اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داروهای این بیماران همچنان کمیاب و نایاب


دبیر انجمن بیماران تالاسمی گفت: کمبودهای دارویی مشکلات جدی را در درمان بیماران تالاسمی بوجود آورده است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن بیماران تالاسمی گفت: کمبودهای دارویی مشکلات جدی را در درمان بیماران تالاسمی بوجود آورده است.

 محمدرضا مشهدی گفت:‌ داروی تزریقی «دسفرال» در داروخانه‌ 12فروردین تهران از روز شنبه 30 تا 50 درصد نیاز ماهانه بیماران را توزیع می‌کند که این اتفاق به صورت محدود و فقط در تهران افتاده است.

وی ادامه داد: داروی «اکسجید» نزدیک سه ماه است در کشور تقریبا نایاب شده است و چنانچه مسئولین از ورود محموله‌ای از این دارو به کشور و یا توزیع آن خبری دارند، نسبت به مکان توزیع آن نیز اطلاع‌رسانی کنند.

دبیر انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه در وضعیت داروهای خوراکی بیماران تغییری حاصل نشده است و همچنان نایاب است، گفت: تامین دارو برای بیماران خاص به صورت یارانه‌ای است اما مسئله اساسی نبود دارو است که البته جز داروی "اسورال" که بابت هر قرص 500 یا 2500 تومان پرداخت شود که در روزانه با احتساب اینکه هر بیمار بالغ باید پنج عدد قرص مصرف کند، روزانه 12 هزار و 500 تومان هزینه دارو می‌شود.

مشهدی اظهار کرد: داروی خوراکی که به مدت سه ماه در کشور نیست و داروی تزریقی نیز به میزان کافی وجود ندارد و افراد برای مصرف آن مقاومت می‌کنند و کمتر راضی به مصرف دارویی به غیر از آن هستند.

وی با بیان اینکه شماری از بیماران به دلیل کمبود دارو مجبور به قطع درمان خود شدند، افزود: بیماران با کمیاب شدن داروی خوراکی باید داروی تزریقی مصرف کنند در غیر این صورت درمان را رها می‌کنند که صدمات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
اسماعیل حیدری-داروهای کمیاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه داروهای بیماران خاص رایگان می شود



 

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی گفت: با اجرای نظام نوین ارجاع، از این پس هزینه داروهای بیماران خاص 100 درصد رایگان می‌‎شود.

دکتر رحمت الله حافظی در گفتگو با مهر افزود: با اجرای نظام ارجاع و ارائه خدمات نوین درمانی بیماران هموفیلی، دیالیزی، دیابتی و فشار خونی دیگر نیازی نیست که برای تامین داروهای مورد نیازشان هزینه ای پرداخت کنند و داروهای آنها 100درصد رایگان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام ارجاع در مرحله اول در یکی از استانهای کشور اجرا می شود، تاکید کرد: استان گیلان به عوان اولین استان انتخاب شده است و تا کنون پزشکان زیادی نیز برای همکاری در این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اظهار داشت: در مرحله بعد نیز در استانهای زنجان و قزوین که حائز شرایط هستند طرح نظام ارجاع اجرایی می شود.

به گفته حافظی، علاوه بر بیماران خاص سالمندان بالای 60 سال نیز می توانند از خدمات 100 درصد رایگان درمانی بهره مند شوند.

وی همچنین در مورد پوشش بیمه ای داروهای جدید نیز تاکید کرد: پوشش بیمه ای داروهای جدید نیاز به مصوبه و تائید شورای عالی بیمه دارد و تامین اجتماعی به تنهایی نمی تواند در این خصوص اقدامی انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود:  پیشنهاداتی درمورد پوشش بیمه ای برخی از داروهای گیاهی به شورای عالی بیمه ارائه کرده ایم که در اولین جلسه این شورا بررسی می شود..... / تحلیل : عصر ایران