اما در کره جنوبی به دلیل عدم مدیریت نتیجه‌ای در شان و منزلت فدراسیون و بازیکنان کسب نکردیم. خیلی مسائل دیگر هست که هم اکنون نمی‌خواهم به آن بپردازم.

 

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه او به سایر رشته‌ها هم علاقمند است یا نه گفت: من والیبال و بسکتبال هم بازی می‌کردم در راهنمایی نیز شطرنج بازی می‌کردم و آشنایی کمی از این رشته دارم.

 

دایی در مورد موفقیت‌هایی که کسب کرده یادآور شد: من هر چه دارم از بالایی دارم. خدا را با تمام وجود حس کردم. همیشه دست مرا گرفته است. از صحبت‌هایی که این آقا کرد هنوز یک هفته نگذشت که همه متوجه شدند مدیریت او چگونه است. او خود را نشان داد. او که دم از علم و مدیریت می‌زند چنین مسائلی را به وجود آورد. من اهل لابی کردن نیستم. زمانی که از روسیه بازگشتم در فرودگاه یکی از دوستانم به من زنگ زد و گفت که با این آقا جلسه بگذارم اما من این موضوع را قبول نکردم و از همان لحظه به بعد مصاحبه‌ها شروع شد.

 

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: موفقیت من موفقیت پرسپولیس است. زمانی که تمی موفق شود 30-40 میلیون هوادار خوشحال می‌شوند. من مقابل مسائلی که به پرسپولیس ضربه می‌زند ایستاده‌ام و اجازه نمی‌دهم که چنین اتفاقی رخ بدهد.

 

دایی در مورد اینکه پیش از اینکه به پرسپولیس بیاید با رویانیان کدورت‌هایی داشته یادآور شد: من به خاطر رویانیان از او دفاع نکردم بلکه دفاعم به خاطر پرسپولیس بود. شاید آمده رویانیان غلط بوده اما رفتن او هم در چنین زمانی نادرست بود. زمانی که 1.5 - 2 سال روی شخصی سرمایه‌گذاری می‌کنی و تمام آزمون و خطاها در بخش مدیریت را نشان می‌دهد وقتی می‌خواهد نتیجه بگیرد او را برمی‌داریم. بر چه اساسی این اتفاق رخ می‌دهد.

 

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد:‌ این آقا در مدتی که این مسائل به وجود آمد این همه مصاحبه کرد حالا به قول خودش که 20 سال است در مدیریت بود و مثل اینکه ما در ورزش نبودیم ببیند این تعداد مصاحبه کرده است؟ پرسپولیس تیم مردمی است و ما برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنیم. همه از من می‌خواهند موفق باشم و من جلوی مسائلی که به ضرر تیم و خودم باشم، می‌ایستم.

 

وی افزود: رویانیان زمانی به ناحق علیه من صحبت کرد و بیانیه‌ای صادر کرده بود. من هم در خود دیدم از حقم دفاع کنم. به هر حال اسم پرسپولیس آنقدر بزرگ است که هر چقدر هم بین من و رویانیان اختلافی وجود داشته باشد خیلی راحت می‌توان آن را فراموش کرد و با یکدیگر کار کنیم و برای موفقیت تیم تلاش کنیم.

 

سرمربی پرسپولیس در مورد جذب بازیکنان جدید و اینکه آیا خواسته‌های او برآورده شده یا خیر،‌گفت: تقریبا توانسته‌ایم بازیکنان مدنظر خود را جذب کنیم به جز در یکی دو مورد که نتوانستیم افراد مدنظر را جذب کنیم اما بازیکنانی را جایگزین آنها کردیم. از روند یارگیری راضی هستم و باشگاه هم در این زمینه کمک کرد. ما از 7 خرداد تمرینات خود را آغاز کردیم. 51 جلسه تمرین کرده‌ایم و 8 دیدار دوستانه نیز انجام داده‌ایم که تا شروع مسابقات 2 بازی دیگر هم برگزار خواهیم کرد تا به آمادگی کامل برسیم.

