اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خط قرمز قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسكن...



 

خط قرمز قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسكن تهران

 

 

جدیدترین نتایج آماری در موتور جست‌وجوگر مسكن درباره قیمت‌های پیشنهادی املاك فروشی، حاكی از افزایش تعداد مالكان علاقه‌مند به تعیین قیمت بالاتر از عرف منطقه است.


در این موتور جست‌وجوگر كه قیمت‌های پیشنهادی فروش مسكن براساس تحلیل‌های آماری، دسته‌بندی شده و به قیمت‌های سبز (ارزان)، قرمز (گران) و مشكی (متعادل) تقسیم‌بندی می‌شود، این اواخر تعداد املاك قرمز رنگ زیاد شده است. سامانه ایران فایل با مشخص كردن خط قرمز قیمت مسكن در مناطق مختلف تهران، حد طبیعی نوسان قیمت مسكن را به متقاضیان خرید معرفی و اعلام می‌كند.


بر این اساس طبق داده‌های سامانه ایران‌فایل، ارزش معاملاتی املاك مسكونی در منطقه فرمانیه بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. این در حالی است كه فروشنده یك واحد مسكونی ۸۱ متری نوساز در محله فرمانیه قیمت فروش هر متر مربع این ملك را ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیشنهاد كرده است.


همچنین در منطقه میرداماد كه دامنه نوسان قیمت مسكن براساس تحلیل‌های آماری سامانه ایران‌فایل، دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، یك واحد مسكونی ۸۰ متر مربعی با ۴ سال عمر بنا، به قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای فروش اعلام شده كه مشخصات این ملك در سامانه با رنگ قرمز مشخص شده است. از طرف دیگر قیمت فروش هر متر مربع از یک ملک مسکونی در محدوده سعادت آباد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که این ملک ۹۷ متر مربع و ۳ سال ساخت است؛ اما سامانه ایران فایل در رابطه با این میزان نرخ به خریداران هشدار گرانی را داده است.


علاوه بر این، فروشنده‌ای هر مترمربع از ملک ۸۰ متری خود را با قیمت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برای فروش به بازار عرضه کرده است و این میزان قیمت با توجه به کارشناسی صورت گرفته توسط ایران فایل بالاتر از حد مجاز قیمت در این منطقه است. در همین حال موتور جست‌وجوی ایران فایل جدا از معرفی واحدهای گران‌قیمت، پیشنهاد خرید واحدهای ارزان قیمت را با رنگ سبز به متقاضیان داده است: یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری با ۱۴ سال عمر بنا به قیمت متری یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در محدوده تهران نو برای فروش به خریداران پیشنهاد شده است.


از سوی دیگر در منطقه آیت‌اله کاشانی، مالکی ملک ۸۷ متری خود را که ۱۲ سال از عمر ساخت آن می‌گذرد با قیمت متری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بازار مسکن غرب تهران برای فروش پیشنهاد کرده است كه این قیمت براساس میانگین قیمت واحدهای فروشی در این منطقه مناسب ذکر شده است.


علاوه براین، در سامانه ایران فایل ملک دیگری که از لحاظ قیمت منصفانه اعلام شده و به عنوان پیشنهاد برای فروش به متقاضیان ارائه شده، واحدی ۸۸ متری ۵ سال ساخت در محدوده جنت آباد است که فروشنده قیمت هر مترمربع این ملک را یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان پیشنهاد کرده است.... /  یادداشت : روزنامه دنیاى اقتصاد

 



ویدیو مرتبط :
درج قیمت بر روی کالا برای بازار گرمی و تفاوت قیمت بی سابقه در مراکز عمده فروشی با سایر نقاط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط قرمز قیمت مسكن در تهران! + جدول


گران فروشان مسکن در تهران طی هفته گذشته املاک ریزمتراژ خود را با نرخ متوسط 3 میلیون تومان برای هر مترمربع، به بازار فروش عرضه کردند.

دنیای اقتصاد: گران فروشان مسکن در تهران طی هفته گذشته املاک ریزمتراژ خود را با نرخ متوسط 3 میلیون تومان برای هر مترمربع، به بازار فروش عرضه کردند.

اما این املاك به دلیل داشتن حباب در قیمت جزو «لیست قرمز» سامانه مجازی معاملات مسكن قرار گرفتند و عملاً از بازار خارج شدند.


این واحدها که در محدوده متراژ مورد استقبال اغلب متقاضیان از 51 تا 75 متر مربع هستند، در برخی موارد حتی مترمربعی بیش از 5 میلیون تومان نیز عرضه شده‌اند.

این در حالی است که براساس آخرین آمار موجود، متوسط قیمت هرمترمربع آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران، حدود دو میلیون تومان است.

با شدت گرفتن تمایل برخی از متقاضیان مسکن به خرید واحدهای مسکونی در روزهای پایانی سال، گران فروشان آپارتمان در شهرتهران هم ترجیح داده‌اند املاک خود را تا قبل از پایان سال به فروش برسانند.

 از سوی دیگر نوساز بودن اغلب این واحدها بهانه مناسبی برای فروش گران‌تر در روزهای اخیر نسبت به سال آینده است، به گونه ای که صاحبان این املاک یکی از عمده ترین دلایل گران بودن آپارتمان خود را کم سن و سال بودن بنا نسبت به بافت منطقه می‌دانند.


در حال حاضر خط قرمز قیمت‌ها در شمال و شمال غرب تهران حول 5 میلیون تومان، در غرب 3 میلیون تومان، در شرق نزدیک به 3 میلیون تومان و در بهترین نقاط مرکزی شهر حداقل 4 میلیون تومان، متغیر است.

در سامانه ایران‌فایل تعداد املاك مسكونی فروشی كه قیمت پیشنهادی آنها با رنگ قرمز منعكس شده است، نسبت به قبل كاهش پیدا كرده است كه این نشان‌دهنده پذیرش تدریجی رشد قیمت از سوی خریداران می‌تواند باشد.

قیمت‌های با رنگ‌قرمز در این سامانه به معنی بالابودن قیمت یك ملك در مقایسه با متوسط قیمت منطقه است.