اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«خودسوزی» تحت پوشش بیمه قرار گرفت



اخبار,اخباراجتماعی ,خودسوزی

کسانی که خودسوزی می‌کنند تا به امروز تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار نگرفتند و این در حالی است که هزینه‌های بسیار سنگینی به خانواده‌های این افراد تحمیل می‌شود.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در جلسه آتی شورای عالی بیمه پیشنهاد بیمه شدن افرادی که خود سوزی می‌کنند، مطرح خواهد شد،گفت: این افراد هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌های خود تحمیل می‌کنند.
 
به گزارش فارس احمد میدری معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به پیشنهاد مطرح شده درخصوص پوشش بیمه‌ای افرادی که خودسوزی می‌کنند، اظهار داشت: این موضوع به شورای عالی بیمه انعکاس داده شده است و پیش‌بینی می شود در جلسه آتی شورای عالی بیمه مورد بررسی و کار کارشناسی قرار بگیرد.
 
وی تصریح کرد: کسانی که خودسوزی می‌کنند تا به امروز تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار نگرفتند و این در حالی است که هزینه‌های بسیار سنگینی به خانواده‌های این افراد تحمیل می‌شود.
 
میدری اضافه کرد: عنوان می‌شود به دلیل اینکه این افراد با اراده خودشان دست به خودسوزی می‌زنند نبایستی به این افراد خدمات داده شود و تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار بگیرند ولی اثبات شده کسانی که دست به خودسوزی می‌زنند دچار یک بیماری حاد و شدیدی هستند.
 
معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما این است کسانی که به صورت ارادی خودسوزی می‌کنند تحت پوشش بیمه قرارگیرند و بتوانیم هزینه‌های سنگین بوجود آمده را برای خانواده‌ها تامین کنیم تا در صورت زنده بودن فرد خانواده مشکلی را برای تامین هزینه‌های نداشته باشند.


  اخباراجتماعی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
نارضایتی مردمی از پوشش بیمه های تصادفات رانندگی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایتام تحت پوشش بیمه قرار می گیرند



 

 

 

ایتام تحت پوشش بیمه قرار می گیرند


تهران - مدیر کل امور ایتام و زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی(ره) از پوشش بیمه ای 100 هزار یتیم در سال جاری خبرداد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد" علیرضا چگینی" با بیان این خبر گفت: این گروه از جوانان بعد از دوره تحصیل می توانند برای اشتغال، ادامه تحصیل و ازدواج از سرمایه های خود بهره مند شوند.

وی افزود:‌ علاوه براین، 28 هزار زن قالیباف و 100 هزار زن سرپرست خانوار بالای 50 سال نیز امسال تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: در قالب طرح اکرام برای 260 هزار یتیم از حمایت های 450 هزار نفر از حامیان خیراندیش کشور استفاده می شود.

چگینی همچنین از اجرای طرح "بیمه آتیه ایتام" در کنار طرح "اکرام" خبر داد و گفت:‌ بیمه ایتام از طریق حامیان طرح اکرام تامین شده و هر حامی با پرداخت حق بیمه یتیمی، در یک دوره مشخص برای آینده آن یتیم سرمایه گذاری می کند.

مدیرکل امور ایتام و زنان سرپرست خانوار کمیته امداد تصریح کرد: اکنون 63 درصد کل زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و یک میلیون و 35 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد از آموزش های مختلف مهارت های زندگی و کارآفرینی و توانمند سازی به منظور اداره زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه استفاده می کنند.

چگینی از بیمه اشتغال خانواده های شاغل در کمیته امداد خبر داد و گفت:حق بیمه این افراد با هماهنگی سازمان تامین اجتماعی و تامین سرانه حق بیمه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به 140 هزار نفر زن عشایری و روستایی تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: این تعداد از زنان در قالب طرح بیمه ای که با حمایت دولت خدمتگزار و وزارت رفاه پشتیبانی می شود قرار دارند و از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.

وی افزود: 28 هزار زن قالیباف تحت پوشش این نهاد امسال تحت پوشش بیمه قالیبافان کشور قرار می گیرند و اینک این مطالبه از مسوولین سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه انجام شده است.

چگینی آمار زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال تحت پوشش امداد را 317 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این عدد بدنبال پوشش بیمه ای 100 هزار زن سرپرست خانوار هستیم که در بانک بیمه زنان سرپرست خانوار در وزارت کشور مطرح شده است.

مدیر کل امور ایتام و زنان سرپرست خانوار کمیته امداد یادآور شد: به دنبال بیمه هایی هستیم تا افراد بالای 50 سال نیز تحت حمایت بیمه ای قرار گیرند...../تحلیل:ایرنا