اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادگان: هنوز در ورزش انقلاب نشده است


اولین برنامه تلویزیونی نیمه سوم با حضور محمدرضا یزدانی‌خرم و محمد دادگان روئسای پیشین فدراسیون‌های کشتی و فوتبال به بررسی چالش‌های پیش‌رو در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان پرداخت.

ایسنا: اولین برنامه تلویزیونی نیمه سوم با حضور محمدرضا یزدانی‌خرم و محمد دادگان روئسای پیشین فدراسیون‌های کشتی و فوتبال به بررسی چالش‌های پیش‌رو در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان پرداخت.

 در این برنامه که شامگاه یکشنبه 28 مهر ماه پخش شد، محمدرضا یزدانی‌خرم رییس اسبق فدراسیون‌های والیبال و کشتی، با تاکید بر این که وزیر ورزش و جوانان آینده باید از برخی اصول مطلع و آگاه باشد، خاطر نشان کرد: وزیر ورزش و جوانان نیاز به برنامه‌ریزی، بودجه ، اجرا و نظارت در کارهای خود دارد و باید راجع به همکارانی که انتخاب می‌کند مطالعه جامعی داشته باشد.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر هر وزیری که به کابینه آمد تیمی را به همراه خود آورد. در طول این سال‌ها دیدیم که چندین رییس سازمان تربیت بدنی عوض شد و این آگاه نبودن نسبت به مسائل سبب ایجاد از هم گسستگی در این مجموعه شد. در سال‌های اخیر از افراد تحصیلکرده در ورزش کمتر بهره برده شد. مطمئنا اگر کسی توانایی لازم را دارد، باید از او استفاده شود که مانند گذشته برخی بیایند و فقط عکس و یادگاری خود را بگیرند و بروند.

رییس سابق فدراسیون والیبال تصریح کرد: مقام معظم رهبری، چندین سال پیش فرموده بودند که تعداد فدراسیون‌ها باید بر اساس اهداف بودجه تنظیم شود. واقعا لازم نیست ما این تعداد فدراسیون در کشور داشته باشیم. کشورهای اروپایی به این میزانی که ما فدراسیون داریم، ندارند و پول خود را در کارهای دیگر خرج می‌کنند.

یزدانی‌خرم با بیان این که در طول سال چندین هزار دانشجو در رشته‌های تربیت بدنی فارغ‌ التحصیل می‌شوند، اظهار کرد: چرا از این فارغ‌ التحصیلان بهره لازم برده نمی‌شود؟ اگر روی آنها سرمایه‌گذاری شود، مطمئن باشید که جواب خواهیم گرفت.

در ادامه برنامه نیز دکتر محمد دادگان با تاکید بر این که با نظرات یزدانی‌خرم موافق است،‌ خاطر نشان کرد: البته این را هم باید گفت که هر تحصیلکرده‌ای لزوماً نمی‌تواند مدیر خوبی باشد. بسیاری از افراد هستند که می‌توانند به ورزش کشور کمک کنند، ولی این که صرفا افراد باید تحصیلکرده ورزشی باشند، شاید چندان درست نباشد. اولین امر مهم در ورزش نظم و انضباط است و اگر در کنار این نظم و انضباط منابع مالی موجود نباشد، قطعا مجموعه به مشکل بر خواهد خورد. امر مهم دیگر در ورزش اخلاق است، اخلاق در ورزش به معنی رعایت کردن عدالت است.

رییس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: منابع مالی در کنار حضور افراد شایسته می‌تواند به موفقیت بینجامد، ‌اما در سال‌های اخیر دیدیم که ملاک انتخاب افراد این شعر بود که "تا یار که را خواهد و میلش به که باشد" البته ناگفته نماند که پیش از انقلاب هم شرایط به این شکل بود و باید در اینجا گفت که در تنها جایی که در آن انقلاب نشده ورزش است.

دادگان با اشاره به حضور افراد غیر مرتبط در ورزش کشور، اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد این مساله بودیم که کسی فرد دیگری را دوست دارد و او را سر کار می‌آورد بدون اینکه آن شخص چندان ارتباطی به ورزش داشته باشد. حداقل این که اگر یک فرد ورزشی در مجموعه قرار بگیرد وضعیت از این که بدتر نمی‌شود.

