اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش قلعه صلاح الدین را منفجر کرد


گروهک تروریستی داعش با انفجار قلعه باستانی تکریت بار دیگر مرتکب جنایت تازه ای در حق آثارباستانی و تاریخ بشری عراق شد.

خبرگزاری ایرنا: گروهک تروریستی داعش با انفجار قلعه باستانی تکریت بار دیگر مرتکب جنایت تازه ای در حق آثارباستانی و تاریخ بشری عراق شد.

پایگاه خبری' العربیه نت' نوشت: مروان ناجی الجباره روزنامه نگار گفت: تروریست های داعش

روز گذشته قلعه صلاح الدین در تکریت را بمب گذاری ومنفجر کردند.

وی افزود: قلعه تکریت یکی از آثار باستانی نه تنها تکریت بلکه آثار باستانی عراق است و زادگاه صلاح الدین ایوبی فرمانده عرب در سال1138 - 1193 م که قدس را قبل از 1000 سال پیش آزاد ساخت.

تروریست های داعش قبل از این مرقد مطهر شخصیت های دینی و زیارتگاه های پیامبران مانند حضرت یونس(ع) وشیث نبی(ع) و جرجیس(ع) را در شهر موصل منهدم کرده بودند.

مسئولان آثار باستانی عراق در باره تسلط داعش بر شهرهای تاریخی که احتمالا منجر به وقوع فاجعه در حق میراث بشری ومتمدن عراق می شود هشدار داده و از مقامات رسمی عراق،سازمان یونسکو وکشورهای جهان خواستار مداخله وکمک به عراق برای حفظ آثار باستانی وپاکسازی آنها از لوث وجود تروریست های داعش شده بودند.

گروه تروریستی داعش علاوه بر اشغال بخش های از عراق ، آثار باستانی ، زیارتگاههای پیامبران وکلیساها را تخریب کرده است.


ویدیو مرتبط :
قلعه ی صلاح الدین | قاهره مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش تندیس صلاح الدین ایوبی را منفجر کرد


عناصر گروه تروریستی داعش تندیس صلاح الدین ایوبی در مقابل ساختمان شورای استان در مرکز شهر تکریت را منفجر کرد.

خبرگزاری ایلنا: یک منبع آگاه در استان «صلاح الدین» عراق گفت که عناصر گروه تروریستی داعش تندیس صلاح الدین ایوبی در مقابل ساختمان شورای استان در مرکز شهر تکریت را منفجر کرد.

این منبع افزود که عناصر داعش  اقدام به آتش زدن چندین ساختمان دولتی کرده و تمام نشانه‌های مدنیت را در مرکز شهر با بمب منفجر کردند.

وی تصریح کرد که عناصر داعش همچنین ساختمان شورای استان صلاح الدین را آتش زدند.