اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشگاه احمدی‌نژاد مجوز قطعی ندارد



دانشگاه احمدی‌نژاد,دانشگاه ایرانیان,دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان

دانشگاه احمدی‌نژاد مجوز قطعی ندارد

مدیر کل دفتر آموزش‌های وزارت علوم گفت: دانشگاه احمدی‌نژاد مجوز اولیه خود را از شورای‌عالی دریافت کرده و بعد از این مجوز اولیه باید فضا را مشخص و امکانات را اعلام کنند و به استناد آن مجوز قطعی داده می‌شود اما این مراحل انجام نشده است.

غلامعلی نادری درباره صدور مجوز برای پذیرش دانشجوی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان با اشاره به اینکه برای مهرماه دانشجویی دراختیار این دانشگاه قرار نگرفته است، اظهار کرد: ممکن است این دانشگاه با طی مراحل مختلف، مجوز پذیرش دانشجو برای بهمن ماه دریافت کند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان برای پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت فرصت دارد، افزود: اگر این موسسه مراحل دریافت مجوز خود را پس از بازدید از محل و تایید فضا بگذراند و مجوز قطعی خود را در شورای گسترش دریافت کند، نهایتا به این موسسه دانشجو در رشته‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در بهمن ماه در شرایطی که ظرفیتی از سوی سازمان سنجش برای تکمیل ظرفیت اعلام شود، داده می‌شود.

 

این مقام مسئول در وزارت علوم افزود: این دانشگاه تا پایان شهریور مهلت دارد برای این مساله اقدام کند و اگر بتواند مراحل اداری خود را طی کند، احتمال اینکه برای تکمیل ظرفیت طبق قوانین سازمان سنجش به آن دانشجو داده شود وجود دارد. وی تاکید کرد: این موسسه تاکنون نامه‌ای به دفتر آموزش‌های غیردولتی و غیرانتفاعی نداده است تا بتوان این مراحل را پیگیری کرد.

 

نادری تصریح کرد: این موسسه مجوز اولیه خود را از شورای عالی دریافت کرده است. بعد از این مجوز اولیه باید فضا را مشخص کنند و امکانات را اعلام کنند تا به استناد آن، مجوز قطعی داده می‌شود که تاکنون این مراحل انجام نشده است و مجوز اولیه شورا هیچ تعهدی را برای وزارت علوم ایجاد نمی‌کند. گفتنی است مهلت این مجوزها یک ساله است./آرمان

 


ویدیو مرتبط :
لحظه صدور مجوز پرتاب ماهواره بر امید توسط احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط اعطای مجوز قطعی به دانشگاه احمدی‌نژاد



مجوز دانشگاه احمدی نژاد,اخبار دانشگاه احمدی نژاد


مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم مطرح کرد:
شرط اعطای مجوز قطعی به دانشگاه احمدی‌نژاد

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم با اشاره به عدم اجرای مراحل اداری دانشگاه جامع بین‌المللی در شورای گسترش وزارت علوم گفت: بعید است دانشگاه احمدی‌نژاد برای سال تحصیلی جدید دانشجو پذیرش کند.

علی نادری مدیرکل دفتر آموزشهای آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره فعالیت دانشگاه‌ جامع بین‌المللی منسوب به  احمدی‌نژاد برای سال تحصیلی آینده گفت: این دانشگاه مجوز خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته، اما هنوز  اساسنامه آن در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه ما هنوز اسامی هیئت موسس این دانشگاه را نمی‌دانیم، افزود: چون این دانشگاه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است اعضای هیئت موسس آن نیاز به گزینش ندارند اما باید مراحل اداری آن برای فعالیت طی شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم ادامه داد: برای دریافت مجوز از سوی شورای گسترش ابتدا مکان دانشگاه برای بازدید کارشناس باید به ما اعلام شود، چنانچه مکان مناسب بود و با استانداردهای وزارت‌علوم همخوانی داشت مجوز قطعی به آنها داده می‌شود، زیرا این دانشگاه مجوز اولیه خود را از شورایعالی انقلاب فرهنگی گرفته و مجوز قطعی  توسط شورای گسترش وزارتخانه در اختیار هیات موسس قرار می‌گیرد.

نادری با بیان اینکه این فرایند چند ماه طول می‌کشد، تاکید کرد: بعید است دانشگاه جامع بین‌المللی برای مهرماه پذیرش دانشجو داشته باشد مگر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مستقیماً سهمیه تعداد دانشجو را برای این دانشگاه به سازمان سنجش اعلام کرده باشد.

وی تصریح کرد: طبق روال قانونی موجود برای دریافت مجوز دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی، متقاضیان این دانشگاه‌ها ابتدا مجوز اصولی دریافت می‌کنند پس از بازدید از مکان مورد نظر دانشگاه مجوز قطعی برای آنها صادر می‌شود،ا علام مجوز برای تعداد دانشجو و رشته‌های مورد نظر دانشگاه در مرحله آخر قرار دارد که توسط شورای گسترش به سازمان سنجش اعلام می‌شود./تسنیم