او خاطر نشان کرد: می بینیم که باشگاه‌های ما می آیند تیم‌ها را با 20 – 30 میلیارد تومان هزینه دریافت می‌کنند و بر آن مدیریت می‌کنند و فقط می‌گویند که دولت هزینه کند و من خرج کنم. بیاییم فرصت را به افراد شایسته و تحصیلکرده بدهیم. مطمئن باشید که این افراد وضعیت را از این شکلی که هست بدتر نمی‌کنند.

دادگان افزود: یکی از دلایلی که سبب ایجاد فساد مجموعه‌ها می‌شود، سکوت انسان‌های خوب است. اگر انسان‌های خوب را وادار به سکوت کردید، جامعه به فساد و تباهی کشیده خواهد شد. باید از افراد انتقاد کرد. تنها خط قرمز ما هم باید رهبری باشد.

رییس سابق فدراسیون فوتبال با بیان این که خود من تحریم صدا و سیما بودم، گفت: شما بروید و انعکاس حرف‌های من را در جامعه ببینید، من وابسته به هیچ دار و دسته ای نیستم. در سال‌های اخیر فضا برای کار کردن مهیا نبود و فقط می‌خواستند که افراد نوکر باشند. حرف من این است که افراد شایسته را در جایگاه‌های ورزشی قرار دهید و اگر موفق نبودند ظرف سه ماه آنها را بردارید. باید بپذیریم که این میزها ماندگار نیستند و نباید نوع محاوره ما با دیگران سفت و سخت باشد.

در ادامه نیز یزدانی‌خرم با بیان این که مظلوم‌ترین قشر جامعه ما مدیران هستند، گفت: فشارهایی که می‌آورند سبب برداشته شدن مدیران می‌شود. وقتی یک رییس فدراسیون چندین سال به صورت موفق کار می‌کند و یک رشته ورزشی را رشد می‌دهد، ‌اما ناگهانی او را برمی‌دارند. این چه معنایی دارد؟ ما از وزیر ورزش و جوانان، مدیریت قاطع می‌خواهیم. ما می‌خواهیم افراد شایسته در سمت وزارت قرار گیرند و افرادی باشند که اولا با رییس‌جمهور هماهنگ باشند و بعد بتوانند بودجه‌ی لازم را دریافت کنند.

رییس سابق فدراسیون کشتی با تاکید بر این‌که تعداد فدراسیون‌های ورزشی باید کاهش یابد، تاکید کرد: به تعدادی از فدراسیون‌ها باید بودجه تخصیص یابد و بقیه باید بروند تحت نظر بخش خصوصی قرار گیرند. هیچ وزیری نمی‌تواند این تعداد فدراسیون را اداره کند. در کشورهایی مانند آمریکا فدراسیون‌ها فقط با اسپانسرها اداره می‌شوند. فدراسیون‌های ورزشی نباید سر سفره‌ی دولت باشند بلکه باید مستقل کار کنند.

در ادامه‌ی این برنامه نظرات تعدادی از فعالان در ورزش درباره‌ی موضوع برنامه در قالب گزارشی پخش شد.

در ادامه برنامه همچنین یزدانی‌خرم درباره‌ی دوران مدیریت خود در سایر بخش‌ها اظهار کرد: من در تمام دوران مدیریتم چه در دخانیات، چه در پارس خودرو و چه در بنیاد مستضعفان تلاش کردم تا ورزش را گسترش دهم و بیشترین بودجه را به ورزش اختصاص دادم. زمانی که من در دخانیات حضور داشتم هشت تیم والیبال در لیگ شرکت داده بودم.

رییس سابق فدراسیون والیبال ادامه داد: در 17 سالی که در والیبال حضور داشتم برای من عقده شده بود که می‌گفتند ایرانی‌ها در ورزش‌های گروهی موفق نیستند. ما آمدیم بودجه‌ی لازم به همراه افراد مجرب را وارد والیبال کردیم و با استعدادیابی‌هایی که داشتیم توانستیم شرایط ایرانیان در رشته‌ی والیبال را ارتقا دهیم و در حال حاضر می‌بینیم که والیبال در چه جایگاهی ایستاده است. در آن زمان ما از روسیه مربی آوردیم و از افراد کارکشته کمک گرفتیم که نتیجه‌ی آن را هم دیدید اما ناگهان و در اوج کار مرا برداشتند و گفتند که باید بروی به فدراسیون کشتی. در حقیقت من را به زور وارد کشتی کردند.

