اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خوزستانی‌ ها خونسردی خود را حفظ کنند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در ایلام و خوزستان، از مردم استان خواست تا جایی که ممکن است در فضاهای باز قرار گیرند تا وضعیت آرام شود.

خبرگزاری ایسنا: هاشم بالدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: آخرین زلزله شدیدی که در استان ایلام و منطقه مورموری رخ داد ساعت 9:55 صبح به شدت 6 ریشتر بوده و امواج آن در اهواز و شهرهای دیگر استان نیز احساس شد و پس از آن نیز در ساعت 10:15 زلزله ای به شدت 3.8 ریشتر در حسینیه از توابع اندیمشک استان خوزستان به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: از صبح امروز با شورای بحران در شهرستان‌های اندیمشک، مسجدسلیمان، دزفول، گتوند و شوش مکاتباتی در این زمینه انجام شد و هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها صورت گرفت. ارگان‌ها و ادارات مرتبط نیز برای ارایه خدمات و کمک‌رسانی، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: جمعیت هلال احمر استان نیز نیروهای امداد و نجات خود را همراه با تیم پزشکی در شهرستان‌های مورد نظر مستقر کرده است. همچنین با بنیاد مسکن جهت نظارت و بازرسی از روستاهایی که احیانا دچار خسارت شده‌اند، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

بالدی گفت: ارتباط با استان ایلام برقرار است و معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز با همتای خود در استانداری ایلام در زمینه امدادرسانی و تشریح وضعیت منطقه زلزله‌زده، ارتباط برقرار کرده است.

وی با بیان این که در استان خوزستان از هر نظر در آماده‌باش کامل در برابر وقوع زلزله هستیم، ادامه داد: از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم به مردم اعلام کنند که خونسردی خود را حفظ کرده و از مضطرب شدن هنگام وقوع زلزله، بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: جلسه بحران در استان تشکیل می‌شود و اگر زلزله‌ای در استان خوزستان به وقوع بپیوندد، آمادگی کامل برای امدادرسانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن در فضاهای باز هنگام وقوع زلزله در جلوگیری از وارد آمدن صدمه به افراد موثر است. کما این که در استان ایلام از دیروز زمین‌لرزه‌هایی اتفاق افتاده و تصمیم گرفته شد که مردم در فضاهای باز قرار بگیرند و مشاهده می‌کنید که با وجود 70 درصد تخریب در منطقه زلزله‌زده ایلام، کمتر از 100 نفر مجروح شدند و خوشبختانه تاکنون این حادثه تلفات جانی نداشته است.

بالدی اظهار کرد: تاکنون گزارشی از میزان خسارت زلزله در استان خوزستان گزارش نشده است.

آماده‌باش کامل نیروهای دانشگاه علوم پزشکی اهواز

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌باش کامل نیروهای این دانشگاه برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده ایلام خبر داد.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفت‌وگویی اظهار کرد: صبح امروز پس از وقوع زلزله در ایلام در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، آمادگی دانشگاه اهواز برای اعزام تیم‌های امدادی، اورژانس و اتوبوس‌آمبولانس از اندیمشک و اهواز را به مناطق زلزله‌زده اعلام کردیم.

وی افزود: در صورت اعلام نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نیروهای بیمارستانی از اندیمشک و حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای خدمات‌رسانی به مجروحان مناطق‌زلزله زده اعزام خواهند شد.

ایدنی ادامه داد: اورژانس 115 خوزستان نیز از صبح امروز مرتبا با اورژانس کشوری و همچنین اورژانس مستقر در مناطق‌زلزله زده در تماس است تا در صورت وقوع هر گونه مشکل، برای کمک‌رسانی اعزام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌باش کامل این دانشگاه خبر داد و گفت: همچنین کلیه کدها، پایگاه ها و تیم‌های سیار اورژانس 115 خوزستان در آماده‌باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به احساس شدن زمین‌لرزه در استان خوزستان نیز، نیروهای این دانشگاه برای خدمات‌ رسانی در سطح استان درآماده‌باش هستند.

آمادگی اعزام تیم‌های امدادی از خوزستان به مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اعزام دو تیم ارزیابی و همچنین آماده‌باش کامل نیروهای امداد و نجات برای اعزام به مناطق زلزله‌زده در استان ایلام خبر داد.

دکتر علی خدادادی در گفت‌وگویی با بیان این‌که شرایط مناطق در حوالی دهلران استان ایلام خوب به نظر نمی‌رسد، اظهارکرد: هنگام وقوع زلزله، دو تیم ارزیابی اعزام شدند و در مسیر اندیمشک - دهلران در حال ارزیابی وضعیت هستند.

وی ادامه‌داد: 40 تیم امداد و نجات با تجهیزات امدادی به ویژه نجات در آوار و اسکان اضطراری، آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همچنین تیم‌های درمان اضطراری با اتوبوس آمبولانس بیمارستانی نیز به محض اعلام نیاز به محل اعزام خواهد شد.

