اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خلیلیان: نیاز به واردات با ...



 

 

 

واردات برنج

 

 

وزیر جهادكشاورزی گفت: با پایان برداشت برنج داخلی و عرضه این محصول به بازار تا چهار ماه آینده نیازی به واردات برنج نیست.

 صادق خلیلیان افزود: تقریبا ۶۵ درصد نیاز كشور به برنج توسط تولیدكنندگان داخلی تامین می شود. این محصول از مردادماه هر سال به بازار عرضه خواهد شد.وزیر جهادكشاورزی حداكثر نیاز كشور به واردات برنج را ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن ذكر كرد و افزود: باید از واردات محصولات كشاورزی در مواقعی كه محصول داخلی به بازار عرضه می شود، جلوگیری شود.

این در حالی است كه رسانه های آمریكای لاتین از خرید ۳۱ هزار تن برنج اروگوئه از سوی ایران خبر داده و اعلام كردند مردم این كشور آمریكای جنوبی از خرید ایران بسیار خرسندند.بنا به گزارش ها، اولین محموله برنج اروگوئه به مقصد ایران هم اكنون در حال بارگیری در آن كشور است.

وزیر جهادكشاورزی همچنین از ساماندهی تعرفه ها در قانون بودجه خبر داد كه طی آن تعرفه های محصولات مختلف به سه شكل تعریف شده و طی آن تعرفه های محصولاتی كه به میزان نیاز، بیشتر از نیاز و همچنین كمتر از نیاز در كشور تولید می شود، بصورت مجزا تعیین شده است.وی از اعلام این طرح به وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط خبر داد و گفت: این تعرفه ها دو تا چهار برابر تعرفه های سال قبل تعریف شده است. وزیر جهادكشاورزی درباره افزایش تولید گندم و دستیابی به خودكفایی در تولید این محصول، گفت: مجددا بعد از چندین سال به خودكفایی محصول اساسی و استراتژیك گندم دست یافتیم كه انتظار می رود دیگر سازمان ها برای استمرار در این بخش همپای تولیدكنندگان حركت كنند.

وی اظهار كرد: واردات زیاد گندم در سال های گذشته باعث شده بود بخشی از سیلوها ظرفیت پذیرش گندم را نداشته باشد.خلیلیان تصریح كرد با اجرای برنامه های وزارت بازرگانی مبنی بر گسترش سیلوها، انبار های مورد نیاز برای محصولات تولیدی تامین می شود.وی افزود: هم اكنون مشكلاتی در بخش پرداخت وجه كشاورزان از نظر چگونگی ارزیابی محصولات وجود دارد كه طی آن وجه محصول خریداری شده یا پایین تر از ارزش اصلی پرداخت می شود یا این كه هزینه حمل و نقل گندم به گندمكاران پرداخت نمی شود.

خلیلیان از وزارت بازرگانی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور درخواست كرد با پیگیری این مسائل و برنامه های عملیاتی، این مشكلات در بخش خرید تضمینی برطرف شود...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
بازار امسال مرکبات، بی نیاز از واردات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:اقدام دولت به واردات مرغ در شرایط مازاد تولید داخل و نیاز به صادرات



 

 

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:اقدام دولت به واردات مرغ در شرایط مازاد تولید داخل و نیاز به صادرات

 

 

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور افزود: در ماه رمضان ۱۵۰ هزار تن مرغ در كشور تولید شد كه برای تنظیم بازار نیاز به صادرات است، اما همچنان دولت به واردات ادامه می دهد.

محمد یوسفی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس اظهار داشت: دولت به تولید كنندگان گفته بود تا می توانید تولید كنید و نگران تنظیم بازار نباشید.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور افزود: تولید كنندگان كشور طی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تن مرغ تولید كردند كه خیلی بیشتر از نیاز داخل بود.

وی افزود: اما وزارت بازرگانی به جای تنظیم بازار با صادرات، اقدام به واردات كرد كه واردات ثبت سفارش های قبلی هنوز هم ادامه دارد.

یوسفی گفت: واردات بیشتر از كشور برزیل و به صورت مرغ منجمد انجام می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است كه مركز پشتیبانی امور دام مرغ های مانده از ۸ ـ ۷ سال بیش كه دیگر به پایان تاریخ مصرف آنها نزدیك می شود را وارد بازار می كند و این نشان از فراوانی عرضه در بازار است اما دولت همچنان بر واردات اصرار دارد.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور تصریح كرد: مرغ در بازار به قیمت ۳ هزار تومان و در كشتارگاه ها ۲ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود كه تقریباً در هر كیلوگرم ۵۰۰ تومان تولید كننده ضرر می كند...... /  خبرگزارى فارس