هم‌چنین در این برنامه صحبت‌هایی در مورد خصوصی‌سازی باشگاه‌ها گفته شد که دکتر محمد دادگان با تاکید بر امر خصوصی‌سازی در باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: کسانی که به صورت مستقل و با هزینه‌ی شخصی باشگاه‌داری می‌کنند می‌توانند با هزینه‌های خود هر کاری را انجام دهند. اما باشگاه‌های دیگر که از پول مردم و دولت هزینه می‌کنند نباید در اختیار افراد غیرورزشی باشد.

یزدانی‌خرم نیز با تایید حرف‌های دادگان افزود: در حال حاضر تیم‌های استقلال و پرسپولیس امکانات وسیعی دارند که باید به آنها تحویل داده شود. اگر این امکانات به این تیم‌ها بازگردانده شود آن‌گاه آنها می‌توانند وارد بورس شوند و مسیر خصوصی‌سازی را طی کنند. حتی دیگر پس از آن این تیم‌ها نیاز نخواهند داشت که کسی به آنها کمک کند.

دادگان نیز تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌ها استقلال و پرسپولیس مانند گذشته طرفدار ندارند. زمانی تهران حدود یک میلیون نفر جمعیت داشت و 100 هزار نفر می‌آمدند استادیوم اما در حال حاضر در تهرانی که حدود 14 میلیون جمعیت دارد 10 هزار نفر هم برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس نمی‌آیند. این مطلب درد است. حتی در بازی تیم ملی مقابل که آنقدر برای حضور تماشاگران تاکید کردند شاهد حضور اندک هواداران در استادیوم بودیم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر من و همکارانم این ساختمان‌ها را برای استقلال و پرسپولیس مهیا نمی‌کردیم در حال حاضر این باشگاه‌ها کجا می‌خواستند جلسه بگذارند؟ چرا زمانی که وسایل باشگاه پرسپولیس را از ساختمانش بیرون ریختند کسی فکری نکرد و چیزی نگفت؟ بخشی از فوتبال ما زیبا بازی نکردن است. چه کسی الان از فوتبال ما لذت می‌برد؟

او افزود: در فوتبالی که سالیانه 600 میلیارد تومان هزینه می‌شود شاهد بازخورد صفر هستیم. ما در این دوره به جام جهانی رفتیم ولی در این دوره شاهد آن عظمت دوره پیش جام جهانی نبودیم. حتی درباره المپیک نیز گفتیم ما در دوره‌ی پیشین نتایج درخشانی را گرفته‌ایم. در صورتی که از 12 مدال ما در المپیک 2012 ، 9 مدال آن مربوط به رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری بود. خوب ما 60 سال پیش هم در کشتی و وزنه‌برداری مدال گرفتیم.

یزدانی‌خرم نیز با اشاره به زمان حضورش در فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: ما در آن زمان 3/5 سال بر روی کشتی کار کردیم و انتظار گرفتن شش مدال طلا را داشتیم اما درست سه ماه پیش از المپیک من را برکنار کردند و سه طلای المپیک که حق مردم بود را با تغییراتی که انجام دادند از دست دادیم. در مورد کشتی فرنگی نیز این محمد بنا بود که با تمام سختی‌ها ماند و پس از دریافت سه مدال طلا از کشتی فرنگی کنار رفت؛ چون می‌گفت کسی باید بالای سرمان باشد که امکانات مورد نظر من را مهیا کند. رسول خادم هم در آن زمان فرصت کافی را نداشت و به همین دلیل نتوانست در المپیک آن نتایج مورد انتظار را کسب کند.

در ادامه‌ی برنامه نیمه سوم، هادی حسینی نماینده‌ی مجلس و سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب وزیر ورزش و جوانان در هفته‌ی آینده اظهار کرد: باید فردی را انتخاب کنیم که دوباره هشت سال دیگر نگوییم که چرا این فرد را انتخاب کردیم. مهم‌ترین بحث در وزارت آینده استراتژی است. ما در تمام دوران‌ها چه در زمانی که سازمان تربیت بدنی وجود داشت و چه در حال حاضر که وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده هیچ استراتژی خاصی را دنبال نکرده‌ایم. فقط آقای مهرعلیزاده طرح جامع ورزش را در این‌باره دنبال کرده بودند.

