اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خوراندن قرص خواب آور به شوهرم امنیت جانی مرا تامین می كرد



 

 خوراندن قرص خواب آور به شوهرم امنیت جانی مرا تامین می كرد

 

زنی به دادگاه خانواده آمد و گفت: زمانی كه شوهرم بسیار عصبی می شد، در چایش قرص خواب آور می ریختم تا او بخوابد و من امنیت جانی داشته باشم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شعبه محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی یكی از شعب ارائه كرد.

این زن در حضور قاضی شعبه ۲۳۵ این مجتمع قضایی با بیان اینكه از این وضع خسته شدم و باید از شوهرم جدا شوم، گفت: من در كنار شوهرم احساس امنیت ندارم؛ او دائماً قرص و داروی اعصاب مصرف می كند و شب ها كه از سر كار به منزل می آید بسیار عصبی است؛ به شكلی كه من مجبور می شوم در چای یا شربت او قرص خواب آور حل كنم تا احساس آرامش كنم.

وی ادامه داد: حدود یك سال و نیم است كه در زیر یك سقف با هم زندگی می كنیم؛ شغل شوهرم حسابداری است و كارش بیشتر با كامپیوتر است؛ با گذشت یك ماه از زندگی مشتركمان او بسیار خشن و عصبی شد و من طی این مدت او را بسیار تحمل كردم ولی دیگر می خواهم از او جدا شوم و تنها و آسوده زندگی كنم.

مرد در دادگاه خانواده حاضر شد و گفت: وقتی كه فشار كاری بر رویم وارد می شود، كمی عصبانی می شوم و برای آرامش پیدا كردن دارو مصرف می كنم؛ اگر تا به حالا همسرم به من قرص خواب آور می داد حالا من شكایت دارم و دیگر نمی توانم به او اعتماد كنم و در كنارش به زندگی ادامه دهم.

وی ادامه داد: همسرم فقط به فكر خودش است و به من قرص و دارو می خوراند، تا خودش آرامش داشته باشد؛ من از او شاكی هستم و دیگر او را به همسری قبول ندارم.

زن در مقابل قاضی این شعبه بیان كرد: من فقط برای حفظ آرامش و امنیت خودم این كار را می كردم و می دانستم كه ضرری به شوهرم نمی رسد؛ در حال حاضر از او معذرت می خواهم و درخواست جدایی دارم تا تنها و مستقل از یكدیگر زندگی كنیم.

قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، زن و مرد را به مصالحه دعوت كرد و پرونده را برای رسیدگی بیشتر به كارشناسی ارجاع داد و حكمی صادر نشد.... / خبرگزارى فارس 



ویدیو مرتبط :
قرص هاى خواب آور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرص خواب آور زوال عقل می آورد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قرص خواب آور زوال عقل می آورد

براساس اظهارات محققان فرانسوی و آمریکایی که یک تحقیق مشترک انجام داده اند، خطر زوال عقل در افرادی که قرص خواب از گروه داروهای بنزودیازپین‌ها مصرف می کنند ظرف 15 سال افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، توبیاس کورث از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد و سوفی بیلیوتی دو گیج از دانشگاه بوردو در فرانسه اظهار داشتند که این تحقیق 1063 زن و مرد که متوسط سن آنها 78 سال بود و همگی در آغاز تحقیقات خود به بیماری زوال عقل دچار نشده بودند مورد بررسی قرار داد.

محققان همین افراد را ظرف 20 سال آینده مورد بررسی مجدد قرار دادند و مشخص شد که از 253 نفری که درمیان آنها مبتلا به زوال عقل شده اند، 30 نفر از مصرف کنندگان گروه داروهای بنزودیازپین‌ بوده اند.

این تحقیق که در مجله بریتانیایی پزشکی منتشر شده نشان می دهد که طی یک سال از هر 100 نفر در این تحقیق 4.8 نفر که این دارو را مصرف می کردند مبتلا به زوال عقل شدند اما از هر 100 نفر 3.2 نفری که دارو استفاده نمی کردند نیز به زوال عقل مبتلا شدند.

بیلیوتی دو گیج طی بیانیه ای اظهار داشت: اطلاعات ما به شواهد درحال افزایش در این مورد اضافه کرده است که استفاده از گروه داروهای بنزودیازپین‌ خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد. استفاده بالا و همیشگی از این نوع داروها در بسیاری از کشورها می تواند عاملی برای افزایش نگرانی نسبت به سلامت عمومی جامعه باشد.

وی افزود: پزشکان باید با احتیاط کامل و ارزیابی مزایای استفاده از گروه داروهای بنزودیازپین‌ و نتایج منفی آن را بررسی کرده و سپس آن را تجویز کنند.

تورین کورث که در دانشکده سلامت عمومی دانشگاه هاروارد و دانشگاه بوردو فرانسه کار می کند، گفت: یک تحقیق واحد الزاما نشاندهنده تمام موضوعات درجریان نیست و نباید در این رابطه وحشتی ایجاد شود.

بنزودیازپین‌ها در درمان بی‌خوابی، آرامبخش، شل کننده عضلانی، درمان اضطراب و صرع و غیره کاربرد دارند و بسته به سرعت اثر و نیمه‌عمر به انواع گوناگون مانند دیازپام، اگزازپام، فلورازپام، آلپرازولام، کلونازپام، میدازولام، تمازپام، کلردیازپوکساید و غیره تقسیم می‌شوند.

این داروها اغلب متابولیسم کبدی دارند و به اشکال مختلفی مانند قرص، آمپول و حتی شیاف به کار می‌روند. به ندرت در ترکیب با سایر داروها مانند کلدینیوم سی استفاده می‌شوند./مهر