 

وی درباره جذب قاسم دهنوی که شرایطش پیچیده شده بود، عنوان کرد: در این باره من زیاد صحبت نمی‌کنم به هر حال من لیستی را به مدیریت باشگاه دادم و آنها هم تلاش می‌کردند بازیکنان را جذب کنند. تنها مشکلی که به وجود آمد بحث قاسم حدادی‌فر بود که با ما قرارداد بست اما متاسفانه او 6 ماه دیگر با ذوب‌آهن قرارداد داشت و ما هم مارکو را جایگزین او کردیم. هواداران که صاحبان اصلی تیم هستند بدانند امسال تیم جوان‌تر شده است. سال قبل میانگین سنی بازیکنان 27.5 بود اما امسال به 25 سال کاهش یافته است.

 

دایی افزود: ما از 6 سهمیه لیگ برتری خود 4 سهمیه استفاده کرده‌ایم. اکثر بازیکنانی که جذب کردیم جوان و آینده‌دار هستند. هنوز 2 بازیکن خارجی دیگر جای خالی داریم. با 27-28 بازیکن تیم را بستیم. 13 خروجی داشتیم که 10 بازیکن جایگزین آنها شدند. عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات داشتیم و امیدواریم با همت و غیرت بازیکنان بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

 

سرمربی پرسپولیس در مورد مخالفتش با حضور کریم انصاری‌فرد و اینکه گفته می‌شود او استخاره گرفت و انصاری‌فرد را رد کرده، اظهار داشت: مسئله استخاره نیست البته نه اینکه نباشد اما مسائل دیگری وجود داشت.انصاری‌فرد یکی از بهترین‌ها و آینده‌ترین بازیکنان است. او پسر خوبی است از همان اولی که من با پرسپولیس به صورت شفاهی به توافق رسیدیم انصاری‌فرد جزو 3-4 بازیکن اولی بود که در لیست من قرار داشت اما متاسفانه او رفت و با باشگاه صحبت کرد و با توجه به قرارداد سال قبل او که موارد عجیب و غریبی دیدم. شرط‌هایی که در جاهای دیگر ندیده بودم و در اینجا دیدم.

 

دایی تاکید کرد: انصاری‌فرد در ابتدا شرایطی گذاشت و گفت 760 میلیون پول نقد بدهند و هر زمان که به عنوان ترانسفر قرار شد برود، به او اجازه بدهند همچنین 15 روز هم فرصت خواست. من نمی‌توانستم روی این بازیکن حساب باز کنم و روی او سرمایه‌گذاری داشته باشم. او با بنگر آمدند و گفتند که پیش‌قرارداد ما را پرداخت کنید اما من به آنها گفتم سر تمرینات حاضر شوند. بنگر معرفت به خرج داد و بدون اینکه قراردادی امضا کند سر تمرینات حاضر شد اما انصاری‌فرد به توافق نرسید.

 

وی ادامه داد:‌ قرار بود انصاری‌فرد در اردوی اردبیل به ما ملحق شود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. یک هفته خبری از او نداشتم و پس از آن از باشگاه به ما خبر دادند که او در  ترکیه است. پس از اردوی رامسر او شرطی گذاشت که 500 میلیون نقد و یا چک یک ماهه بدهند و 15 روز هم وقت می‌خواست اگر پیشنهاد خارجی داشت به آن کشور برود. من نمی‌توانستم روی او سرمایه‌گذاری کنم و به او گفتم هر جایی که می‌خواهد برود.

 

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: انصاری‌فرد به من گفته بود از آلمان و اسپانیا پیشنهاد دارد و من به او گفتم حتما به این کشورها برود زیرا هم برای فوتبال خودش و هم تیم ملی مفید خواهد بود. حالا نمی‌دانم او رفت یا نه. متاسفانه مشاوره‌های غلط بازیکنان را به اینجا می‌کشد. ما 51 جلسه تمرین کرده‌ایم و هم اکنون او نمی‌تواند به جمع ما اضافه شود. ما هم مجبور شدیم سیدصالحی را جایگزین او کنیم که بازیکن بسیار خوبی است. ما در پست حمله 4 بازیکن خوب یعنی شاکری، عباس‌زاده، نوروزی و سیدصالحی را داریم که همه می‌توانند به خوبی مثمرثمر باشند.