او ادامه داد: نظر من این است که 50 فدراسیون ورزشی داشته باشیم ولی برای مثال برویم ببینیم در چند استان می‌خواهیم کشتی داشته باشیم و نبریم پول کشتی را در 30 استان کشور هزینه کنیم. باید امکانات را جایی ببریم که به آن نیاز دارند. این‌که به وزارت به فدراسیون‌ها پول دهد خوب نیست. حتی این پول دولتی است که برخی جاها را فاسد می‌کند. ما باید ببینیم که از ورزش چه می‌خواهیم. وزارت باید بر فدراسیون نظارت داشته باشد، نه این‌که در کار آنها دخالت کند.

حسینی اظهار کرد: متاسفانه شاهد این بوده‌ایم که فدراسوین‌ها نیاز به پول وزارت دارند و به همین خاطر دنباله‌رو وزارت بوده‌اند و عملکرد مستقل خود را از دست داده‌اند.

او خاطرنشان کرد: باید ببینیم که در حال حاضر از ورزش چه می‌خواهیم. آیا اوقات فراغت از ورزش می‌خواهیم یا مدال؟ از ورزش انتظار داریم که همدلی و اخلاق را به وجود بیاورد یا مسائل دیگر را؟

در ادامه یزدانی‌خرم نیز با تایید حرف‌های هادی حسینی گفت: ایشان زحمات زیادی را برای کشتی کشیده‌اند و خیلی از قهرمانان محصول زحمات ایشان هستند. متاسفانه در اوج زحمت ایشان و در یک جلسه به خاطر یک انتقاد کوچک ایشان را از مدیرکلی تربیت بدنی مازندران برکنار کردند. اما انتقادی را نیز نسبت به آقای حسینی دارم. ما دو دفعه وزیر را برای استیضاح به مجلس فرستادیم اما مجلس او را استیضاح نکرد.

حسینی نیز در پاسخ به یزدانی‌خرم اظهار کرد: در شرایطی بحث استیضاح آقای عباسی مطرح شد که کاروان المپیک ما در حال راهی شدن به مسابقات بود و ما نمی‌خواستیم کاروان المپیک ما در آن مقطع دچار چالش شود. مجلس قوه‌ی عاقله‌ی کشور است و نباید اشتباه را با اشتباه پاسخ می‌دادیم.

یزدانی‌خرم هم در پایان صحبت‌های خود با اشاره به کشور روسیه که به قهرمانان طلایی خود در المپیک یک میلیون دلار جایزه می‌داد، اظهار کرد: من می‌گفتم که باید به کسانی که در المپیک مدال طلا کسب می‌کنند یک میلیارد تومان بدهیم تا بتوانند برای خود خانه، ماشین و کار مناسب تهیه کنند. اگر انگیزه‌ی مادی نباشد نمی‌توانیم نتیجه‌ی لازم را کسب کنیم و اگر از ورزشکاران خود که تلاش می‌کنند و مدال می‌آورند حمایت نکنیم باید در قیامت پاسخگو باشیم. کمک کنیم تا اهالی ورزش خودشان ورزش را اداره کنند.

دادگان نیز در جمع‌بندی صحبت‌های خود گفت: در هشت سال گذشته مدیریت ورزش سبب شده تا ناهنجاری‌ها به اوج خود برسد. ما امروز یک بی‌نظمی مالی در ورزش داریم. در این میان شاهد 3200 پروژه ناتمام هستیم که اتمام آنها در مدت کوتاهی نشدنی است. متاسفانه در سال‌های اخیر برخی پول‌های کلانی را برای بقای خود در ورزش خرج کرده‌اند و در این میان یک قهرمان ملی مانند محمد بنا را کنار گذاشته‌اند. سوال من این است که چرا این مدیران سیاسی کنار نمی‌روند و شخصی مثل محمد بنا را کنار می‌گذارند؟

در این برنامه هم‌چنین یک نظرسنجی درباره‌ی مهم‌ترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در دوره‌ی پیش رو صورت گرفت که در آن 39 درصد به ساماندهی مدیریت فدراسیون‌ها، 32 درصد به خصوصی‌سازی باشگاه‌ها، 13 درصد به تکمیل و تجهیز اماکن و ورزشگاه‌ها و 15 درصد به توجه ویژه به رشته‌ها و قهرمانان مدال‌آور رأی داده شد.