خدادادی خاطرنشان کرد: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر خوزستان آماده پرواز و اعزام به این مناطق است.


ویدیو مرتبط :
با حفظ کاغذ چه چیزهایی رو حفظ میکنید...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه سپاه مازندران در پی شهادت جمعی از مدافعان حرم/ مردم خونسردی خود را حفظ کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اطلاعیه شماره یک روابط عمومی سپاه کربلا مازندران به مناسبت شهادت جمعی از غیورمردان مازندرانی مدافع حرم در حلب صادر شد.


بسم الله الرحمن الرحیم
فان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه
یک ملتی که زن و مردش برای جان فشانی حاضرند و طلب شهادت می کنند ، هیچ قدرتی با آن نمی‌تواند مقابله کند.(امام خمینی ره)

عطر شهادت فرزندان غیور مازندرانی این بار نه از خاک های تفتیده جنوب بلکه از خرابه های شام و صحرای حلب به مشام می‌رسد.

تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) دلیل نمی خواهد، راهنمایش دل است و بهانه اش هم دل و بیعت حسینیان زمان بیعتی است به رنگ خون که جلوه ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند.

آن روز اگر لشگر خط شکن و خط نگهدار 25 کربلا با حماسه آفرینی بی بدیل خود پرچم ولی نعمتان علی بن موسی الرضا (ع) را بر فراز مناره های فاو به اهتزاز درآورد، امروز هم شیرمردان عرصه جهاد و شهادت از این استان با غیرت اباالفضلی خود آماده اند تا جبهه کفر را در جنگ نیابتی علیه ایران را به زانو در بیاورند.

در پی نقض آتش‌بس توسط عوامل تکفیری در اطراف حلب سوریه و حملات وحشیانه آنها به شهرک خان‌طومان، که منجر به شهادت تعدادی از نیروی مستشاری کشورمان شد و نشر برخی مطالب و تصاویر مجاهدان جبهه مقاومت در شبکه‌های اجتماعی توسط این عوامل، توجه به چند نکته را ضروری می‌سازد که از مردم شهیدپرور مازندران می‌خواهیم تا با حفظ هوشیاری، دشمنان اسلام را از دست‌یابی به اهداف‌شان ناکام بگذارند.

1-اطلاعات لازم در زمینه چگونگی وضعیت نیروهای مستشاری استان‌مان را از روابط عمومی سپاه کربلا به‌عنوان منبع رسمی دریافت نمائید.

2-حفظ خونسردی و آرامش، سلاح قوی کسانی است که می‌توانند عقبه مطمئن و قدرتمندی را برای فرزندان مبارز و انقلابی خود فراهم آورند.

3-بی‌اعتنایی به عملیات روانی تکفیری‌ها در شبکه‌های اجتماعی، حرکت کامل‌کننده اقدامات فرزندان شجاع این سرزمین است که برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب و صیانت از سرزمین دینی خود، شهادت را چون احلی من‌العسل پذیرا هستند اما ذلت بازی‌خوردن توسط دشمن را هرگز گروه‌های تکفیری برای تضعیف روحیه مقاومت و دریافت اطلاعات تکمیلی از نیروهای جبهه مقاومت بخصوص نیروهای مستشاری ایران، اقدام به انتشار اطلاعات ناقص از آنها در شبکه های اجتماعی می کنند تا ضمن راه اندازی جنگ روانی علیه مدافعان حرم، اطلاعات خود را تکمیل کنند و متاسفانه مشاهده شده برخی رسانه ها و کاربران در شبکه های اجتماعی ناخواسته اقدام به انتشار این گونه اخبار غیرموثق می کنند که توصیه می‌شود برای حفظ آرامش در جامعه مخصوصا خانواده های محترم مدافعان حرم، صبر و حوصله را مد نظر خود قرار دهند که بی شک صبر انقلابی‌مان تکمیل توطئه استکبار را عقیم می‌گذارد.

4-اطلاعات دقیق و تکمیلی آن‌گاه که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد و از سوی مراجع رسمی تایید گردد در اسرع وقت در اطلاعیه بعدی در اختیار افکار عمومی مردم عزیز استان‌مان قرار داده خواهد شد.
 
در پایان شهادت دلاوران مازندرانی مدافعان حرم را به ساحت مقدس قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده های معظم این عزیزان و مردم شهیدپرور استان مازندران تبریک و تسلیت عرض می نماییم و به یقین اعلام می‌کنیم که خون این شهیدان مدافع حرم، طومار جبهه باطل به سردمداری آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل را در هم خواهد پیچید و اهداف شوم شیطان بزرگ در منطقه را با شکست سنگینی مواجه خواهد کرد.

 

اخبار سیاسی - ایران آنلاین