اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش مهمترین گذرگاه مرزی خود با ترکیه را از دست داد



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,داعش

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که داعش مهمترین گذرگاه تحت تصرف خود در مرز سوریه با ترکیه را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، رامی عبدالرحمن مدیر مرکز مذکور به فرانس پرس گفت: گروه‌های مسلح معارض و "اسلامگرا" روز پنجشنبه موفق شدند گذرگاه مرزی "الراعی" در استان حلب را از عناصر داعش پاکسازی کنند و تحت تصرف خود در آورند.

به گفته عبدالرحمن، معبر الراعی مهمترین گذرگاه مرزی داعش با ترکیه و یکی از آخرین معابر تحت سیطره داعشی‌ها در مرز با ترکیه محسوب می‌شد.

داعش در طول یک سال گذشته بیشتر پایگاه‌های خود در مرز با ترکیه را از دست داده که بیشتر آن را نیروهای کرد از تروریست‌ها بازپس گرفته‌اند.

 

اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
بمباران گذرگاه مرزی ترکیه - سوریه توسط جنگنده های روسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش نصف سوریه را گرفت/ همه گذرگاه های مرزی سوریه و عراق در دست داعش (+نقشه)



براساس این گزارش، داعش هم اکنون در 9 استان سوریه یعنی حمص، رقه، دیروالزور، حسکه، حماه، حلب و دمشق، ریف دمشق و سویدا حضور دارند. علاوه بر این حامیان داعش نیز در استان درعا نیز حاضرند.

نیمی از خاک سوریه هم اکنون در دست داعش است.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه داعش توانست با گسترش سیطره خود بر خاک سوریه  هم اکنون بیش از 95 هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور را تصرف کند. کل مساحت سوریه 185 هزار کیلومتر مربع است.

براساس این گزارش، داعش هم اکنون در 9 استان سوریه یعنی حمص، رقه، دیروالزور، حسکه، حماه، حلب و دمشق، ریف دمشق و سویدا حضور دارند. علاوه بر این حامیان داعش نیز در استان درعا نیز حاضرند.

 

اخبار,اخباربین الملل داعش


شهر رقه سوریه هم اکنون پایتخت گروه مسلح دولت اسلامی معروف به داعش است.  گروه داعش علاوه بر سوریه، بخش های زیادی از خاک عراق را نیز در تصرف خود دارد.

داعش کل منطقه باستانی تدمر در حومه شهر حمص را در روز پنجشنبه گذشته تکمیل کرد و پایگاه نیروی هوایی، زندان، سازمان اطلاعات و امنیت و منطقه باستانی این محدوده را در دست گرفت.

همزمان رسانه ها گفته اند که آخرین گذرگاه مرزی میان سوریه و عراق نیز به دست داعش سقوط کرد. با این اتفاق می توان گفت همه گذرگاه های مرزی و در نتیجه مرز زمینی عراق و سوریه در دست داعش است.

 

 اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران