اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودکشی دختر نوجوان در پی انتشار تصاویر شخصی‌اش در اینترنت




اخبار حوادث - خودکشی دختر نوجوان در پی انتشار تصاویر شخصی‌اش در اینترنت

رییس پلیس «فتا»ی استان فارس از کشف پرونده‌ی هتک حیثیت از طریق افشا تصاویر و اطلاعات شخصی دختر دانش‌آموز شیرازی، در فضای مجازی خبر داد که به خودکشی این دختر منجر شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «سیدموسی حسینی» در تشریح این خبر گفت: در این پرونده که شخصی از طریق اینترنت و نرم‌افزار کاربردی گوشی تلفن همراه، عکس‌های دختری نوجوان(17 ساله) را سرقت کرده و از این طریق با ایجاد ترس، تهدید و اذیت و آزار سعی می‌کند از او سو‌ءاستفاده جنسی کند.

وی با بیان این‌که تهدیدها و آزارهای متهم سبب بروز مشکلات عصبی برای دختر نوجوان می‌شود، ادامه داد: این ارتباط در نهایت دختر نوجوان را به سمتی سوق می‌دهد که تصمیم به خودکشی می‌گیرد که خوشبختانه با درایت خانواده، از مرگ نجات می‌یابد.

سرهنگ حسینی گفت: پس از ارجاع این پرونده به پلیس فتا، کارشناسان متهم را شناسایی کرده و با استفاده از ترفندهای مهندسی پروفایل وی را هک و اطلاعات اولیه‌ای از او را استخراج کردند.

وی افزود: در ادامه‌ی شواهدی از ارتباط متهم با اشخاص دیگری نیز در فضای مجازی شناسایی و با به‌دست آمدن ادله‌ی کافی از «نوید» که متهم این پرونده است کارآگاهان پلیس «فتا»ی استان فارس وی را دستگیر و تجهیزات دیجیتالی او را به‌منظور استخراج ادله دیگر در اثبات جرم به پلیس فتا منتقل کردند.

رییس پلیس فتای استان فارس گفت: در تحقیقات از متهم مشخص شد وی از طریق مهندسی اجتماعی، اعتماد کاربران هم‌چنین شاکی را جلب و با ارسال تصاویر جعلی از خودش آنها را برای ارسال عکس‌ها و اطلاعات شخصیشان ترغیب می‌کرده است.

سرهنگ حسینی افزود: با مطرح شدن تقاضای ارسال تصاویر شخصی، شاکی که سن و سال کمی دارد و فریب خورده، تصاویر خود را برای وی ارسال و متهم پس از دریافت این تصاویر سعی می‌کند از طریق ایجاد ترس از ارسال تصاویرش در فضای مجازی به نیت شوم خود دست یابد.

رییس پلیس فتای استان فارس اظهار کرد: این پرونده که هم‌اکنون توسط کارشناسان این پلیس به نتیجه رسیده، برای طی مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.

سرهنگ حسینی هشدار داد: خانواده‌هایی که با فرزندانشان برخورد مناسبی ندارند سبب می‌شوند فرزندان از بیان مشکلات شخصی‌شان خودداری کنند و به مشکلات عصبی و در نهایت مشکلاتی ناخواسته دچار شوند.
اخبار حوادث - ایسنا


ویدیو مرتبط :
خودکشی دختر نوجوان در خیابان..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار تصاویر شخصی دختر جوان



انتشار تصاویر شخصی دختر جوان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری فردی خبر داد که با راه‌اندازی سایت‌های همسریابی از دختران جوان سوء استفاده می‌کرد.

ایسنا: سرهنگ مرتضویان در تشریح این خبر گفت: «پیرو شکایت فردی مبنی بر دریافت ایمیل‌های تهدیدآمیز ماموران اقدامات خود را برای شناسایی این فرد یا افراد آغاز کردند.»

وی افزود: «بنا بر اظهارات شاکیه چندی پیش از طریق یکی از سایت‌های همسریابی با فردی آشنا شده و پس از مدتی بنا به درخواست متهم این زن چندین عکس خود را برای متهم ارسال کرده است.»

 

مرتضویان با بیان اینکه پس ازمدتی از ارسال عکس‌ها شاکیه با دریافت ایمیل‌هایی تهدیدآمیز مورد تهدید قرار گرفته است که در صورت عدم‌ادامه دوستی تصویرش در سایت‌ها منتشر می‌شود، گفت: «کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌ها، متهم را شناسایی و پس از عملیاتی وی را دستگیر کردند.»

به گزارش ایسنا، رییس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد به کاربران هشدار داد: «از ارائه اطلاعات و تصاویر شخصی در سایت‌های دوست‌یابی و همسریابی خودداری کنند و به این سایت‌ها اعتماد نکنند چرا که مراجعان به این گونه سایت‌ها معمولا قصد ازدواج ندارند و صرفا هدفشان سوءاستفاده و کلاهبرداری از افراد است.»/ایسنا