اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادگاه آمریکا به دنبال مصادره آسمانخراش ایرانی



دادگاه آمریکا , آسمانخراش ایرانی

دادگاه آمریکا به دنبال مصادره آسمانخراش ایرانی

مالکیت بخش عمده ای از این آسمانخراش در اختیار بنیاد علوی وابسته به دولت ایران است. مالک بخش کوچک آسمانخراش هم دو شرکت وابسته به بانک ملی ایران هستند که قوانین آمریکا در زمینه منع پولشویی را نقض کرده اند.

یک دادگاه آمریکایی حکمی را صادر کرد که براساس آن مالکان یک آسمانخراش در نیویورک قوانین آمریکا درباره ممنوعیت معامله بازرگانی با ایران را نقض کرده اند. این حکم قاضی قابل تجدید نظر است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، پیش از این هم برخی از شاکیان به دستگاه قضایی آمریکا به دنبال مصادره این ساختمان بودند.


این حکم قاضی دادگاه آمریکایی می تواند منجر به مصادره ساختمان آسمانخراش توسط دولت آمریکا شود.

قاضی دادگاه فدرال آمریکا با صدور حکمی به سود شاکیان، این امکان را در اختیار دولت این کشور قرار می دهد که بتواند این آسمانخراش 36 طبقه ای واقع در خیابان پنجم شهر نیویورک را توقیف کند.

دو دادگاه فدرال دیگر در شهر نیویورک نیز قرار است در چند روز آینده، به دو شکایت جداگانه دیگر از سوی سازمان های غیردولتی و وزارت دادگستری آمریکا برای مصادره ساختمان این آسمانخراش رسیدگی کنند.

خانم کاتری فورست قاضی دادگاه گفته است مالکیت بخش عمده ای از این آسمانخراش در اختیار بنیاد علوی وابسته به دولت ایران است. مالک بخش کوچک آسمانخراش هم دو شرکت وابسته به بانک ملی ایران هستند که قوانین فوق العاده اقتصاد بین الملل و قوانین مربوط به منع پولشویی آمریکا را نقض کرده اند.

وکلای بنیاد علوی و دیگر مالکان این آسمانخراش به صورت فوری به درخواست رویترز برای واکنش به این حکم پاسخ نداده اند. سخنگوی بنیاد علوی نیز از صحبت در این باره خودداری کرد.

بنیاد علوی به عنوان یک سازمان غیرانتقاعی، خصوصی و خیریه در آمریکا فعالیت می کند. این بنیاد در سال 1973 توسط محمدرضا پهلوی با عنوان بنیاد پهلوی تاسیس شد. بعد از انقلاب در اختیار بنیاد مستضفعان قرار گرفت و سپس نامش به بنیاد علوی تغییر داده شد./عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
رای دادگاه آمریکا و مصادره اموال بانک ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا آسمانخراش ایرانی را مصادره کرد


دادگاهی در آمریکا ساختمان 36 طبقه بنیاد ایرانی علوی در منطقه منهتن نیویورک را مصادره کرد.

خبرگزاری مهر: دادگاهی در آمریکا ساختمان 36 طبقه بنیاد ایرانی علوی در منطقه منهتن نیویورک را مصادره کرد.

 دادگاهی در نیویورک غرامت شاکیانی را که از جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده اند را با فروش ساختمان ایرانی متعلق به"بنیاد علوی" پرداخت خواهد کرد .

این ساختمن 36 طبقه در منطقه منهتن نیویویرک واقع است و متعلق به بنیاد علوی است، بنیادی که یک موسسه غیر انتفاعی فعال در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و زبان فارسی است .

این حکم توسط دادگاه فدرال با 19 شاکی و خواهان صادر شده است.

در میان طلبکاران خانواده‌ها و قربانیان بمب گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال 1983 و بمب گذاری برج خوبر در عربستان سعودی دیده می شوند.

همچنین در سال 2009 دفتر دادستانی منهتن نیویورک با طرح یک دعوی علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که بنیاد علوی از سوی ایران ، هدایت و کنترل می شود . سال گذشته در دادگاه فدرال منهتن رای داده شد که مالکان این بنیاد به صورت عمدی و بر خلاف قوانین آمریکا،  دارایی های ایران را نگهداری و یا پنهان کرده اند و آسمانخراش باید به نفع دولت آمریکا ، توقیف شود .

شایان ذکر است  در جریان بمبگذاری سال 1983 در مقر تفنگداران آمریکایی در لبنان 241 نظامی آمریکایی و 58 نظامی فرانسوی کشته شدند که از آن زمان دولت آمریکا بدون ارئه مدرکی همواره جمهوری اسلامی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه تروریستی کرده است.