اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش عربستان را به ۵ بخش تقسیم می‌کند



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

سخنگوی وزارت خارجه عربستان گفت:نیروهای داعش می‌خواهند با ایجاد تفرقه میان گروه‌های مختلف در عربستان، این کشور را تجزیه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرتیپ بسام عطیه» سخنگوی وزارت خارجه عربستان امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نیروهای داعش برای ایجاد تفرقه در میان مردم عربستان و تجزیه این کشور به پنج بخش مجزا، تلاش می‌کنند.

در پی حمله‌ انتحاری که در مسجد امام علی (ع) در شهر «القدیح» واقع در منطقه القطیف عربستان رخ داد، 21 نفر کشته و 100 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله انتحاری زمانی رخ داد که نمازگزاران در این مسجد مشغول ادای نماز جمعه بودند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت.

بعد از حمله انتحاری، ساکنین شهر القدیح علیه سیاست‌های عربستان در قبال اقلیت شیعه و عدم توانایی مسئولان در حفظ امنیت آنها، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.


  اخبار  بین الملل  - ایلنا 


ویدیو مرتبط :
استفاده ابزاری امریکا از داعش برای تقسیم عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوریه به چهار بخش تقسیم می شود!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سوریه به چهار بخش تقسیم می شود!

اظهار نظر نظامیان، سیاستمداران و کارشناسان اسرائیلی در مورد تحولات سوریه به صورت روزانه ادامه دارد و این در حالی است که این اظهارنظرها و پیش‌بینی‌ها تاکنون هیچکدام درست نبوده و هر بار یکی از مقامات این رژیم  را زیر سوال برده است.

به گزارش «ایران‌آباد»، این‌بار یک افسر ارشد اسرائیلی مدعی شد که براساس شواهد و قرائن، سوریه بعد از بشار اسد به 4کشور کوچک فرقه‌ای تقسیم می‌شود، درست همان حرفی که چند روز پیش عبدالله شاه اردن بر زبان راند.

وی با ادعای این که ایران و حزب الله به دلیل اوضاع سوریه دچار تنش و نگرانی شده‌اند، اظهارداشت: ارتش اسراییل طرح‌های نظامی را برای حمله به ایران تهیه و تقدیم دولت کرده است.

این افسر صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، در گفت گو با "یونایتد پرس اینترنشنال" گفت: احساس می كنیم احتمال تقسیم سوریه و تاسیس دولت های فرقه‌ای در این سرزمین  وجود دارد.

وی مدعی شد که اگر اوضاع این گونه پیش برود،سوریه به 4 منطقه: كردنشین در شمال، علوی نشین در سواحل شامل دو شهر طرسوس و لاذقیه، سنی نشین  و دروزی نشین در منطقه جبل دروز تقسیم می‌شود.

این افسر اسرائیلی در سخنی که کاملاً متناقض با رفتار فعلی سران این رژیم در حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و سیاسی از شورشیان سوریه، مدعی شد منافع اسراییل در وجود حكومتی مركزی در سوریه است نه در تقسیم سوریه!

وی در ادامه سخنان خود که تناقض آشکاری با جملات پیشین در متضرر شدن اسرائیل از نبود دولت مرکزی قدرتمند در سوریه است، گفت: به دلیل حوادث سوریه محور تهران - دمشق – بیروت (حزب الله) متضرر خواهد شد، این محور همان محوری است كه سلاح از آن عبور می‌كند.

به نظر می‌رسد منظور وی از سلاح، رسیدن موشک‌های پیشرفته‌تر به دست مقاومت اسلامی لبنان باشد که به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

این افسر اسرائیلی در ادامه سخنان خود با بیان این موضوع که ما معتقدیم كه ایرانی‌ها به شدت از حوادث سوریه نگرانند و سوال اینك این نیست كه آیا نظام اسد سرنگون خواهد شد بلكه سوال این است كه این امر چه وقت اتفاق خواهد افتاد، افزود: ما معتقدم كه روس‌ها می‌دانند این مسئله فقط نیاز به زمان دارد.

تحلیل این افسر صهیونیست در مورد تحولات سوریه در حالی صورت می‌گیرد که همه کارشناسان مسایل سیاسی و نظامی از اینکه ارتش سوریه پس از 17 ماه درگیری همچنان انسجام درونی خود را حفظ کرده و به سادگی شورشیان را در هر نقطه‌ای سرکوب می‌کند، متحیر هستند و آن را غیر قابل پیش‌بینی ارزیابی دانسته‌اند.

این نظامی اسرائیلی مدعی شد كه اسد كنترل كشور را از دست داده است و سربازان و افسران ارتش سوریه و حتی یگان‌هایی از ارتش سوریه جدا می‌شوند.

افسر اسرائیلی که به نظر می‌رسد سطح تحلیلش در مورد سوریه و تحولات آن به اندازه تحلیل‌های وزیر جنگ این رژیم باشد که باعث به تمسخر گرفتن وی در محافل سیاسی و اطلاعاتی اسرائیل شد.

