اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشگاه‌ها انتظار بودجه‌ نداشته‌ باشند


معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: در وضعیت فعلی دولت برای حمایت از دانشگاه‌ها از امکانات مالی زیادی برخوردار نیست ودانشگاه‌ها نباید انتظار دریافت بودجه از دولت داشته باشند. تسنیم: معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: در وضعیت فعلی دولت برای حمایت از دانشگاه‌ها از امکانات مالی زیادی برخوردار نیست ودانشگاه‌ها نباید انتظار دریافت بودجه از دولت داشته باشند.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان صبح امروز در نشست امضای موافقت‌نامه اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گفت: هم اینک 13 ستاد راهبری در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده که این ستادها از سوی اساتید و فعالان دانشگاهی راهبری می‌شوند. از این‌رو، برنامه‌ای برای گسترده کردن و بزرگ کردن این معاونت نداریم، چرا که اعتقاد داریم ستادها و نیز دانشگاه‌ها برای استفاده از توانمندی و خدماتی که قابل ارائه به آنهاست باید خود را به معاونت علمی و فناوری نزدیک و با آن تعامل بیشتری پیدا کنند.

او با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی، دولت برای حمایت از دانشگاه‌ها از امکانات مالی زیادی برخوردار نیست، گفت: دانشگاه‌ها نباید انتظار دریافت بودجه از دولت برای انجام امور خود داشته باشند. از این‌رو، ضرورت دارد بخشی از نیازهای مالی خود را با تولید محصولات دانش‌بنیان و فروش آن تامین کنند که در این راستا ما آماده همکاری و حمایت از آنها هستیم.

دبیر هیئت‌امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، حرکت دانشگاه‌ها به سمت فناوری و جهت‌گیری آنها برای تولید محصولات دانش‌بنیان را گریزناپذیر خواند و گفت: در راستای سرعت بخشیدن به این رویکرد، معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری نسبت به امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌ها اقدام کرده که امید می‌رود با اجرایی شدن آن زمینه برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این بخش در مجموعه‌های علمی و دانشگاهی کشور سرعت یابد.


ویدیو مرتبط :
دانلود پاورپوینت سیکل بودجه و سازمان های بودجه ای (بازیگران بودجه) 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم نهایی برای دانشکده جنجالی دانشگاه شریف/ اخبار خوب و بد بودجه دانشگاهها



دانشگاه شریف,دانشکده جنجالی شریف

تصمیم نهایی برای دانشکده جنجالی دانشگاه شریف/ اخبار خوب و بد بودجه دانشگاهها

نامه علوم پزشکیها به روسای سه قوه، ادامه جدایی یارانه غذای دانشگاهها از صندوق رفاه، واکنشهای وزیر علوم نسبت به برخی ابعاد انتخابات پیش رو، اخبار خوب و بد بودجه از مهمترین خبرهای هفته جاری دانشگاهها به شمار می آید.

 برخی اخبار مهم دانشگاههای کشور در هفته ای که گذشت به این شرح است:

خط پایان دانشکده جنجالی دانشگاه شریف

دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف پس از کش و قوسهای فراوانی که طی یک ماه گذشته با آن روبرو بود، با اعلام رئیس این دانشگاه ظرفیت دار شد.

بر این اساس، این دانشکده امسال در دو رشته کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت دانشجو پذیرش خواهد کرد.

نامه علوم پزشکیها بر سر دانشگاه پرحاشیه ایران

با آنکه نزدیک به دو ماه از احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران می گذرد، اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه جنجالی طی طوماری خواستار حمایت بیشتر روسای قوای 3 گانه مجریه، مقننه و قضاییه از احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران به دور از توصیه ها و فضای سیاسی شدند.

دانشجویان در این نامه از توهینهایی که به این دانشگاه و کادر علمی این دانشگاه شده بسیار انتقاد کردند.

تخلفات برخی موسسات آموزش عالی

با اعلام وزارت علوم و مسئول مرکز آموزشهای عالی، طی هفته جاری برخی از موسسات برگزارکنندگان دوره های آموزشی متخلف و غیرمجاز شناخته شدند.

بر این اساس، تبلیغات مركز بین المللی رشد قشم در سایت اینترنتی www.ebcl.ir در خصوص صدور مدرك معادل EBCL از سوی وزارت علوم و برگزاری دوره MBA در دانشگاه صنایع و معادن خراسان رضوی از سوی مرکز آموزشهای عالی غیرقانونی اعلام شد.

دفاعیات کامران دانشجو از یک اقدام غیرقانونی رئیس جمهور

کامران دانشجو - وزیر علوم در هفته ای که گذشت در جمع خبرنگاران همانند غلامحسین الهام از حضور احمدی نژاد در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری و وزارت کشور دفاع کرد.

وی در این باره به یک نقل قول از رئیس جمهور اشاره کرد، به گفته دانشجو، احمدی نژاد در جلسه هیئت دولت هم اعلام کرده بود که در آخرین روز ثبت نام مرخصی گرفته و در واقع رئیس جمهور نبوده و به عنوان یک شخص حقیقی به این مکان مراجعه کرده است.

اخبار خوب و بد مالی دانشگاهها

این روزها کمیسیون تلفیق مشغول چکش کاری بودجه 92 دانشگاهها در مجلس است، اما تا پیش از تصویب نهایی بودجه دانشگاهها اخبار خوب و بدی از سوی کمیسیون تلفیق و کمیسیون آموزش می رسد. در حالیکه برخی اعضای کمیسیون تلفیق از افزایش بودجه دانشگاهها برای سال 92 خبر می دهند اما رئیس کمیته آموزش عالی مجلس خبر از کاهش بودجه عمرانی دانشگاهها می دهد.

از سوی دیگر اعلام شد که دانشگاهها نباید منتظر جدایی یارانه غذا از بودجه خود باشند تا در اختیار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قرار گیرد.

باید منتظر ماند و دید در نهایت چه عددی برای دانشگاهها به عنوان بودجه 92 تصویب می شود.

گله برخی دانشجویان از تداخل امتحانات با اعتکاف

امسال به علت تداخل زمانی انتخابات ریاست جمهوری و امتحانات پایان ترم دانشگاهها، دانشگاههای کشور موظف شدند تا پیش از 20 خرداد خود را برای شرکت در امتحانات آماده کنند، از سوی دیگر هفته آینده شاهد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاههای کشور خواهیم بود که برگزاری امتحانات با زمان برگزاری این مراسم تداخل دارد.

هفته ای که کنکوری گذشت

طی این هفته، نتایج دو آزمون مهم دانشگاههای دولتی و آزاد یعنی کارشناسی ارشد و دکتری اعلام شد، این روزها نیز پذیرفته شدگان مرحله نخست آزمون دکتری مشغول مصاحبه با این دانشگاه و آن دانشگاه هستند، از سوی دیگر دانشکده خبر هم که برای نخستین بار دانشجوی فوق لیسانس می پذیرد در حال مصاحبه با متقاضیان شرکت در رشته خبرنگاری بین الملل است./مهر