اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خواهید دید که چگونه از احمدی نژاد سؤال می کنیم



یکی از طراحان سوال از رئیس جمهور:

با مجلس هشتمی ها فرق داریم ؛ خواهید دید که چگونه از احمدی نژاد سؤال می کنیم

الان دقیقا ۱۰۲ نفر امضا کرده‌اند و حتم داشته باشید که آقای احمدی‌نژاد را برای پاسخگویی به بهارستان دعوت خواهیم کرد.کسانی که می گویند طرح سؤال از رئیس جمهور با منافع ملی مغایر است با کدام استدلال اجرایی شدن یکی از بندهای قانون اساسی را در تضاد با منافع عمومی می‌بینند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عصر ایران ؛ سعید شمس - طرح سؤال از رییس جمهوری در حال آماده شدن برای اجراست تا احمدی‌نژاد از حیث حضور در بهارستان برای پاسخگویی به مجلسی‌ها رکورددار باشد. رییس فعلی قوه مجریه در بین شش رییس جمهوری تنها رییس دولتی است که قوه مقننه او را برای تحت سؤال قرار دادن به صحن علنی مجلس فرا می‌خواند.

محمد دامادی نماینده ساری که یکی از طراحان اصلی طرح سؤال در پایان جلسه عنلی یکشنبه مجلس با خبرنگار عصر ایران گفتگویی کوتاه داشت.

*طرح سؤال از رییس جمهوری جدی است یا...؟

این طرح به طور جدی مطرح است و در حال حاضر بیش از یکصد نماینده امضای خود را اعلام کرده‌اند. با این شرایط نمی‌دانم با کدام دلیل برخی‌ها دنبال این هستند تا آن را جدی نگیرند.

*یعنی به طور جدی دنبال این هستید تا رییس دولت بار دیگر برای پاسخگویی به مجلس بیاید؟

حتماً ، ایشان باید با حضور در صحن علنی به سؤالات مجلس پاسخ بدهند. به عنوان یکی از نماینده‌هایی که پیگیر این مساله هستم، می‌گویم که تحت هیچ شرایطی این حرکت خود را نیمه کاره نخواهیم گذاشت.

*البته عده‌ای هم اعتقادشان این است که طرح سؤال از رییس جمهوری به نوعی با مصالح نظام و منافع ملی منافات دارد؟

من نمی‌دانم با کدام دلیل و استدلال اجرایی شدن یکی از بندهای قانون اساسی را در تضاد با منافع عمومی می‌بینند. این سؤال را باید از کسانی پرسید که تحت هر شرایطی از دولت حمایت می‌کنند و دنبال این هستند تا با این نوع اظهارات غیرمنطقی، مجلس نشینان را از انجام وظیفه قانونی خود بر حذر دارند.

*امکان دارد که تعداد امضا‌ها کم شود و طرح سؤال را منتفی کند؟

الان دقیقا (این گفتگو بعد از پایان جلسه علنی یکشنبه ۲۳ مهرماه جاری انجام شده است) ۱۰۲ نفر امضا کرده‌اند و حتم داشته باشید که آقای احمدی‌نژاد را برای پاسخگویی به بهارستان دعوت خواهیم کرد.

*شائبه‌هایی در خصوص تلاش هیات رییسه برای منتفی کردن طرح سؤال به وجود آمده است.

اصلا و ابدا چنین چیزی را احساس نکرده‌ایم. به هر حال کسانی که در ترکیب هیات رییسه مجلس شورا ی اسلامی حضور دارند، به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند برابر خواسته بیش از صد نماینده موضع گیری کنند. به همین دلیل این شایعه را به شدت تکذیب می‌کنم.

* منتقدان احمدی‌نژاد هم به این دلیل مخالف این طرح هستند که اعتقاد دارند رییس دولت با لحن خود مجلس را به سخره می‌گیرد. این می‌تواند دلیل خوبی برای حاشیه نشین کردن طرح سؤال باشد؟

البته این بار با اصلاح آیین نامه نماینده‌ها این فرصت را دارند که بعد از سخنان رییس دولت درباره اظهاراتش سؤال‌های خود را مطرح کنند.

*به هر حال برخی نگران شأن مجلس هستند.

شأن مجلس نوکری مردم است و به همین دلیل حاضریم تا هر هزینه‌ای را به جان بخریم. درباره لحن سخن گفتن هم هر کسی برای خود رفتار مشخصی دارد و باید با این مساله کنار بیاییم.البته باید بگویم که مجلس نهمی‌ها با مجلس نشینان هشتم فرق دارند و به همین منظور نباید جلسه اسفند سال گذشته را با جسله‌ای که ما در حال پیگیری‌اش هستیم، قیاس کرد.

* قبول دارید که احمدی‌نژاد مجلس را جدی نمی‌گیرد؟

(با مکث) بگذریم!

عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
خاکسپاری پدر احمدی نژاد / فیلمی که تا آخر آن را خواهید دید / ویژه و کمیاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع‌آوری امضا‌های جدید برای طرح سؤال از احمدی‌نژاد



 

آفتاب: جمع‌آوری امضا‌های جدید برای طرح سؤال از محمود احمدی‌نژاد در مجلس آغاز شد.به دنبال تذکر صبح امروز عوض حیدر‌پور نماینده اصول‌گرای مجلس درباره تعلل در اعلام وصول طرح سؤال از احمدی‌نژاد، فرهنگی عضو هیأت‌رئیسه کل امضا‌های این طرح را 69 نفر اعلام کرد که به گفته وی موجب شده طرح سوال از احمدی‌نژاد از حد‌نصاب خود بیفتد.

به دنبال این اظهار‌نظر، مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس و یکی از امضا‌کنندگان طرح سؤال از احمدی‌نژاد در صحن علنی به دنبال گرفتن امضا‌های جدید برای این طرح بود.

طرح سؤال از احمدی‌نژاد برای اجرای شدن نیازمند حد‌اقل 72 امضا است. از این رو تنها سه امضا می‌تواند این طرح را در مجلس به جریان بیاندازد..../آفتاب