ویدیو مرتبط :
دادگان چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش کفاشیان به اظهارات جنجالی وزیر ورزش درباره کی روش و انتقادات دادگان



اخبار,اخبار ورزشی ,کا‌ر‌لوس کی‌روش

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر این که کارفرمای کا‌ر‌لوس کی‌روش فدراسیون فوتبال است، گفت: «اگر موافق حضور کی‌روش در ایران نبودیم هیچ وقت قرارداد چهار ساله دوم را نمی‌بستیم.»

 علی کفاشیان در نشست خبری در مشهد، در واکنش به صحبت‌های دیشب محمد دادگان درباره اطلاع از پشت پرده‌ها و نیز این که فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان مخالف حضور کا‌ر‌لوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران هستند ولی جرات گفتن آن را به مردم ندارند، اظها‌ر داشت: «نمی دانم این پشت پرده‌ها از کجا می‌آید ولی حقیقت این است که دوره چهار ساله اول کی‌روش که به پایان رسید هیات رییسه و کمیته‌ فنی به این نتیجه‌ رسیدند که وی توانمندی اداره تیم را دارد و می‌تواند برای تیم ‌ملی سودمند باشد.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «در همان زمان فدراسیون تصویب کرد که قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش برای چهار سال آینده نیز منعقد شود و می‌دانیم که در صورت لغو قرارداد باید خسارت بسیار زیادی را پرداخت کنیم. به همین دلیل طبیعتا اگر می‌دانستیم با کی‌روش نمی‌خواهیم ادامه دهیم هیچ وقت قرارداد چهار ساله دوم را نمی‌بستیم.»


کفاشیان تصریح کرد: «بعد از جام ملت‌های آسیا کی‌روش تنها به این دلیل که احساس کرد وزارت ورزش و جوانان با وی موافق نیست، عنوان کرد که چرا باید به تیم ‌ملی لطمه بزنم و بهتر است که بروم که این مشکل پس از مذاکره با نماینده وزارت بررسی و حل شد.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد در صورتی که فدراسیون موافق حضور کی‌روش در ایران است این اتفاق بیفتد و دیگر پشت پرده‌ای وجود ندارد.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین گفت: «تا قبل از سفر مشهد مشکلی در مورد کی‌روش نبود اما نمی‌داند در این چند روز چه مساله‌ای پیش آمده است. کارفرمای کا‌ر‌لوس کی‌روش فدراسیون فوتبال است. اگر هیات رییسه تشخیص دهد که عملکرد کی‌روش خوب بوده او به فعالیتش ادامه خواهد داد.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «شنبه نقطه نظر وزیر را خواهیم شنید و فکر نمی‌کنم که نظر خاصی داشته باشند. انتقاد به عملکرد من و فدراسیون همیشگی بوده و نباید از انتقادها ناراحت شویم. نمی‌دانم در این دو روز سفر به مشهد چه صحبت‌هایی شده اما در مورد کی‌روش باید شنبه حرف بزنیم.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین در خصوص این که آیا در قرارداد جدید نیز این موضوع قید شده است که کا‌ر‌لوس کی‌روش می‌تواند 9 ماه در پرتغال حاضر شود، خاطر‌نشان کرد: «کی‌روش هیچ وقت 9 ماه به پرتغال نرفت. کل سفرهای وی بیشتر از دو هفته‌ نبود و مرخصی‌های وی نیز بالاتر از دو ماه طول نکشید و بیشتر سفرهای وی به صورت ماموریت با تیم ‌ملی بود.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کی‌روش در امور فدراسیون و فو‌تبا‌ل کشور دخالت کرده است، تصریح کرد: «کی‌روش تنها در چارچوب زمین چمن و مسئولیت خود صحبت می‌کند و اگر اظهارنظری نیز می‌کند تنها به تیم ‌ملی مربوط می‌شود، زیرا مسئولیتش را بر عهده دارد و این بد نیست که وی می‌خواهد برنامه چند ماهه تیم ‌ملی را داشته باشد و این منجر به موفقیت آینده تیم می‌شود و ما نیز باید برای رشد و توسعه برای خود بر‌نامه‌ریزی کنیم.»

