اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادگاه جنایی عراق دستور بازداشت...



 

 

 

دادگاه جنایی عراق دستور بازداشت...

 

به اتهام جنایت علیه بشریت؛

دادگاه جنایی عراق دستور بازداشت مریم و مسعود رجوی را صادر كرد


دادگاه جنایی عراق دلیل اتهام جنایت علیه بشریت را کمک اعضای گروهك منافقین به رئیس جمهوری سابق عراق در سرکوب قیام 20 سال پیش شیعیان این كشور اعلام کرده است.

دادگاهی در عراق دستور بازداشت ۳۹ عضو گروهك تروریستی منافقین، از جمله «مسعود رجوی» و «مریم رجوی»، از رهبران این سازمان را به اتهام جنایت علیه بشریت صادر کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «قاضی محمد عبدالصاحب»، سخنگوی دادگاه عالی عراق گفت كه با توجه به شواهدی که وقوع جنایت علیه بشریت را تائید می‌کند، دستور بازداشت ۳۹ رهبر و عضو گروهك منافقین از جمله مسعود رجوی صادر شده است.
به گفته عبدالصاحب، دستور بازداشت مریم رجوی، همسر مسعود رجوی نیز صادر شده است.
دادگاه جنایی عراق دلیل اتهام جنایت علیه بشریت را کمک اعضای گروهك منافقین به رئیس جمهوری سابق عراق در سرکوب قیام 20 سال پیش شیعیان این كشور اعلام کرده است.
دولت‌های ایران، عراق و آمریکا گروهك منافقین را گروهی تروریستی می‌دانند و دولت عراق قصد دارد حدود سه هزار و 500 عضو باقی‌مانده این سازمان را از پایگاه اشرف در شمال بغداد بیرون کند.
گروهك تروریستی منافقین در سال 1965میلادی تاسیس شد و در سال 1981 میلادی فعالیت‌های خود را در قالب نظامی دنبال كرد.
این گروهك تروریستی که بعد از سرکوب و دستگیری گسترده اعضایش در ابتدای دهه ۱۳۶۰ خورشیدی مقر خود را به عراق منتقل کرد، در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق به ارتش «صدام»، دیكتاتور سابق عراق كمك می‌كرد.
اقدامی که به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران منجر به عدم محبوبیت گسترده این گروهك در بین مردم ایران شده است...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
لحظه بازداشت مرد معترض در دادگاه که بلر را جنایتکار جنگی خواند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سومین جلسه دادگاه کهریزک/ حیدری فر: دستور بازداشت ها را من صادر کردم، مرتضوی بی گناه است!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سومین جلسه دادگاه کهریزک/ حیدری فر: دستور بازداشت ها را من صادر کردم، مرتضوی بی گناه است

دقایقی قبل با ورود سعید مرتضوی و شاکیان سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پروند متهمان کهریزک آغاز شد.

به گزارش مهر ، ساعت 9.30 دقیقه صبح دوشنبه سعید مرتضوی همراه با تیم حفاظتی و تحت تدابیر شدید امنیتی از درب پشتی دادگاه کیفری استان تهران وارد دادگاه شد.

علی اکبر حیدری فر هم همزمان با ورود مرتضوی وارد شد ولی پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران قسمتی از متن دفاعیه خود را در پاسخ به مهر اعلام کرد و گفت: سعید مرتضوی دستور بازداشت و اعزام متهمان به کهریزک را صادر  نکرده و همه کاره من بودم.

حیدری فر قبل در پاسخ به اینکه آیا شما هم ادعای مرتضوی مبنی بر اینکه وی مرخصی بوده را تایید می کنید، گفت: بله ولی من مرخصی نبودم و از ابتدا تا انتهای حوادث حضور داشتم.

وی رسیدگی پرونده در دادگاه را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در مورد صلاحیت دادگاه اظهار نظر نمی کنم.

حیدری فر در پاسخ به اینکه چند صفحه دفاعیه آماده کردید و چه کسی دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده است، گفت: دفاعیه من 30 صفحه است و اعلام می کنم که به عنوان دادیار داستانی تهران در سال 88 دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده ام و این دستورات ارتباطی با سعید مرتضوی نداشته و من شخصا انجام داده ام.

بر اساس این گزاش هم اکنون خبرنگاران رسانه ها انتظار می کشند تا بعد از پایان دادگاه نتیجه را از شاکیان و متهمان جویا شوند.

در حالی که با حکم قاضی پرونده، دادگاه غیر علنی برگزار می شود ولی روز گذشته متن دفاعیه سعید مرتضوی از سوی خبرگزاری ایرنا و ایسنا منتشر شد./مهر

 

 

اخبار داغ در 24 ساعت گذشته