اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«خیابان های آرام» به آزادی نمی رسد


در حالی که قرار بود طبق قرارداد ثبت شده در شورای صنفی نمایش فیلم کمال تبریزی بعد از «سعادت آباد» در گروه آزادی اکران شود نمایش عمومی آن به تعویق افتاده است.

اکران فیلم سینمایی «خیابان های آرام» فعلا به تعویق افتاد.

در حالی که قرار بود طبق قرارداد ثبت شده در شورای صنفی نمایش فیلم کمال تبریزی بعد از «سعادت  آباد» در گروه آزادی اکران شود نمایش عمومی آن به تعویق افتاده است.

ظاهرا منتفی شدن اکران «خیابان های آرام» با درخواست رسمی سیدمحمود رضوی به شورای صنفی نمایش صورت گرفته است. با این حساب در حالی که چند هفته دیگر باید «سعادت آباد» از گروه آزادی خداحافظی کند فیلم آینده آن مشخص نشده است.




ویدیو مرتبط :
قورا : استفاده ازDrone در خودرو برای رسد ترافیک خیابان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال در ساختمان خیابان آزادی ؛ اوراق گمشده کجاست؟



جنجال در ساختمان خیابان آزادی ,اوراق گمشده سازمان تامین اجتماعی

جنجال در ساختمان خیابان آزادی ؛ اوراق گمشده کجاست؟

پس از پخش مناظره تلویزیونی روز جمعه شبکه یک سیما با موضوع بررسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و انتقاد برخی از مدعوین مبنی بر ساز و کار این سازمان بخصوص ابهاماتی که در بخش درآمد و امور مالی این سازمان وجود دارد ، علیرضا محجوب ، رییس کمیته تحقیق و تفحص از این سازمان روز گذشته با برگزاری نشست خبری  پس از گذشت نزدیک به دو ماه از تشکیل کمیته جدید در مجلس نهم نسبت به  تخلفات صورت گرفته در این سازمان لب به انتقاد گشود.

هرچند تحقیق و تفحص از این وزارت خانه و شرکت های زیر مجموعه آن در مجلس هشتم کلید خورد ، اما برخی مانع تراشی ها و مقاومت ها باعث شد تا تحقیق از این وزارتخانه در مدت تعیین شده به سرانجام نرسد و در آخر هم با پایان کار مجلس هشتم بدون نتیجه باقی بماند.

صندوق تامین اجتماعی که در گذشته با عنوان سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کرد جزو اصلی ترین نهادهای وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بیش از35 میلیون نفراز جمعیت کشور را که اغلب ازسطح آسیب پذیر جامعه هستند تحت پوشش دارد.


طی  سال های اخیر بخصوص در 8 سال دولت احمدی نژاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و مجموعه های تابعه آن با حاشیه ها و حرف و حدیث های فراوانی روبرو بود تا جایی که منجر به استیضاح و برکناری وزیر وقت شد.

گزارش ها همچنان با کندی پیش می رود
علیرضا محجوب روز گذشته با انتقاد نسبت به نحوه عملکرد گروه تحقیق مجلس هشتم  از این سازمان و شرکت های تابعه اش گفته است: اگر گزارش اول هیات تحقیق و تفحص در مجلس هشتم قرائت می شد امروز جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می شد اما به هر دلیلی وقتی به پایان مجلس نزدیك شدیم، امكان قرائت این گزارش فراهم نشد و من نیز به عنوان یكی از اعضای این هیات در این خصوص گلایه دارم، چرا كه مجلس هزینه زیادی برای تهیه آن گزارش پرداخت.


وی با اشاره به مفقود شدن 20 هزار صفحه پرونده كه مربوط به این تحقیق و تفحص  بوده است به كسانی كه در گم شدن این پرونده ها مسوول هستند هشدار داده كه در صورت عدم همكاری به دادگاه فرا خوانده می شوند.

همچنین با بیان اینكه برخی از مسوولان خود را مقدم بر قانون می دانند، گفت: گزارش ها همچنان با كندی به ما ارائه می شود و با اینكه دو ماه به پایان بررسی پرونده در هیات تحقیق و تفحص مانده مدارك زیادی هنوز به ما ارائه نشده است.

همچنین محجوب از درخواست خود از سازمان تامین اجتماعی برای دریافت گزارشات و تخلفات از طرز كار مسوولان تامین اجتماعی، شركت شستا و سایر شركت ها توسط  مردم گفت و در این باره افزود: این اطلاعیه اعلام نشد و به همین دلیل مجبور شدم نشست خبری برگزار كرده و این موضوع را اعلام كنم.


نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: این همكاری نكردن از سوی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل شروع شده و در حال حاضر نیز به دلیل اینكه تنها مدیرعامل این سازمان عوض شده كار به خوبی پیش نمی رود. با وجود اینكه مدیرعامل جدید نیز حسن نیت خود را نشان دادند، اما این حسن نیت برای پیشبرد كارها كافی نیست.

