اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خودرو حامل 26 تبعه غیرمجاز افغانستان درجنوب سیستان و بلوچستان واژگون شد



واژگونی نیسان حامل تبعه افغانستان

 خودرو حامل 26 تبعه غیرمجاز افغانستان درجنوب سیستان و بلوچستان واژگون شد

واژگونی خودرو حامل 26 تبعه غیرمجاز افغانستان که ساعتی پیش درحوالی شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد، جان یک نفر از آنها را گرفت.

گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل ازمنابع محلی که شاهد صحنه بوده اند، حاکیست: خودرو وانت نیسان زامیاد حامل 26 تبعه غیر مجاز افغانستان که با سرعت زیاد در محور ایرانشهر - جلگه چاه هاشم واقع در جنوب غرب سیستان و بلوچستان و نزدیکی استان کرمان درحرکت بود واژگون ودرنتیجه آن یک نفر ازسرنشینان در دم جان باخت.

مسوول اتاق بحران دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با تایید انتقال مجروحان تبعه افغانستان به مراکز درمانی این شهرستان گفت : 5 دستگاه آمبولانس بزرگ و مجهز مصدومان حادثه را از فاصله 60 کیلومتری به داخل شهرستان منتقل کرده اند.

ˈمحمود رضا ناصحˈ با بیان اینکه به محض اطلاع از وقوع سانحه تمام ظرفیت و امکانات مرکز فوریت های پزشکی ایرانشهر برای انتقال، مراقبت و درمان اولیه مصدومان بسیج شدند، افزود: هم اینک کادر مراکز درمانی شهرستان کار درمان قطعی مصدومان را به عهده گرفته است ولی تا انجام آزمایشات پزشکی امکان اظهار نظر در رابطه با حال آنان میسر نیست.

وی گفت: اما مطابق بررسی اولیه وگزارش پرستارانی که مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند حال 4 نفر از این افراد از بقیه بدتر است و وضعیت رضایت بخشی ندارند.

وی در برابر اصرار خبرنگار ایرنا تلویحا فوت این تبعه افغانستان را تایید کرد.

شهرستان ایرانشهر در 325 کیلومتری جنوب زاهدان از دو مسیر دلگان و بزمان به استان کرمان راه دارد.

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
واژگون شدن تریلی حامل کانتینر بر روی سه خودروی دیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنها 30 درصد ازدواج ها در سیستان و بلوچستان ثبت می شود



 

تنها 30 درصد ازدواج ها در سیستان و بلوچستان ثبت می شود

 

موذن، کودکان بازمانده از تحصیل را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: با برگزاری جلسات مختلف بامسئولان آموزش و پرورش استان، این... کودکان ثبت نام شده اند.

 

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان سیستان و بلوچستان گفت: زنان و کودکان در این استان، مشکلات ویژه ای دارند که باید به آنان نگاه ویژه شود.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم موذن در حاشیه هم اندیشی سراسری مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در مصاحبه با خبرنگار ما، ثبت نکردن وقایع ازدواج را یکی از مشکلات در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد و افزود: اکنون حدود 30 درصد از ازدواج ها ثبت می شود.

 

 

خانم موذن با بیان اینکه بقیه ازدواج ها به علت ازدواج زنان با اتباع بیگانه ثبت نشده است، گفت: یا شوهر تبعه خارجی زن ایرانی فوت کرده یا از کشور طرد شده و فرزندانی فاقد شناسنامه دارد که هنوز نتوانسته ایم برای این فرزندان کاری کنیم.

 

وی افزود : 20 درصد از زنان استان سیستان و بلوچستان با این مشکل مواجه هستند.

 

موذن، کودکان بازمانده از تحصیل را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان آموزش و پرورش استان، این کودکان ثبت نام شده اند.

 

وی حضور روانشناسان در دادگاه خانواده را یکی از طرح ها بیان کرد: با این اقدام 80 درصد از طلاق ها کاهش یافته است.

 

خانم موذن درباره حقوق کودکان در استان سیستان و بلوچستان گفت: کودکان این استان دچار فقر از جمله فقر فرهنگی هستند و از برخی از آنان برای حمل مواد مخدر و یا سرقت، سوءاستفاده می شود.

 

وی افزود: دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان در کانون های اصلاح و تربیت حضوری فعال داشته اند و تعداد زیادی از کودکان را آزاد کرده اند، اما هنوز کودکان بازمانده از تحصیل و کار زیاد داریم.

 

خانم موذن گفت: متاسفانه کودکان به علت اینکه شناسنامه ندارند، زیرپوشش مراکز حمایتی از جمله بهزیستی قرار نمی گیرند.