 

وی در مورد صحبت‌هایی که با علیرضا حقیقی صورت گرفته تصریح کرد: ما با او صحبت کرده‌ایم با مسئولان باشگاه روبین کازان هم صحبت کرده‌ایم آنها دوست دارند علیرضا جایی باشد که بازی کند.دروازه‌بان اول روبین کازان گلر اول روسیه است. من با مربی دروازه‌بانان روبین کازان که صحبت کردم او گفت که علیرضا خیلی خوب تمرین می‌کند اما باید جایی باشد که بتواند بازی کند. آنها می‌خواستند به طور قرضی او را به ترکیه بفرستند که بتواند به عنوان دروزاه‌بان اول کار کند. من با علیرضا صحبت کردم و به او گفتم اگر مسئولان روبین کازان با انتقاد قرضی تو موافقت کنند حقیقی را جذب خواهیم کرد. تا هم اکنون که نتیجه قطعی نگرفته‌ایم.

 

سرمربی پرسپولیس درباره قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر و مصاف با تراکتورسازی در اولین دیدار و اینکه آیا این بازی سخت نخواهد بود، گفت: مطمئنا همین گونه است. دوست داشتیم لیگ را با بازی راحت‌تری شروع کنیم. با تمام احترامی که برای سایر تیم‌ها قایلم اما بازی سختی مقابل تراکتورسازی داریم. این تیم در چند سال اخیر جزو بهترین‌ها بوده و خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد. بازی دوستانه‌ای هم با آنها انجام دادیم. تراکتورسازی مربی با دانشی دارد و من افتخار شاگردی او را داشتم. جدای از اینکه این تیم مهره‌های خوبی دارد از حمایت آذربایجانی‌های مقیم در کل ایران بهره می‌برد و من آرزوی موفقیت این تیم در رقابت‌های لیگ البته به جز دیدار با خود ما را دارد.

 

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه در فوتبال حرفه‌ای نمی‌توان حرفی از اهلیت و طرفداری و یا صحبت از حضور در تیمی کرد که در گذشته برای آن بازی کرده و هم اکنون روبروی آن قرار گرفته،‌ عنوان کرد: این حرف‌ها درست نیست من خودم در گذشته برای پرسپولیس بازی کردم اما زمانی که روبروی این تیم قرار گرفتم و خوشحالی می‌کردم خیلی‌ها ایراد می‌گرفتند. من هم گفتم نمی‌توانم فیلم بازی کنم. برای جایی که کار می‌کنم با تمام توانم تلاش می‌کنم متعهد هستم و وجدان کاری‌ام اجازه نمی‌دهد که کم‌کاری کنم. باید دید خود را وسیع‌تر کنیم اگر کشتی‌گیر ما به آذربایجان می‌رود مطمئن باشید نتوانسته‌ایم خواسته‌های او را برآورده کنیم وگرنه کسی در غربت دوست ندارد فعالیت کند. متاسفانه نمی‌خواهیم مسائل را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

 

سرمربی پرسپولیس در مورد خوش وبش‌هایی که پیش از آغاز بازی‌ها به صورت تصنعی انجام می‌شود، گفت: ما باید راس هرم خود را حرفه‌ای کنیم تا سایر موارد هم حرفه‌ای شود. فدارسیون و وزارت ورزش هم باید حرفه‌ای برخورد کنند. مدیران بگذاریم که مدیریت حرفه‌ای بلد باشند تا پس از آن به پایین هم سرایت کند. زمانی که اینگونه نباشد هر چقدر ما حرف بزنیم تاثیری نخواهد گذاشت. در همه جای دنیا آکادمی فوتبال و تیم‌های پایه زیر نظر سرمربی بزرگسالان است اما در فوتبال ما اینگونه نیست. من حمید استیلی را دوست دارم اما منظور من این است که این مسائل تعریف نشده است. به نظرم مشکل این است که آکادمی جدا از بزرگسالان است باید این مسائل را درست کنیم بعد صحبت‌هایی امثال من و مهدوی‌کیا کارآیی خواهد داشت. اگر بحث مدیرانمان را درست کنیم پس از آن به سراغ امثال من می‌آیند. مدیران ما جایگاهشان لغزنده است.

