اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادخواست دولت کانادا علیه خاوری



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دادخواست دولت کانادا علیه خاوری

در حالی که پایان تعطیلات به عنوان زمان اعلام احکام متهمان پرونده فساد مالی مشخص شده است، روزنامه ابتکار از دادخواست دولت کانادا علیه خاوری خبر داد و نوشت:

«صدر اعظم کانادا در دادخواستی از مسئولان کانادا تقاضا کرده است که نسبت به اینکه اقامت خاوری در این کشور با توجه به قوانین بوده است یا خیر، تحقیقات لازم را انجام دهند.

 صدر اعظم کانادا، استفان هارپر در این دادخواست که در سایت پتیشن آنلاین منتشر شده، آورده است: ما به دنبال پیگیری برای درخواست محمودرضا خاوری مبنی بر اقمتش در کانادا هستیم. اخیرا آقای خاوری در بزرگ‌ترین اختلاس ایران نقش اساسی را داشته است.

ورود محمودرضا خاوری به کانادا به دلیل مشخص شدن تابعیت دو گانه وی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت. وی در ادامه دادخواستش به سابقه خاوری اشاره کرده و گفته که سابقه وی نشان می‌دهد که مدیر سابق بانک ملی ایران، در سال ۲۰۰۱ ملکی به ارزش ۶۲۵ هزار دلار در خیابان Elmwood ۲۲۲ شهر تورنتو خریداری کرده است و وی ملک دیگری را که در خیابان سانکرست تورنتو واقع شده است در سال ۲۰۰۷ به ارزش ۲ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار به نام خود ثبت کرده است.

 در متن این دادخواست بر نگرانی اعضای پارلمان تاکید شده و هرگونه وابستگی آن‌ها به دولت جمهوری اسلامی ایران رد شده است. در ادامه این دادخواست آورده شده است که در شرایطی که قوانین سخت به راحتی حتی اجازه دیدن و ملاقات ایرانیان با بستگانشان را در کانادا نمی‌دهد و نقل و انتقالات پول به سختی انجام می‌گیرد، جای سوال است که چگونه اقای خاوری توانسته است به راحتی به کانادا مهاجرت و در این کشور اقامت کند و همچنین جای تردید وجود دارد که وی با رعایت قوانین توانسته باشد اقامت در کانادا را به دست آورد. در آخر این دادخواست صدراعظم کانادا از مسئولان کانادا تقاضا کرده است که نسبت به اینکه اقامت خاوری در این کشور با توجه به قوانین بوده است یا خیر، تحقیقات لازم را انجام دهند»./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
خاوری در کانادا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضوع خاوری به پارلمان کانادا کشیده شد/ تحقیقات دولت کانادا در مورد احتمال تقبلی بودن شهروندی خاوری



 

 

موضوع خاوری به پارلمان کانادا کشیده شد/ تحقیقات دولت کانادا در مورد احتمال تقبلی بودن شهروندی خاوری

 

گلوب اند میل به نقل از یک مقام ارشد امنیتی کانادا نوشت: سرمایه گذار ایرانی(خاوری) که در جریان یک اختلاس بانکی از ایران به کانادا فرار کرد، تحت تحقیق در خصوص کسب شهروندی تقلبی کانادا قرار گرفته است.

موضوع خاوری برای اولین بار در پارلمان کانادا مورد بحث قرار گرفت. سناتور دنیل لنگ گفت:  در مورد خاوری باید به این موضوع توجه کرد که او چگونه توانسته است به کانادا به عنوان پناهگاهی ایمن بیاید؟

گلوب اند میل نوشت: خاوری که به گفته ی منابع ما دارای تابعیت کانادایی از سال 2005 است ایران را در ماه سپتامبر ترک کرد.

مقامات امنیتی کانادا اعلام کرده اند که این کشور پیمان و قراردادی در مورد استرداد مجرمین با ایران نبسته است؛ اما شهروندی خاوری می تواند بر اساس قوانین مهاجرت لغو شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: لغو شهروندی خاوری، زمانی صورت می گیرد که مسئولان کانادایی مدارکی پیدا کنند که بر اساس آن، مدیر سابق بانک ملی ایران از راه های دیگری شهروندی را بدست اورده باشد.

مایک کابانا، یک مقام کانادایی به کمیته سنا در خصوص خاوری گفت: روند تحقیق در این خصوص در حال طی شدن است. ما در حال کمک به اداره مهاجرت در این مورد هستیم.../انتخاب