اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دارندگان سهام عدالت، سود خود را فعلا به جای اقساط سهام می‌پردازند



 

 

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: دارندگان سهام عدالت از سود این سهام محروم نشده اند اما قرار است فعلا سود این سهام به عنوان پرداخت اقساط مالكیت در نظر گرفته شده و توزیع نشود.

"سید شمس الدین حسینی" در گفت وگو با ایرنا، در خصوص سود سهام عدالت با بیان آنكه در ابتدا افرادی كه سهام عدالت را دریافت می كردند سود سهامشان را نیز می گرفتند و این مسیر نیز ادامه داشت، افزود: پس از ابلاغیه برنامه پنجم توسعه، سود سهام عدالت به جهت پرداخت اقساط مالكیت به مردم ارایه نمی شود.

وی در توضیح این مطلب گفت: سهامداران در گذشته سود را دریافت و سپس اقساط آن را پرداخت می كردند اما هم اكنون ابتدا اقساط مالكیت پرداخت می شود و سپس سود توزیع می شود.

حسینی گفت: سهامداران از زمان سهامداری از حقوق مربوط بهره مند می شوند.

وزیر امور اقتصادی ودارایی با بیان آنكه، اصولی در قالب سیاست های كلی در پایان دولت هشتم تدوین و آیین نامه توزیع ثروت نیز تصویب شد، اظهار داشت: در دولت نهم نیز با توجه به گرایش هایی كه رییس جمهوری و دولت در خصوص اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، توزیع ثروت و مشاركت حداكثر مردم داشتند، توزیع سهام عدالت در دستور كار قرار گرفت و در ابتدا توزیع سهام عدالت در دهك های پایین انجام شد.

وی با بیان آنكه، بر اساس ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی سهام عدالت برای 60 درصد از مردم پیش بینی شده بود، ادامه داد: ارایه سهام عدالت در مراحل مختلف انجام شده و در مرحله اول نیز به افراد زیر پوشش كمیته امداد و بهزیستی و سپس روستاییان و .... ارایه شده است.... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
واریز نشدن سود سهام عدالت بعد از ده سال!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سود سه ساله سهام عدالت پرداخت می شود



 

 

سود سه ساله سهام عدالت پرداخت می شود

 

مدیر عامل اتحادیه کشوری تعاونی های سهام عدالت با بیان اینکه ارزش این سهام افزایش یافته و سود آنها محفوظ است، به مردم اطمینان داد: سود این سهام از سال ۸۷ به بعد به صاحبان آن پرداخت می شود و هموطنان به هیچ وجه نگران این موضوع نباشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش پاک بین در گفتگویی رادیویی گفت: سود سهام عدالت سالهای ۸۵ و ۸۶ پرداخت شده است و مشمولان مرحله اول ۲ بار و بعد از آن هم یک بار سود سالانه ۴۰ هزار تومان را دریافت کرده اند و بقیه هم به عنوان بدهی به دولت پرداخت شد.

وی درباره علت تاخیر در پرداخت سود سهام سالهای بعد افزود: براساس قانون تجارت شرکتهای سرمایه پذیر گاهی تا ۱۶ ماه بعد از پایان سال مالی مهلت دارند این سود را به شرکتهای سهام عدالت پرداخت کنند و برخی شرکتها نیز بدهکار هستند.

پاک بین اظهارداشت: براساس مقرراتی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و همچنین در سازمان خصوصی سازی تاکید شده است، قبل از پرداخت سود سهام عدالت باید از منابع سود دریافت شده همه بدهی ها بابت اقساط شرکت های مشمول سهام عدالت به خزانه واریز شود که این موضوع باعث تاخیر شده است.

وی با بیان اینکه همه سود سالهای معوقه پرداخت خواهد شد، افزود : از مجلس و دولت می خواهیم با اصلاح قوانین و مقررات این بخش شرایطی را فراهم کنند که سود سهام عدالت بموقع یا با حداقل تاخیر زمانی به صاحبان آن پرداخت شود.

کل مشمولان سهام عدالت در قالب ۶ دهک، جمعیت ۴۲ میلیون نفری را تشکیل می دهند که از مجموع ۷۵ هزار میلیارد تومان واگذاری سهام شرکت های دولتی در سالهای ۸۴ تا خرداد ۹۰ بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان مربوط به سهام عدالت است..... /  خبرگزارى مهر