 

دایی در واکنش به صحبت‌های مجری برنامه نسبت به اینکه گفت فتح‌الله‌زاده دایم در حال صدور چک است، خاطرنشان کرد: ‌مدیریت ما با چک برگشتی است. در این هنگام صحبت‌های سرمربی پرسپولیس از سوی مجری برنامه قطع شد و او از بازیکن سابق بایرن مونیخ پرسید آیا در زمان حضورش در آلمان با بدقولی باشگاه مواجه شده بود که دایی در جواب گفت یک بار هم چنین اتفاقی رخ نداد. ما تمام حقوق خود را دریافت می‌کردیم و یک بار هم به اداره مالیات نرفتیم. مالیات ما را از حقوق‌مان کم می‌کردند حتی در پایان سال به خاطر پول رفت و آمد بنزین‌مان هم حساب و کتاب داشتند. خیلی برنامه‌ریزی شده پول را به حساب ما می‌ریختند.

 

وی در مورد اینکه آیا ماشین و یا میلگردی در فوتبال ایران داده می‌شود،‌گفت: ما که نه ماشینی دیده‌ایم و نه برای بازیکنانمان این موضوع را دیده‌ایم.

 

دایی در مورد دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی و حضور 3 بازیکن سرخ‌پوش در تیم تبریز یعنی علی کریمی، نصرتی و کاظمیان یادآور شد: این سه بازیکن جزو بهترین‌ها هستند و همیشه آرزوی موفقیت آنها را می‌کنم. به نظرم این موارد نمی‌تواند باعث حساسیت شود مطمئنا خود بازی آنقدر حساس است ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از روز اول سربلند بیرون بیاییم. حتما تراکتورسازی هم برنامه‌های زیادی دارد.

 

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چه عاملی باعث جدایی علی کریمی شد و آیا او و یا رویانیان باعث این امر شدند، اظهار داشت: روزی که من با پرسپولیس به توافق شفاهی رسیدم و به خارج رفتم کریمی از فوتبال خداحافظی کرد من هم با این تفکر تیم خود را بستم که کریمی خداحافظی کرده است. شاید اگر کریمی هم این مسئله را عنوان نمی‌کرد در تیمم حضور نداشت و شاید هم بود. اما این مسائل اتفاق افتاد.

 

در ادامه برنامه نموداری از تیم فوتبال پرسپولیس در زمان حضور علی دایی و غیبت علی کریمی نمایش داده شد که نشان می‌داد دایی موفق‌تر بوده است.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع گفت: هیچ کس نمی‌تواند با این مقایسه‌ها ارزش کریمی را پایین بیاورد. علی آقا جزو بهترین‌ها است و زحمت زیادی برای فوتبال کشیده به هر حال قسمت نبود در کنار یکدیگر در پرسپولیس باشیم.

دایی در مورد اینکه به کریمی لقب جادوگر و به قلعه‌نویی لقب ژنرال را می‌دهد و به او چه لقبی می‌دهند،‌گفت:‌خدا را شکر ما از این القاب نداریم.

سرمربی پرسپولیس درباره دیدار دربی در هفته هشتم تصریح کرد: به خوبی آماده سازی خود را دنبال می‌کنیم و فقط متاسفانه نبود تمامی بازیکنانمان کمی مشکل‌ساز بود اما تلاش می‌کنیم تا با قدرت لیگ را شروع کنیم و اوج کار بازیکنان هم بازی با استقلال خواهد بود.

 

وی در مورد حضور استقلال در اوکراین گفت:‌ ما در اردبیل و رامسر اردو برگزار کردیم استقلال هم مقابل تیم دینامو‌کیف به برتری رسید که اگر تیم دوم آن هم باشد کار بزرگی کرده است.

