اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشجویان دانشگاه قزوین درآستانه بخشودگی



 

 

 

دانشگاه

 

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: در حوادث پس از انتخابات تنها برای ۱۰ دانشجو پرونده انضباطی تشکیل شده که با نگاه اصلاحی درصدد حل مشکلات این افراد هستیم.

عبدالعلی آل بویه در گفتگو با خبرنگار مهر در قزوین، در خصوص اعلام تعداد دانشجویان خاطی این دانشگاه در رسانه ها گفت: خوشبختانه فضای موجود در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) فضای آزاداندیشی است و از روزی که سرپرستی دانشگاه را پذیرفتم همواره همه تشکلهای سیاسی و علمی و فرهنگی را دعوت کرده ایم تا در چارچوب قانون و سیاستهای نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و دانشگاه حرکت کنند وبرای فعالیتهای آنها نیز هیچ محدودیتی قائل نشده ایم.

وی افزود: دانشگاه محلی برای پویایی فکر و اندیشه دانشجویان است و به همین دلیل از دانشجویان دعوت کرده ایم تا درفضایی صمیمی و با استدلال و عقلانیت وارد بحث و گقتگو شوند وسیاست ما نیز به عنوان یکی از دانشگاه های مهم کشور زمینه سازی برای فعالیت همه گروه های قانونی است.

آل بویه یادآور شد: بر همین اساس تشکلهای مختلفی مانند جامعه اسلامی، تشکل اسلامی اصلاح طلب، بسیج دانشجویی در دانشگاه فعال هستند و ازآنها نیز خواسته ایم در چارچوب قانون حرکت کنند.

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: سیاست ما در دانشگاه همان سیاستی است که رهبری تعیین کردند، (جذب حداکثری و دفع حداقلی) و در زمان انتخابات هم بیشترین جلسات را با دانشجویان اصلاح طلب داشتیم و به آنها نصیحت می کردیم که دانشجو باید خودش باشد و بازیچه احزاب سیاسی و تشکلها قرار نگیرد و به تشکلهای هیئت علمی نیز ابلاغ شده بود که از دانشجو استفاده ابزاری نشود.

آل بویه در خصوص دستگیری تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در حوادث پس از انتخابات هم گفت: همه دانشجویان فرزند ما هستند وارتباط صمیمانه با آنها داریم و معتقدیم نباید آنها را حذف کنیم بلکه باید مدیریت و کنترل کنیم اما از مجموع هفت هزار دانشجو تنها ۱۰ نفر بدلیل عدم فعالیت در چارچوب قانون و بی توجهی به تذکر کتبی و شفاهی و به رغم صحبتهای انجام شده بدلیل بهم زدن نظم دانشگاه و جلسات آزمون که دانشگاه مجبور شد طبق ضوابط با آنها برخورد کند.

● پرونده ۱۰ دانشجو در کمیته انضباطی

وی افزود: تنها ۱۰ پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه تشکیل و برای آنها حکم صادر شده است که خیلی از این افراد پذیرفته اند که اشتباه کردند و تقاضا کرده اند تا در کمیته تجدید نظر با انصاف با آنها برخورد شود و ما نیز سهمیه این افراد را قطع نکرده ایم، همچنان یارانه می گیرند، تاکنون از تحصیل محروم نشده اند و در مرحله تجدید نظر از تک تک آنها دعوت می شود تا از خود دفاع کنند که امیدواریم و سعی ما نیز بر آن است تا در این مرحله با رافت اسلامی و نگاه اصلاحی زمینه بخشودگی آنها را فراهم کنیم که مشکل هفت نفر هم تقریبا حل شده و فقط پرونده سه نفر رسیدگی بیشتری می خواهد که امیدواریم آن هم حل شود.

● دانشگاه از هیچ استادی شاکی نیست

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: دانشگاه از هیچ استادی شاکی نیست وتاکنون از دانشگاه حکم تنبیهی نگرفته و خوشبختانه این دانشگاه دارای نهادهای مستقلی است که در موارد تخلف به آن رسیدگی می کند اما انتظار می رود استاد، دانشجو و کارمند وقتی وارد حریم دانشگاه می شوند حریم دانشگاه را محترم بشمارند ودر چارچوب قانون حرکت کنند.


ویدیو مرتبط :
پروفسور میرزاده:دانشگاه آزاد قزوین همانند دانشگاه شریف است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد



 

 دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

 

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

رییس دانشگاه پیام نور اعلام كرد: پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی به وزارت علوم ارائه شده كه درصورت تصویب، همه دانشجویان می توانند یكی از رشته های پیام نور را به عنوان رشته دوم تحصیلی خود انتخاب كنند.

'حسن زیاری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تاكنون مجوز تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی تنها به دانشجویان نخبه تعلق می گرفت اما چنانچه پیشنهاد پیام نور به تصویب شورای عالی گسترش آموزش عالی و وزارت علوم برسد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی می توانند همزمان در یكی از رشته های پیام نور نیز به تحصیل بپردازند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه پیام نور یك دانشگاه محتوا محور بوده و نیاز چندانی به حضور فیزیكی دانشجویان نیست افراد می توانند دركنار رشته تحصیلی دانشگاهی خود، واحدهای درسی پیام نور را نیز بدون هیچ مشكل خاصی بگذرانند.

رییس دانشگاه پیام نور، تحقق این امر را موجب افزایش توان علمی دانشجویان و جامعه علمی كشور و پاسخگویی به تقاضاهای موجود دانست و گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان كنكور، رشته دانشگاهی خود را بنا به توصیه خانواده و اطرافیان انتخاب می كنند و بعضا به رشته ای كه در آن پذیرفته می شوند علاقه چندانی ندارند كه با عملی شدن امكان تحصیل همزمان در یك رشته دانشگاهی دیگر، دانشجویان می توانند در رشته های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به مذاكره خود با رییس جمهور در رابطه با آمادگی دانشگاه پیام نور برای انجام این كار، اظهار داشت: آقای محمود احمدی نژاد نیز با كلیت این موضوع و فراهم شدن امكان تحصیل همزمان همه دانشجویان در دو رشته دانشگاهی اعلام موافقت كردند.

زیاری ابراز امیدواری كرد كار بررسی پیشنهاد پیام نور برای تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی هرچه سریعتر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نتیجه برسد...../تحلیل:ایرنا