برخی نمایندگان با خوش خدمتی به دولت وقت به 40 میلیون نفر خیانت کردند

پیش از این نیز سلیمان جعفرزاده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم و رییس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی  با رسانه ای  کردن گوشه کوچکی از تخلفات صورت گرفته دروزارت خانه مطروحه و سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی کشور از برخی رانت بازی ها و فسادهای مالی پرده برداشت که البته این اقدام وی با انتقاد بسیاری روبرو شد ، اما با این حال در مجموع بسیاری از مسائل مطرح شده پیرامون این موضوع  در هاله ای از ابهام باقی ماند ، بدون این که قانون برخورد جدی با متخلفان داشته باشد.

وی  با تاکید بر این که بیش از 2 هزار میلیارد تومان تخلف در این سازمان صورت گرفته است گفت: در آن دوران برخی از نمایندگان وابسته به دولت نسبت به اظهارات من مخالفت کردند و عکس العمل هایی نشان دادند که به اصطلاح خودشان قصد خوش  خدمتی به دولت را داشتند در حالی که به بیش از 40 میلیون نفر از مردم این مملکت خیانت کردند.

جعفرزاده با اشاره به رشوه های  رد و بدل شده در این سازمان اظهار داشت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس به هیچ عنوان با تیم تحقیق همکاری نداشت و موانعی را سد راه ما می کرد. حتی زمانیکه از یک شرکت خواستیم تا اسناد بلاتکلیفی 70 میلیارد تومان از سرمایه خود را ارائه کند هیئت رئیسه مجلس دستور داد تا کار همان جا متوقف شده و دیگر ادامه ندهیم؟

همچنین برخی مواردی که از سوی کامران دستجردی یکی از مدعوین مناظره روز جمعه شبکه یک سیما  مطرح شد جای تامل دارد:
وی با اشاره  به عمر 64 ساله تامین اجتماعی در کشور و تغییر 7 مدیر در این مدت  گفت :نوع کار در این سازمان بیشتر  سیاسی کاری و باند بازی بوده و افرادی زور بیشتری داشتند املاکی را گرفته‌اند، حتی نماینده‌ای ملکی را که متعلق به سازمان تامین اجتماعی بود برای خود گرفته که بعد سازمان متوجه شد که آن ملک برای این سازمان است.

 کامران یادآور شد: 2 میلیارد دلار یعنی 30 درصد سازمان تامین اجتماعی سهام خرید که نوعی کلاه‌گذاری به وجود آمد.

هتل هایی برای از ما بهتران
 وی افزود: 12 هزار میلیارد با سود 2 تا سه درصد برای سازمان تامین اجتماعی را شاهد بوده‌ایم که رجا و هما که زیان‌ده بوده‌اند از آن‌ها استفاده کرده‌‌ایم.


ویلاهایی که در شمال در عکسی که ارائه شد شاهد آن بودیم 400 میلیون تومان تنها خرج مبلمان آن بوده‌است که متعلق به از ما بهتران است.


وی گفت: انواع هتل‌ها با امکانات زیاد برای از ما بهتران بوده و در بحث مطالبات کارگران مثل بیمه و درمان آن‌ها دچار مشکل هستیم.


 دستجردی یادآور شد: 6 هزار میلیارد تومان به شستا دادیم که کارچاق کند که این بودجه به صورت چرب و نرم در اختیار برخی افراد قرار گرفت و ظلمی به کارگران شد.

 وی افزود: از ما بهتران از امکانات استفاده کردند و ما شاهد زیرمیزی بوده و کارگران دچار مشکلاتی از جمله تهیه قرص و دارو شده‌اند.


 نماینده مردم اصفهان با انتقاد از این که چرا عنوان می‌شود سازمان تامین اجتماعی همانند دریاچه ارومیه خشک شده است  گفت: بنده می‌گویم که شستا که عنوان می‌شود ضررده است صورت‌حساب‌هایی را درست می‌کنند با عنوان سوددهی تا پاداش دریافت کنند.همچنین برای همسان سازی حقوق کارگران در اصفهان 1 هزار میلیارد توما ن به تامین اجتماعی پرداخت کردیم اما آن را هدر دادند.

مدیرعاملی که ماهانه 15 میلیون تومان حقوق می‌گیرد
 کامران  در ادامه با اشاره به حقوق 15 میلیون تومانی  مدیران یکی از شرکت  تامین اجتماعی گفت: این بجز پاداش‌های سوری است که درست می‌کند و کمترین مبلغ آ ن400 میلیون تومان است و حیف و میل های بسیاری در این سازمان در حال اتفاق است.


حال با تمام موارد مطرح شده انتظار می رود وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید،  طبق وعده ای که در روزهای نخست حضورش در این وزارتخانه داده بود مبنی بر همکاری با هیات تحقیق و تفحص ، و همچنین جدیت نمایندگان پیگر این پرونده رسیدگی به تخلفات این سازمان و نهادهای زیر مجموعه آن  هرچه زودتر به نتیجه برسد تا شاهد پایمال حقوق مردم و بیت المال در کشور و حکومت اسلامی نباشیم./آریا