کفاشیان همچنین خاطرنشان کرد: «کی‌روش اگر اصرار می‌کند و هتل پنج ستاره یا هواپیمای بیزینس کلاس برای تیم ‌ملی می‌خواهد نه برای خودش که برای بهبود کار است و هیچ وقت کی‌روش در مورد تصمیم‌گیری‌های فدراسیون اظهارنظری نکرده است و نخواهد کرد.»

وی همچنین در خصوص بازی‌های تدارکات تیم ‌ملی عنوان کرد: «امسال نسبت به دوره مقدماتی پیش، از نظر بازی‌های دوستانه از شرایط بسیار بهتری برخوردار هستیم. پس از اردوی دو هفته‌ای در تهران و گذراندن دوره بدنسازی، در ترکیه اردو خواهیم داشت که تیم به آمادگی خوبی برسد. صحبت‌هایی نیز شده تا در ترکیه دیدار دوستانه‌ای نیز داشته باشیم و پس از ترکیه به ازبکستان رفته و دیداری دوستانه با تیم ملی ازبکستان خواهیم داشت و پس از آن نیز در ترکمنستان و نیز بازی‌های مقدماتی جا‌م‌جها‌نی حاضر خواهیم شد.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل تصریح کرد: «به تیم ملی ژاپن نیز پیشنهاد داده‌ایم بعد از بازی با سوریه با تیم ملی نیز دیدار دوستانه داشته باشد که هنوز در حال بررسی این پیشنهاد هستند. خو‌شبختا‌نه نسبت به دوره قبل تیم‌های بیشتری حاضر به حضور در ایران و انجام بازی دوستانه شده‌اند.»

وی در خصوص جلسه هیات رییسه فدراسیون با اعضای مجمع و روسای هیات‌های فو‌تبا‌ل استان‌ها گفت: «ابتدای هر سال سعی می‌کنیم این جلسه را در کنار امام رضا (ع) برگزار کنیم تا از ایشان نیرو و انرژی خوبی برای انجام هر‌ چه‌ بهتر بر‌نامه‌ها گرفته و از وی مدد بخواهیم.»

کفاشیان در خصوص تصمیماتی که در این جلسه گرفته شد، خاطر‌نشان کرد: «تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد که یکی از آنها برگزاری مجمع‌ فدراسیون در 17 خرداد است. مجمعی تکلیفی است و قرار است گزارشات مالی و دیگر گزارشات در آن ارائه شود. همچنین در جلسه برگزار شده آیین‌نامه‌های عضویت ورزشکاران و مربیان بررسی شد و روسای هیات‌های استان‌ها نظرات و مشکلات خود را با ما در میان گذاشتند.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «درباره بازیکنان تیم ‌امید و دعوت آنها به تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان کا‌ر‌لوس کی‌روش مخالفتی نکرده است بلکه نظرش این است که اگر قرار است تعاملی رخ دهد نظر وی نیز خواسته شود و وی نیز خواستار موفقیت هر دو تیم است و قرار است در جلسات آینده این مشکلات رفع شود.»

کفاشیان همچنین تصریح کرد: «در حال‌ حاضر تیم ‌ملی فعالیت خود را با کی‌روش آغاز کرده است و همکاری لازم با سازمان لیگ صورت خواهد گرفت. افشین پیروانی به عنوان مدیر اجرایی انتخاب شده و کادرفنی نیز مشخص شده است. حالا باید بقیه جوانب را بررسی کنیم و سعی خواهیم کرد زمین مناسبی را برای تیم ‌ملی در نظر گرفته و کار را پیش ببریم و رضایت نسبی از برنامه‌های تیم ‌ملی در حال‌ حاضر وجود دارد.»