دایی درباره انتخاب قلعه‌نویی به عنوان بهترین مربی فصل دوازدهم یادآور شد: قلعه‌نویی در چند سال اخیر با هر تیمی که بوده خوب نتیجه گرفته و سال پیش هم قهرمان شد. مطمئنا حق او بود.

 

وی درباره انتخاب بهترین‌ها یادآور شد: در مجموع زحمت زیادی کشیده بودند ما بهترین‌های زیادی داریم اما باید به انتخاب داوران احترام بگذاریم.

 

سرمربی پرسپولیس در مورد صحبت‌های فتح‌الله‌زاده مبنی بر اینکه بازیکنان سرخ‌پوش پول میلیاردی و پورشه می‌گیرند، تاکید کرد: به نظرم خوب نیست که رویانیان و فتح‌الله‌زاده نسبت به تیم حریف صحبت کنند باید درباره تیم خودشان صحبت کند در هیچ جا قیمت و پول کسی صحبت نمی‌شود هر کسی اندازه دارایی و وسع خود بازیکن می‌گیرد. این مسائل بی ارزشی است که مطرح می‌شود. فتح‌الله‌زاده هم کم بازیکن میلیاردی نگرفته اکثر استقلالی‌ها رفیق من هستند. درست نیست که درباره این مسائل صحبت شود.

دایی در مورد اینکه تاکنون یک ریال هم پول نگرفته در حالی که فتح‌الله‌زاده می‌گوید بازیکنان پرسپولیس میلیاردی گرفته‌اند، گفت: ‌ما هنوز منتظر هستیم پول بیاید اگر دیگران می‌گویند که ما گرفته‌ایم حتما اینگونه است و علم غیب دارند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا مبلغ قرارداد بازیکنان در ایران بالا نیست، تصریح کرد: باید این موضوع را از چند جهت نگاه کنیم. متاسفانه تورمی که در کشورمان وجود دارد مسائلی را به وجود می‌آورد. زمانی که من بازی می‌کردم دلار 850 تومان بود اما هم اکنون تا 3900 تومان هم رسید. اگر بخواهیم این گونه نگاه کنیم این پول زیاد نیست اما باید روی همین پول هم مدیریت شود. شما ببینید فوتبالیستی که بخواهد خوب بازی کند 6-7 سال خواهد بود و چنین پول هایی را می‌گیرد. هم اکنون در تهران در منطقه‌ای متوسط خانه متری زیر 12 میلیون نداریم! یک فوتبالیست هم با زن و بچه خود یک خانه 250 متری احتیاج دارد! در دنیا تمام امکانات را برای فوتبالیست فراهم می‌کنند. یک بازیکن با قرارداد یک ساله‌اش می‌تواند بهترین ویلاها را بگیرد.

 

در ادامه برنامه عکس‌هایی از علی دایی در دوران جوانی به نمایش گذاشته شد و او درباره گذشته خود صحبت‌هایی کرد.

 

دایی در خصوص اینکه آیا دوست دارد به گذشته بازگردد، گفت:‌خیلی چیزها دوست داریم اما نمی‌شود او همچنین در واکنش به اینکه آیا به این موضوع که علی دایی شده افتخار می‌کند، گفت: افتخار نمی‌کنم سعی و تلاشم را می‌کنم تا روز به روز پیشرفت کنم.

 

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا از سرخ‌پوشان فقط یک نماینده در جمع بهترین‌ها بود، گفت: متاسفانه به خاطر نتایجی که پرسپولیس در سال‌های اخیر گرفت نتوانست نمایندگان بیشتری داشته باشد اما مطمئن باشید امسال شرایط متفاوت خواهد بود.

 

دایی درباره سه پیروزی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: ابتدا این موضوع را تبریک می‌گویم و به نظرم در سه بازی بسیار خوب بازی کردیم. هیچ کس فکر نمی‌کرد ما سه بازی را ببریم خود من هم این فکر را نمی‌کردم اما ما با سیستم بسیار خوبی وارد میدان شدیم./فارس