اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خلبان توپولف در مظان اتهام است



 

در رابطه با پرونده سقوط هواپیمای توپولف منتظر اعلام نظر کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیماییکشوری هستیم.


محمود ذوقی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد؛ با اعلام نظر این کمیسیون ما می توانیم رسیدگی قضایی خود را جدی تر دنبال کنیم، اما با توجه به اینکه خوشبختانه این حادثه هوایی کشته نداشت، کار قضایی زیادی در این پرونده وجود ندارد.



وی ادامه داد؛ در حال حاضر خلبان در مظان اتهام است اما هنوز نمی توانیم به طور قاطع نظر خود را اعلام کنیم و سازمان هواپیمایی کشوری باید در این رابطه نظر بدهد.



ذوقی خاطرنشان کرد؛ متاسفانه نظرات کمیسیون خیلی دیر به دست ما می رسد و در حادثه قبلی فرودگاه مشهد یک سال طول کشید تا کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری نظر خود را اعلام کند.



وی با بیان اینکه بازپرس پرونده موضوع را به این کمیسیون ارجاع داده است، افزود؛ در این گونه حوادث معمولاً رضایت مصدومان توسط شرکت هواپیمایی گرفته و دیه های آنها پرداخت می شود.



دادستان مشهد با رد این موضوع که به دلیل روسی بودن خلبان نمی توان علیه وی اعلام جرم کرد، گفت؛ بنا به تشخیص بازپرس می توان برای خلبان قرار تامین صادر کرد و هیچ فرقی نمی کند که ملیت وی چیست.

 

 

 

 






روزنامه اعتماد (www.etemaad.ir)


ویدیو مرتبط :
کابین خلبان بمب افکن توپولف 95

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تذکره الرجال/آن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام... آنکه فرزندانش بودند در مظان اتهام!



تذکره الرجال ویژه «فردا»!

آن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام... آنکه فرزندانش بودند در مظان اتهام!

نقل است مریدی او را گفت: «یا شیخ شما که مدام از خستگی و میل به باز نشستگی سخن می رانید، چرا از قدرت کناره نمی گیرید؟» فرمود: «ما می خواهیم کناره گیری کنیم لیک این مولانا احمدی نژاد نمی گذارد!!» مرید متحیر گشت و عرض کرد: «این چه رازی است ایشان که هر چه توانستند در این امر کوشیدند! و از هیچ زحمتی فرو گذاری نکردند!!» فرمود: «خیر! ایشان مرا گویند که یا شیخ شما آب حیات ما هستید ... اگر شما نبودید، ما با عداوت با چه کسی به این مرتبت می رسیدیم؟!»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

*********************************

آن مرد روحانی، آن سیاست مدار میان جناحی!!، آن «سردارسازندگی»، آن سرد و گرم کشیده زندگی، آن پیر مرد انقلابی،آن از اعضای موسسان حزب جمهوری اسلامی،آن نگارنده تفسیر رهنما،آن نماینده امام درشورایعالی دفاع،آن مبارز با نظام شاهنشاهی،آن از اعضای شورای انقلاب اسلامی،آن از دوستان بهشتی و مطهری، آن رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری، آن سابقاً امام جمعه موقت  تهران،آن چهارمین رئیس جمهور ایران،آن نخستین رئیس مجلس،آن جامعه روحانیت مبارز را یکی از ۲۸ عضوموسس،آن رئیس پیشین شورای عالی امنیت ملی،آن رئیس سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی،آن که در ماندن در قدرت داشت ثبات،آن مشارکت کننده در تدوین نخستین قانون انتخابات،آن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آنکه فرزندانش بودند در مظان اتهام!!،آن سیاستمدار کاردان و زرنگ، آن جانشین فرمانده کل قوا در اواخرجنگ، آن که گویند او اقتصاد کشور را کرد بیمار!!،آن مولف کتاب «امیرکبیرقهرمان مبارزه با استعمار»، آن رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی،مولانا اکبر هاشمی بهرمانیمشهور به علی اکبر هاشمی رفسنجانی. دامت برکاته

 

متولداسوم شهریور ۱۳۱۳درروستای بهرمان بود!! و به گفته دخترش غذای مورد علاقه اش کباب با ریحان بود!! و حزب کارگزاران سازندگی را کشتیبان بود و بوستان سیاست را هزاردستان بود!! و از این که فرزندش مهدی، خارج از میهن است شادان بود و سوالات فراوانی از وضعیت اقتصادیش در اذهان بود!!!

 

نقل است مردی به غایت ثابت قدم بود. چنان که از پنج سالگی که در طلب علم به مکتب رفت دیگر هیچگاه طلب دانش را فرو نگذاشتی و این خصلت را بعدها در قدرت نیز با خود داشتی که چون جایگاهی به دست آوردی به این مفتی ها زمین نگذاشتی!!