وی با اشاره به بازدید خود از منزل محسن قهرمانی، داور فو‌تبا‌ل خراسان اظها‌ر داشت: «محسن قهرمانی یکی از داوران با سابقه کشور است که زحمات زیادی برای ما کشیده است و بنا به وظیفه به دیدن وی رفتیم و از احوالش جویا شدیم و قهرمانی نیز عنوان کرد که در حال تمرین است و برای حضور دوباره در میادین قطعا باید در تست‌ها شرکت کند و من برای بازگشت قهرمانی به داوری مشکلی نمی‌بینم.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل ا‌دا‌مه‌ داد: «نمی‌شود زحمات یک داور را با یک سری از حرف‌ها نادیده گرفت و خواستار وی و بازگشت قهرمانی به داوری هستیم.»

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پایان دوره فعالیت و بازنشستگی‌اش عنوان کرد: «هنوز بازنشستگی من نرسیده است. 30 سال اول تمام شده و هنوز 30 سال دوم باقی‌ مانده است.» (باخنده!)

کفاشیان در خصوص رضایت از تیم ‌ملی نیز بیا‌ن‌ کرد: «مطلوب ما باید خواست مردم باشد. به‌ هر‌ حال ما هنوز با این که در سطح جهانی موفق ظاهر شویم، فاصله داریم. لیاقت مردم و کشور ایران بسیار بالاتر از شرایط فعلی است ولی باید ابزار لازم وجود داشته باشد و همکاری‌هایی نیز با تیم ‌ملی صورت گیرد تا روند کار به خوبی پیش برود.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «از نظر آماری در رنکینگ آسیا اول هستیم و این اتفاق چندین سال است که در حال تکرار است و از خیلی کشورهایی که سرمایه‌گذاری بالاتری در بخش فو‌تبا‌ل می‌کنند بالاتر قرار داریم ولی هم‌چنان از نقطه مطلوب فاصله داریم.»

کفاشیان در خصوص بودجه فدراسیون نیز گفت: «سال مالی فدراسیون فو‌تبا‌ل از اواخر تیر ماه تا تیر ماه سال آینده است که بودجه سال جاری فدراسیون در مجمع قبلی به تصویب رسیده است. بودجه ما از طریق اسپانسرها، سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان و AFC مهیا می‌شود و باید بر اساس آن برنامه‌های خود را پیش ببریم.»

وی در خصوص مهم‌تر‌ین برنامه فدراسیون در سال جاری عنوان کرد: «مهم‌تر‌ین برنامه ما پیش‌رو داشتن مرحله اول جا‌م جها‌نی است که با پنج کشور همگروه هستیم. همچنین مسابقات تیم‌های المپیک و زیر 22 سال را پیش‌رو داریم. فو‌تبا‌ل ساحلی ما نیز در مسابقات جهانی خرداد ماه شرکت خواهد کرد. فوتسال ما نیز جا‌م جها‌نی فوتسال را پیش‌رو دارد و بانوان نیز برای کسب سهمیه آسیایی و جهانی نیز مسابقات را پیش رو دارند. همچنین امسال سه مجمع نیز در فدراسیون خواهیم داشت که یکی از آنها ارائه گزارشات مالی و تراز فدراسیون است و در مجمع دیگر زمان مجمع انتخابات مشخص خواهد شد و در اسفند ماه نیز انتخابات اعضای هیات رییسه فدراسیون برگزار می‌شود.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در خصوص مالیات قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش نیز گفت: «فو‌تبا‌ل ما با بقیه جوامع قابل مقایسه نیست من از قرارداد دیگر کشورها اطلاعی ندارم ولی در ایران همیشه قراردادها طوری بسته شده است که مالیات سرمربی را باید فدراسیون فو‌تبا‌ل پرداخت می‌کرد. قرار ما نیز این بود که مالیات سرمربی را فدراسیون پرداخت کند، ولی از حقوق وی و قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش پیش از این مبلغ کسر شده بود و این دو موضوع با یکدیگر مغایرتی ندارند.»

وی ا‌دا‌مه‌ داد: «گویا از سوی سازمان مالیاتی بحث جدیدی عنوان شده ولی ابلاغی به ما نرسیده است و اگر این ابلاغ به دست ما برسد قطعا بحث مالیات سرمربی در قرارداد کی‌روش‌های آتی اعمال خواهد شد و آن را مورد اعمال قرار خواهیم داد.»

اخبار ورزشی - جام نیوز