اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشگاه تهران در سال آینده 900 دانشجوی دكترا پذیرش می‌كند



 

 

 

دانشگاه تهران

 

 

 

مهدی قمصری معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینكه دانشگاه تهران در سال 90 دانشجوی دكتری پذیرش می‌كند، گفت: شایعاتی كه درباره عدم ثبت‌نام دانشجوی دكترا در سال 90 در دانشگاه تهران مطرح است درست نیست و این دانشگاه در سال آینده حداقل 900 دانشجو در مقطع دكترا پذیرش می‌كند.

وی گفت: در تعدادی از رشته‌های دانشگاه تهران با توجه به امكانات گروه‌ها پذیرش دانشجوی دكترا به صورت یك سال درمیان صورت می‌پذیرد یعنی در یك سال دانشجو پذیرش می‌شود و در سال آینده پذیرش دانشجو صورت نمی‌پذیرد كه البته در سال 90 تعداد این رشته‌ها بسیار محدود است و دانشگاه تهران در اكثر رشته‌ها پذیرش دانشجو دارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره نحوه پذیرش داوطلبان معرفی شده از سوی سازمان سنجش به این دانشگاه گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره چگونگی پذیرش دانشجوی دكترا از بین داوطلبان معرفی شده در دانشگاه تهران گرفته نشده است و هنوز چگونگی پذیرش این داوطلبان قطعی نشده است..../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
دانشجوی پولی در دانشگاه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات نحوه پذیرش دانشجوی دكتری در دانشگاه تهران/ادامه مصاحبه آزمون دكتری تا پایان تیر



جزییات نحوه پذیرش دانشجوی دكتری در دانشگاه تهران/ادامه مصاحبه آزمون دكتری تا پایان تیر

معاون آموزشی دانشگاه تهران ضمن تشریح دستورالعمل دانشگاه تهران در خصوص نحوه پذیرش دانشجوی دكتری تخصصی (PH.D) در سال تحصیلی 92-1391، گفت: بر این اساس وضعیت دانشجویان با توجه به شاخص‌هایی مانند ارزیابی تخصصی و عمومی (50-0 امتیاز) و ارزیابی مدارك و سوابق سنجش می‌شود.

دكنر قمصری در گفت‌و‌گو با ایسنا: در این رابطه اظهار كرد: بر اساس ارزیابی تخصصی برای پردیس دانشكده‌های فنی، پردیس كشاورزی و منابع طبیعی، پردیس علوم، مركز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیك و دانشكده دامپزشكی، معدل 3 الی 5 درس تخصصی در مقاطع كارشناسی ارشد (به تشخیص گروه آموزشی) و ارزیابی حضوری داوطلب ملاك عمل خواهد بود. لذا لازم است داوطلبان كلیه ریز نمرات و معدل كتبی در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد را به همراه داشته باشند.

وی افزود:‌ برای سایر پردیس‌ و دانشكده‌ها به تشخیص گروه آموزشی ارزیابی تخصصی به صورت آزمون كتبی و ارزیابی حضوری خواهد بود.

قمصری با اشاره به ارزیابی عمومی دانشجویان برای پذیرش، گفت: این ارزیابی شامل ارزیابی عمومی انگیزه فردی، تمام وقت بودن، موضوع مورد علاقه برای رساله دكتری، تسلط به زبان و گفتار فارسی، كیفیت پایان‌نامه كارشناسی ارشد و غیره می‌باشد.

به گفته وی، 20-0 امتیاز مربوط به تسلط به زبان عمومی، معدل كل تراز شده دوره كارشناسی، معدل كل تراز شده دوره كارشناسی ارشد است.

 

معاون دانشگاه تهران ادامه داد: همچنین بخش دوم 0-30 امتیاز مربوط به هر مقاله پژوهشی داخلی و خارجی مرتبط با حوزه تخصصی و پایان‌نامه، چاپ شده در مجلات معتبر و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چاپ شده یا تائید چاپ، تالیف و ترجمه كتاب مربوط به تخصص و رشته تحصیلی، مقاله چاپ شده در مجموعه مقالات همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی مرتبط با تخصص، اكتشاف،اختراع، تئوری‌پردازی و غیره به تائید مراجع ذی‌صلاح، آثار هنری و تشویق‌نامه‌های علمی در سطح ملی و بین‌المللی می‌باشد.

 

به گفته وی، حضور تمام وقت داوطلب در روزهای مقرر در محل پردیس یا دانشكده الزامی است. شایان ذكر است كه عدم حضور در روز مصاحبه به منزله غیبت تلقی می‌شود.

قمصری با بیان اینكه كسب حداقل 50 امتیاز از 100 امتیاز در مرحله نهایی الزامی است، گفت: دانشگاه با توجه به ظرفیت پذیرش و به ترتیب سیر نزولی امتیاز مكتسبه، داوطلب را به سازمان سنجش معرفی خواهد نمود.

وی با بیان اینكه مرحله مصاحبه تا پایان تیر ماه ادامه دارد، با اشاره به هزینه مصاحبه، گفت: داوطلبان لازم است مبلغ پانصد هزار ریال واریز نمایند و فیش واریزی را به همراه مدارك و مستندات مربوطه در تاریخ مقرر به همراه داشته باشند.

 

قمصری در خاتمه در خصوص دلیل بالاتر بودن هزینه مرحله مصاحبه آزمون دكتری دانشگاه تهران نسبت به سایر دانشگاه‌ها، گفت: با توجه به اینكه داوطلبانی كه به دانشگاه تهران معرفی شوند بیشتر از دانشگاه‌های دیگر است بنابراین انرژی بیشتری در دانشگاه‌ درگیر و هزینه می‌شود و در مواردی هزینه حق‌الزحمه مصاحبه‌ها حتی از طریق دانشگاه نیز تامین نمی‌شود./ایسنا