اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانش‌آموزان کد الکترونیکی می گیرند



 وزارت آموزش و پرورش, تولیدات الکترونیکی, بسته‌های آموزشی الکترونیکی,

دانش‌آموزان کد الکترونیکی می گیرند

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از ارائه تولیدات الکترونیکی برای پایه‌های تحصیلی اول، دوم، سوم و ششم و هفتم از مهر امسال خبر داد.

محی الدین بهرام محمدیان به ایسنا گفت: از سال تحصیلی 92-93 علاوه بر کتاب‌های درسی در پایه‌های اول، دوم، سوم و ششم ابتدایی و همچنین کلاس هفتم، سایر اجزا و بسته‌های آموزشی الکترونیکی برای دانش آموزان و معلمان ارائه می‌شود. این محتوای الکترونیکی علاوه براینکه به صورت آنلاین و برخط خواهند بود، به صورت غیربرخط نیز در سامانه رشد بارگذاری خواهد شد.

محمدیان تصریح کرد: پیش از این بحث کیف الکترونیکی مطرح شده بود که امروز ایده‌های جدیدی برای آموزش‌های الکترونیکی در فضای مجازی و سایبری عنوان شده و بر همین اساس در آینده دانش آموزان یک کد الکترونیکی خواهند داشت تا از طریق آن بتوانند در مدرسه، منزل و یا در هر کجا که به کامپیوتر دسترسی دارند، آموزش خود را تعقیب کنند.

به گفته محمدیان، تنوع محیط‌های یادگیری الکترونیکی تغییرات زیادی کرده است و آموزش و پرورش به دنبال ارائه کد الکترونیکی به دانش آموزان است تا بتوانند در مقاطع پایین‌تر از طریق کامپیوتر و در مقطع متوسطه از طریق تلفن اطلاعات درسی را دریافت کنند.

وی از بارگذاری 137 عنوان بسته آموزشی در محیط مجازی خبر داد و گفت: هدف ما این است که پس از ارائه کد الکترونیکی به دانش آموزان در آینده نزدیک میزان کاربران را از این پایگاه به بیش از یک میلیون بازدید در روز برسانیم./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
برگزاری جشن انقلاب توسط دانش آموزان پایه چهارم دببرگزاری جشن انقلاب توسط دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه مفتاح دانش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانش آموزان شین آبادی مستمری دائمی می گیرند



اخبار,اخبار اجتماعی ,دانش آموزان روستای شین آباد

 

با اختصاص این اعتبار دانش آموزان روستای شین آباد زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرارگرفته و بصورت مادام العمر از مزایای مستمری این اعتبار بهره مند می شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر کشور از پوشش مستمری برای 29دانش آموز حادثه آتش سوزی دبستان روستای شین آباد استان آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش ایرنا، 'محمد رضا رستمی' روز شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال وبختیاری اظهارداشت: بنا به درخواست مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر کشور، دولت در ردیف بودجه سال 94 این صندوق 80میلیارد ریال اعتبار برای تحقق این منظور اختصاص داد.

وی بیان داشت: با اختصاص این اعتبار دانش آموزان روستای شین آباد زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرارگرفته و بصورت مادام العمر از مزایای مستمری این اعتبار بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی ناشی از نقص تجهیزات گرمایشی در روز چهارشنبه، ۱۵ آذر سال 91 در روستای شین اباد باعث سوختگی شدید ۲۹ دانش آموز دختر شد که دو نفراز آن ها براثر شدت جراحات واردە جان خود را ازدست دادند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان وعشایر کشور در ادامه فراگیر شدن طرح پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان واعطای مجوز به کارگزاران بخش خصوصی برای زیرپوشش قرار دادن افراد حقیقی در صندوق بیمه اجتماعی را از برنامه های دولت برای حمایت ازاقشار کم درآمد عنوان کرد .

رستمی ادامه داد: براین اساس افراد حقیقی که فاقد بیمه اجتماعی وشغل وحرفه خاصی هستند می توانند با پرداخت هزینه بیمه به صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو این صندوق شده و ازمزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت بهره مند شوند .

وی بیان داشت: در ازای حق بیمه ای که اعضای این صندوق پرداخت می کنند دولت دو برابر این مبلغ را برای بازنشستگی، ازکارافتادگی وفوت آنان به ردیف بودجه صندوق اختصاص می دهد.

رستمی با بیان اینکه بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی درگرواشتغال به حرفه ای مشخص است ادامه داد:صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر کشوراین امکان رابرای افرادی که فاقد شغل وحرفه خاصی هستند فراهم کرده که با عضویت درصندوق از مزایای یک بیمه اجتماعی بهره مند شوند .

وی در ادامه با بیان حذف شرایط سنی اعضای این صندوق اظهار داشت: در گذشته برای عضویت دراین صندوق محدودیت سنی وجود داشت اما اکنون تمامی روستاییان،عشایر وحتی کشاورزان غیرساکن روستاها که بالای 18 سال سن داشته باشند می توانند عضو صندوق شوند.

در سال های گذشته کف و سقف سنی برای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مردان 18 تا 55 سال و برای زنان 18 تا 50 سال بوده که با مصوبه مجلس در اردیبهشت ماه امسال سقف سنی برداشته شد و متقاضیان بیمه اجتماعی با بیش از 18 سال سن می توانند عضو این صندوق شوند.

تاکنون یک میلیون و 250 هزارنفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور شده اند.
اخبار اجتماعی - ایرنا