اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش طاق نصرت 2000 ساله را منفجر کرد


گروه مسلح داعش اثر باستانی «طاق نصرت» در منطقه باستانی پالمیرای سوریه را منفجر و تخریب کرد.

عصر ایران: گروه مسلح داعش اثر باستانی «طاق نصرت» در منطقه باستانی پالمیرای سوریه را منفجر و تخریب کرد.

"مامون عبدالکریم" رییس سازمان آثار باستانی سوریه در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: "اطلاعات میدانی دریافت شده نشان می دهد داعش دیروز (یکشنبه) طاق نصرت را بعد از بمب گذاری، تخریب کرد."

داعش در ماه قبل نیز دو معبد مشهور در این منطقه باستانی که جزء میراث بین المللی بودند را بمب گذاری و تخریب کرده بود.

این مقام مسوول باستانی در دولت سوریه در ادامه با بیان اینکه این طاق نصرت با سابقه 2000 ساله در بخش ورودی شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) قرار دارد افزود: "طاق نصرت نماد شهر پالمیرا است."

وی گفت: "می دانیم که گروه داعش آثار باستانی دیگر را نیز منفجر کرده است. آنان می خواهند آمفی تئاتر را تخریب کنند و ما نسبت به تخریب تمام شهر باستانی پالمیرا نگران هستیم."

داعش در  مرداد ماه گذشته دو معبد باستانی "بعل شمین" و "بل" در شهر باستانی پالمیرا را ویران کرد.

یک ماه قبل از آن نیز مجسمه مشهور شیر آتن که در ورودی باستانی پالمیرا (تدمر) قرار داشت توسط داعش تخریب شد.

گروه داعش در آخرین روز اردیبهشت سال جاری، شهر باستانی و چند هزارساله پالمیرا واقع در 205 کیلومتری دمشق پایتخت سوریه را به تصرف خود در آورد.

 انجمن حمایت از آثار باستانی سوریه که در حال حاضر مقر آن در فرانسه قرار دارد لیستی از 900 اثر باستانی که در اثر درگیری در سوریه تخریب شده اند تهیه کرده است.


ویدیو مرتبط :
داعش یک طاق پیروزی در پالمیرا را منفجر کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش طاق نصرت پالمیرا را تخریب کرد



داعش یک اثر باستانی دیگر را در منطقۀ پالمیرای سوریه منفجر کرد. این اثر باستانی که یک طاق نصرت  است و بیش از دو هزار سال قدمت داشته است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، داعش پیش از این نیز تعدادی از بناهای قدیمی این شهر باستانی از جمله دو معبد متعلق به عصر روم باستان را در پالمیرا منفجر کرده بود.

 

اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

 

اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران