اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش یک پدر دارد و آن «عربستان سعودی» است / سعودی ها تر و تمیز لباس می پوشند اما درست مثل داعش رفتار می کنند



داعش سیاه، داعش سفید. اولی، شاهرگ می زند، دست ها را قطع می کند، انسان ها را می کشد، میرات فرهنگی را نابود و اثار باستانی را تخریب می کند، دومی تر و تمیز لباس می پوشد اما همان کارها را می کند. داعش همان عربستان سعودی است.

اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش


نیویورک تایمز نوشت: داعش سیاه، داعش سفید. اولی، شاهرگ می زند، دست ها را قطع می کند، انسان ها را می کشد، میرات فرهنگی را نابود و اثار باستانی را تخریب می کند، دومی تر و تمیز لباس می پوشد اما همان کارها را می کند. داعش همان عربستان سعودی است.

  این روزنامه آمریکایی آورده است: غرب در جنگ علیه تروریسم، تنها علیه یکی از آنها وارد جنگ شده اما با دیگری دست می دهد. این یک نوع انکار است و مکانیزم انکار قیمت و ارزش معین خود را دارد: حفظ اتحاد استراتژیک با عربستان به قیمت فراموشی عامدانه اینکه این کشور مبتنی بر روحانیتی تندرو است که وهابیت را قانونی جلوه داده و از آن دفاع می کند. وهابیت نوعی تحریف شده است از اسلام است که داعش آن تغزیه می کند.

وهابیت رادیکالزیمی دیوانه وار است که در قرن هجدهم ایجاد شده و امیدوار است که خلافت ایجاد کند. این مکتب با قتل عام و خون متولد شده و قوانین خشنی وضعی کرده است.

نیویورک تایمز در بخش دیگری نوشته است: در حقیقت، عربستان یک داعش است که «دولت اسلامی» را بوجود آمده است. اینکه غرب ارتباط سعودی و داعش را انکار می کند جای تعجب دارد. خواندن روزنامه های وهابیون در این روزها توصیه می شود. غرب در این روزنامه ها بعنوان سرزمین کفار به نمایش کشیده می شود و حملات پاریس، اتفاقی در جهت انتقام از اروپایی ها.

با این حال، متاسفانه عربستان سعودی در بسیاری از بازی های شطرح در خاورمیانه متحد غرب باقی می ماند.

داعش یک مادر دارد و آن، حمله به عراق است اما یک پدر دارد که آن عربستان سعودی و تفکرات وهابیون است. ما ممکن است در نبرها علیه داعش پیروز شویم، اما جنگ را باخته ایم، چراکه جهادیون کشته می شوند اما افرادی به جای آن ها با همان تفکر در آینده متولد خواهند شد.

 

 اخبار بین الملل  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
رسوخ داعش به داخل عربستان سعودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جامعه عربستان سعودی در شوک پیوستن 2 کودک به داعش (+عکس)



اخبار بین الملل - جامعه عربستان سعودی در شوک پیوستن 2 کودک به داعش (+عکس)

قبل از این هم یک شهروند لبنانی تبار استرالیا به همراه پسرش به سوریه سفر کرد تا به داعش بپیوندد. او پس از این، عکسی از فرزندش را در حالی که یک سر بریده در دست داشت، منتشر کرد.

جامعه عربستان سعودی در واکنش به پیوستن دو کودک از این کشور به داعش با شوک روبه رو شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل روزنامه سعودی الریاض، "عبدالله و احمد" نام دو کودک 10 و 11 ساله است که پدرشان آنها را از عربستان سعودی به سوریه برد تا در کنار داعش بجنگند.

هم اکنون این دو کودک، کم سن ترین جنگجویان داعش نام گرفته اند.


مادر این دو کودک از مقامات مسؤول خواسته است فرزندانش را از سوریه برگردانند.

گروه تروریستی داعش هم اکنون در عراق و سوریه فعالیت می کند.

پدر این کودکان که سال ها قبل از همسرش طلاق گرفت؛ به دروغ گفته بود قصد دارد برای گذراندن تعطیلات عید فطر به همراه دو پسرش، به دبی سفر کند اما او به ترکیه و از آنجا به سوریه رفت تا در کنار اعضای داعش بجنگند.

پدر این کودکان در سومین روز بعد از عید فطر، در ساعت سه بامداد با ارسال پیامک هایی به  مادر کودکان اطلاع داد که به سوریه رفته است تا در دولت خلافت اسلامی و در کنار خلیفه باشد.

او از خانواده اش هم خواست به فرودگاه بروند و خودروی وی را تحویل بگیرند و بدانند که کودکان نزد خدا هستند.

این موضوع باعث شد بسیاری از روزنامه ها و رسانه های عربستان سعودی به موضوع انتقال این دو کودک سعودی به داعش بپردازند و درباره تکرار این اتفاق در آینده هشدار دهند.

قبل از این هم یک شهروند لبنانی تبار استرالیا به همراه پسرش به سوریه سفر کرد تا به داعش بپیوندد.
او پس از این، عکسی از فرزندش را در حالی که یک سر بریده در دست داشت، منتشر کرد.
این رویداد باعث موضع گیری نخست وزیر استرالیا و وزیر خارجه آمریکا شد.


عبدالله و احمد دو پسر 10 و 11 ساله اهل عربستان سعودی قبل از پیوستن به داعش

اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 
عبدالله و احمد بعد از پیوستن به داعش

اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 اخبار بین الملل - عصر ایران