ایهود باراک هشت ماه پیش در مورد تحولات سوریه از سقوط دو هفته‌ای بشار اسد خبر داده بود که این پیش بینی غلط از آب درآمد و باراک پس از آن دیگر در مورد سوریه اظهار نظر نکرد.

وی در ادامه سخنان متناقض خود گفت: ارتش سوریه همچنان طرفدار بشار اسد است، بشار اسد و نیز اغلب اعضای خانواده‌اش همچنان در دمشق حضور دارند و به سختی می‌توان به این سوال پاسخ داد كه تا چه زمان در آنجا خواهد ماند و سخت‌تر از آن این است كه آیا اسد از سلاح شیمیایی علیه ملت خود استفاده خواهد كرد یا خیر!!!

این افسر اسرائیلی در ادامه به مسئله مخالفان مسلح در سوریه پرداخت و گفت: شورشیان سوریه متشکل از فراریان ارتش سوریه، جبهه جهاد جهانی و اخوان المسلمین هستند و این مسئله چالش‌های بسیاری فرا روی اسراییل  قرار می‌دهد و هیچ كس نمی‌داند پس از سرنگونی اسد چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه مسئله بسیار مهم برای ما این است که چه اتفاقی برای سلاح راهبردی سوریه خواهد افتاد و ارتش اسراییل این مسئله را به طور عمیق بررسی می‌كند تا بداند این سلاح به دست حزب الله خواهد افتاد، مدعی شد: اگر شرایط ایجاب کند ارتش ارتش اسراییل می‌تواند مانع رسیدن سلاح‌های شیمیایی به دست سازمان‌های تروریستی شود.

به نظر می‌رسد منظور وی از سازمان‌های تروریستی مقاومت اسلامی لبنان باشد. این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که در اوج نبرد 33 روزه در لبنان که تمام مرز لبنان با سوریه و همچنین جبهه‌های جنگ تحت کنترل شدید هواپیماهای شناسایی ارتش اسرائیل بود، باز هم مهمات و به خصوص موشک‌های برد بلند مانند خیبر به دست رزمندگان لبنانی می‌رسید و حتی در یک مورد هم ارتش این رپیم موفق به جلوگیری از آن نشد، حال باید دید پس از آنکه مقاومت اسلامی لبنان نیروی دفاعی و حتی تهاجمی خود را دستکم چند برابر از سال 2006 کرده، ارتش اسرائیل چگونه می‌تواند به مقابله با آن بپردازد.

وی در ادامه این گفت‌وگو که به نظر می‌رسد برای انعکاس نگاه داخلی رپیم صهیونیستی به محیط پیرامونی خود و ابراز اطلاع از حوادث روی داده در این محیط صورت می‌گیرد، اظهارداشت كه ارتش اسراییل شمار نیروهای خود را در بلندی‌های جولان افزایش داده و در نوار مرزی موانعی ایجاد كرده است تا امنیت مناطق مرزی را تضمین كند که البته این اقدامات برای حمله صورت نمی‌گیرد بلكه همگی اقداماتی دفاعی است!

وی گفت: تعداد شهروندان سوری كه عازم مرزها می شوند بیشتر شده است و عناصری به نوار مرزی آمده‌اند و اقدام به شلیك گلوله می‌کنند اما تاکنون پناهنده سوری به سمت اسراییل – منظور وی بلندی‌های اشغالی جولان است - نیامده است.

این افسر اسراییلی درباره احتمال دخالت نظامی اسراییل در سوریه گفت: اگر حوادث سوریه به سمت انجام عملیات تروریستی علیه ما كشیده شود، سكوت نخواهیم كرد اما ترس ما از این است كه عناصر جهادی در سوریه به منطقه مرزی جولان بیایند و این چالش بزرگی برای اسراییل به شمار می‌آید.

وی در ادامه مدعی شد که دبیركل حزب‌الله از اوضاع سوریه نگران است و افزایش سخنرانی‌ها و پخش نوار ویدیویی عملیات ربودن نظامیان اسراییلی در سال 2006، بیانگر پریشانی وی است.

البته وی به نکته اشاره نکرد واکنش عصبی صهیونیست‌ها به پخش این ویدئو چرا صورت گرفت و چرا آنها اقدام به پخش فیلم ترور سیدعباس موسوی دبیرکل پیشین حزب‌الله کردند و از مدیران گوگل خواستند تا این فیلم را از روی شبکه اجتماعی یوتیوب حذف کند.

این افسر صهیونیست در پایان اذعان کرد که بعید است سرنوشت مسئله سوریه بر قدرت نظامی حزب‌الله تاثیری بگذارد زیرا  توان نظامی حزب‌الله با برخورداری از تجهیزات نظامی و موشك‌ها در حال افزایش است./تابناک