اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داستان ادامه دار آبلیموهای بدون آب لیمو!


رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بررسی آبلیموهای موجود در بازار در سال گذشته، از تقلب در 60 درصد این آبلیموها خبر داد و در عین حال گفت: امیدوارم در استانداردهای‌مان اصلاحاتی انجام دهیم که برخی تولید کنندگان بتوانند این آبلیمو غیر طبیعی را به نحوی تولید کنند که دیگر تقلبی شکل نگیرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بررسی آبلیموهای موجود در بازار در سال گذشته، از تقلب در 60 درصد این آبلیموها خبر داد و در عین حال گفت: امیدوارم در استانداردهای‌مان اصلاحاتی انجام دهیم که برخی تولید کنندگان بتوانند این آبلیمو غیر طبیعی را به نحوی تولید کنند که دیگر تقلبی شکل نگیرد.

دکتر رسول دیناروند، درباره نتیجه بررسی آبلیموها که در سال گذشته انجام شد، گفت: بررسی آبلیموها انجام شد و نتایج آن به دست آمد. طبق این بررسی‌ها مشخص شد که تنها حدود 40 درصد آبلیموهای موجود در بازار مشکلی نداشتند.

وی با بیان اینکه در عین حال بر اساس این بررسی مشخص شد که 60 درصد از آبلیموهای موجود مشکل داشتند، افزود: البته این مشکل، مشکل ایمنی و سلامت نبوده است. یعنی مانند اشکالات در برخی فرآورده‌های غذایی که مصرف آنها خطرناک بوده و منجر به بیماری می‌شوند، نیست. بلکه عمده آبلیموهایی که رد شدند به علت این بوده که آب لیموی طبیعی نبوده و آن را ساخته بودند.

دیناروند در پاسخ به اینکه آیا در این آبلیموها از آب کاه به جای لیمو استفاده می‌شده؟ اظهار کرد: خیر، موضوع استفاده از آب کاه مطرح نیست، بلکه موضوع، مصرف ترکیباتی از عصاره‌ها و مواد شیمیایی مختلف در تولید آبلیمو است که همه این مواد، به تنهایی قابلیت مصرف دارند، اما وقتی آبلیمویی را به عنوان آبلیموی طبیعی خریداری می‌کنید، درحالیکه این آبلیمو طبیعی نیست، این یک نوع تقلب و کلاه‌برداری محسوب می‌شود و ما با این موضوع مشکل داریم.

وی درباره نحوه برخورد با متقلبین در این حوزه، گفت: در این زمینه هم طبق ضوابطی که داریم، با متخلفین برخورد می‌کنیم. به طوریکه ابتدا پروانه آنها تعلیق می‌شود و به تدریج برخی از آنها به تعزیرات معرفی می شوند. همچنین آنهایی هم که جرم‌شان سبک‌تر است، تعهد می‌دهند که چنین تقلباتی را تکرار نکنند.

رییس سازمان غذا و دارو در عین حال ابراز امیدواری کرد که در استانداردهایمان اصلاحاتی انجام دهیم که برخی تولید کنندگان بتوانند این آبلیموی غیرطبیعی را به نحوی تولید کنند که دیگر تقلبی شکل نگیرد.


ویدیو مرتبط :
بی لیمو بودن همه آبلیموهای بازار!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی قلعه نویی از داستان ادامه دار جدایی ها



اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی

 
 اخبار ورزشی - لژیونر شدن ملی پوشان دغدغه اصلی استقلال؛
نگرانی قلعه نویی از داستان ادامه دار جدایی ها

با توجه به اینکه محتمل است هر 4 بازیکن استقلال در ترکیب تیم ملی در جام جهانی فوتبال قرار بگیرند احتمال لژیونر شدن آنها نیز افزایش می‌یابد.

  فصل پیش بازیکنانی به تناوب جدا شدند که بودن‌شان می‌توانست سرنوشت استقلال را تغییر دهد. بعد از جباری که ابتدا به سپاهان رفت و سپس راهی لیگ قطر شد، منتظری نیز به این لیگ پیوست و نکونام هم سر از کویت درآورد.

جدایی‌های تدریجی در فصلی که پشت سر گذاشتیم به شدت استقلال را آزار داد و یکی از عوامل سقوط این تیم لقب گرفت. این داستان ممکن است پیش از آغاز فصل چهاردهم نیز دوباره در استقلال رخ دهد و بازیکنانی که در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان می‌روند با جلب توجه تیم‌های خارجی شانس لژیونر شدن پیدا کنند.

با توجه به اینکه محتمل است هر 4 بازیکن استقلال در ترکیب تیم ملی در جام جهانی فوتبال قرار بگیرند احتمال لژیونر شدن آنها نیز افزایش می‌یابد.

 قلعه‌نویی نیز از این موضوع آگاه است و البته تاحدودی نگران. قلعه‌نویی نمی‌داند که پس از جام جهانی کدام‌یک از این بازیکنان را در اختیار خواهد داشت بنابراین دچار نوعی بلاتکلیفی شده و نمی‌داند دور این بازیکنان قلم قرمز بکشد یا اینکه روی‌شان حساب کند.

در واقع سرمربی فصل بعد استقلال با مشکلی حاد روبرو است که نظیرش برای هیچ‌یک از مربیان لیگ برتری وجود ندارد. تصور کنید تیموریان بعد از جام جهانی با پیشنهاد‌های اروپایی روبرو شود. آیا به‌راحتی می‌توان این بازیکن را در استقلال حفظ کرد؟

یا خسرو حیدری که سال‌ها است آرزوی پوشیدن پیراهن یکی از تیم‌های اسپانیایی را در سر می‌پروراند. امیرحسین صادقی هم برای خودش اهدافی ترسیم کرده و دوست دارد مانند منتظری بالاخره شانس بازی در تیم‌های خارجی را به دست آورد.

 هاشم بیگ‌زاده هم با آن قد و قواره‌اش گزینه مناسبی برای تیم‌هایی است که بازی فیزیکی انجام می‌دهند. اگر هاشم در جام جهانی بدرخشد محتمل است که سر از تیم‌های بوندس‌لیگایی هم درآورد.
اخبار ورزشی - ایران ورزشی