 

از خانواده مولانا کرامات بسیار نقل است. چنانکه از منزل مولانا هاشمی نقل کرده اند که پیش از اعلام نتایج انتخابات هشتاد و هشتاد فرموده بودند: «اگرمیرحسین موسوی رای نیاورد،یعنی تقلب شده است ومردم باید بریزند درخیابان!!»‬

 

نقل است او را گفتند: «یا شیخ تورم در زمان ریاست جمهوری شما را در یکسال به 48 درصد هم نگاشته اند، که بالاترین میزان تورم در سال های پس از انقلاب اسلامی تا کنون است، شما چه نظری در مورد این موضوع دارید؟ پس مولانا فرمود: «آری ما در آن زمان همه شاخص ها را اعتلا بخشیدیم و این از خدمات بزرگ دوره ما بود!!!» مرید تا این شنید، حیران گشت و انگشت حیرت گزیدن گرفت و پس از لختی دوباره عرض نمود: «یا شیخ! آخر هر چه میزان تورم کمتر بیشترشود،فشار بر مردم بینوا، بیشتر کمترگردد!!! و این از آن شاخصها نیست که بالا بودنش خرسندی آوَرَد!!» پس مولانا هاشمی بی درنگ فرمود: «آری دانیم! لیک آن زمان علم آمار چون امروز تا این حد پیشرفت نکرده بود!! اگر نه تورم آنروز که در حدود 48 درصد اعلام گردید،با علم امروز، همین بیست و یکی دو درصد می شود!!فکر نکنم اصحاب کهف هم که بعدازآنهمه سال،ازخواب بیدارشدند،قیمت کالاها برایشان این قدر افزایش یافته بود که این یک سال اخیر یافته است!! زمان ما که جای خود دارد!!»

 

نقل است شیخ را گفتند: «یا شیخ از ضرب المثل ها کدام یک ، بیشتر دوست دارید؟» پس بی تأمل فرمود: «یکی به نعل، یکی به میخ!!! که با این ضرب المثل هم دنیا خود را تضمین کنیم و هم عقبای خود را نیک داریم!» صادق مردی که او بود!!

 

نقل است یکی از مریدان او را پرسید: «یا شیخ مشکل اساسی ما چیست؟» فرمود: «تهاجم فرهنگی!!» مرید عرض نمود: « یا شیخ مانند چه؟!!» مولانا فرمود: «یکی ازنمونه های بارز تهاجم فرهنگی این است که سالهاست درتولید رُب گوجه فرنگی خودکفا شدیم اماهنوز اسمش به رُب گوجةملی تغییر نیافته است!!!»

 

نقل است روزی مولانا هاشمی و مولانا احمدی نژاد در جنگلی می رفتند که ناگهان شیری درمقابل آنها ظاهرشد! مولانا هاشمی سریع كفش خود پوشید و پای به فرار گذاشت. مولانا احمدی نژاد فرمود: «بی جهت آماده نشوید،هیچ انسانی نمیتواند ازشیرسریعتر بدود!» مولانا هاشمی فرمود: «قرارنیست ازشیرسریعتر بدوم. كافیست از توسریعتر بدوم!!» زیرک مردی که او بود.

نقل است مریدی ایشان را فرمود: «یا شیخ شما که تا این حد مدافع حقوق منتقدین هستید، چرا در زمان ریاست جمهوری خود به آنان آزادی بیان نمی دادید؟» مولانا هاشمی را حرارتی فراگرفت و با حالتی گلایه آمیز، فرمود: «این چه کید و دروغ است!!! ما هیچگاه آزادی بیان کسی را سلب ننمودیم، اگر هم سلب نموده بودیم آزادی پس از بیان آن ها بود نه آزادی بیانشان را!!!»

نقل است او را گفتند: «تا امروز از کدامین ارزش انقلابی بیش از همه حمایت نموده اید؟» فرمود : «دخترم فائزه!!»

 

نقل است مریدی او را گفت: «یا شیخ شما که مدام از خستگی و میل به باز نشستگی سخن می رانید، چرا از قدرت کناره نمی گیرید؟» فرمود: «ما می خواهیم کناره گیری کنیم لیک این مولانا احمدی نژاد نمی گذارد!!» مرید متحیر گشت و عرض کرد: «این چه رازی است ایشان که هر چه توانستند در این امر کوشیدند! و از هیچ زحمتی فرو گذاری نکردند!!» فرمود: «خیر! ایشان مرا گویند که یا شیخ شما آب حیات ما هستید و ما در حکمرانی بر سیره موزون شما عاملیم و آن را پاس می داریم  ولی اگر  شما نبودید، ما با عداوت با چه کسی به این مرتبت می رسیدیم؟! بقای ما در پایداری شماست!!» تا مرید این سخنان بشنید به صداقت مولانا احمدی نژاد آگه شد و اشک از چشمش جاری گشت و از جوری که به این دو مرد می رود سر به بیابان نهاد!!!/سایت فردا نیوز