اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطیبی: به بردن پرسپولیس فکر می‌کنیم


سرمربی گسترش گفت: 3سال روی این بازیکنان کار کرده‌ام و این ثمره اعتماد و اعتقاد من است. اکثر بازیکنان از ماشین‌سازی در کنارم بوده‌اند و کمترین انتظارم از آن‌ها پدیده شدن است .

ورزش سه: گسترش فولاد تبریز اگرچه اولین سال حضورش را در لیگ برتر می‌گذراند اما تا همین هفته هشتمنشان داده که برای پیک‌نیک به مسابقات نیامده است. رسول خطیبی و تیم جوانش که تا اینجا خوب کار کرده‌اند این هفته حریف بزرگی بنام پرسپولیس را در مقابل دارند. پدیده‌های آبی‌پوش تبریز برای اولین بار به ورزشگاه آزادی می‌روند اما به عنوان تنها تیمی که بیرون از خانه‌اش شکست نخورده می‌توانند اعتماد به نفس خوبی داشته باشند.

رسول خطیبی در گفتگو با گل از برنامه‌های تیمش برای این بازی بزرگ می‌گوید.

تا اینجا به اهداف خود رسیده‌ایم

ما این فصل را با این هدف آغاز کرده‌ایم که در جمع 10تیم باشیم و تا به حال نیز به هدف خود رسیده‌ایم. البته جایگاه فعلی و با شرایط فوق ما را راضی نمی‌کند. به فکر جایگاه بهتری هستیم و 2بازیکن خارجی را نیز جذب خواهیم کرد تا در ادامه به مشکلی بر نخوریم. این هدف برای سال اول است و برای سال آینده آسیایی شدن را هدف‌گذاری کرده‌ایم و تیمی محکم‌تر خواهیم بست و البته باز هم تمایل‌مان بیشتر به سمت بازیکنان بومی و جوان خواهد بود.

مشکلاتی برای هفته اول پیش‌بینی شد ولی خوب بودیم

ما پیش‌بینی کرده بودیم که در ابتدای فصل شاید به مشکل بخوریم و دلیل آن می‌تواند جوان و بی‌تجربه بودن بازیکنان باشد، چون خیلی از آن‌ها لیگ بر‌تر را ندیده بودند ولی با این حال مقابل استقلال خوب بازی کردیم ولی همیشه بازی خوب امتیازی ندارد. بعد از آن هم مقابل تراکتور خوب بودیم و مقابل سپاهان هم عالی شدیم و این روند ادامه دارد. باید بازیکنان من به خودباوری برسند تا ما بتوانیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم و خواهیم داد. همان‌طور که هفته‌های اول امتیاز از دست دادیم و خود را نباختیم و به خود باور داشتیم و البته مشکلی در خط دفاعی داشتیم که روی این موضوع نیز کار کرده‌ایم و هم از نظر فنی و هم از نظر روحی روانی روی بازیکنان کار شده است و بعد از دیدار با داماش بهتر شده‌ایم.

بایرامی تنها پدیده ما نیست / 3سال روی این بازیکنان کار کرده‌ام

من از جوانان‌مان انتظار پدیده شدن را داشتم و دارم و الان که بایرامی شده پدیده لیگ تنها پدیده ما نخواهد بود. ما بازیکنانی داریم که خود را نشان خواهد داد چون 3سال روی این بازیکنان کار کرده‌ام و این ثمره اعتماد و اعتقاد من است. اکثر بازیکنان از ماشین‌سازی در کنارم بوده‌اند و کمتریم انتظارم از آن‌ها پدیده شدن است. نریمان، مهرداد، کامدار، آقایی، علیرضا و میثم نقی‌زاده و... چقدر اسم ببرم؟ این‌ها همه پدیده هستند و خواهند بود. بازیکنان غیربومی خوبی هم داریم. این‌ها نه تنها پدیده خواهند بود بلکه آینده تیم ملی و فوتبال آذربایجان هستند و آن‌ها را تاریخ‌ساز خواهید دید.

در شان لیگ بر‌تر و باشگاه نبود که مربی بازیکن باشم

در لیگ یک مربی-بازیکن بودم ولی در لیگ بر‌تر و در‌‌ همان هفته‌های ابتدایی فهمیدم که کلاس کاری فرق دارد و نمی‌توانم هم بازیکن باشم و هم مربی. ربطی به کنفرانس نداشت، چون که الان هم در کنفرانس شرکت نمی‌کنم. نمی‌توانستم فشار هر دو را تحمل کنم و شاید اگر بازیکن بودم می‌توانستم ادامه دهم و موفق باشم ولی در کنار مسئولیت مربیگری فشار زیاد شد. از طرفی دیدم که این کار من به کلاس لیگ بر‌تر و باشگاه و خودم نمی‌آید تا تصمیم گرفتم که دیگر بازی نکنم و روی مربیگری و بازیکن‌سازی تمرکز کنم و این‌که عنوان شود فشاری بر وارد شده است اشتباه است، من غیر از خدا از کسی نمی‌ترسم و حتی به خانواده خود نیز باج نمی‌دهم.

چیواری بهترین بازیکن خارجی ایران است

چیواری یکی از بهترین بازیکنان لیگ بر‌تر خواهد بود و این که تا به حال کمتر به او بازی رسیده برای این است که زمانی به گسترش پیوست که فقط یک هفته از پایان مسابقات تیم قبلی گذشته بود و ما هفته‌های ابتدایی را به او ریکاوری دادیم تا از نظر بدنی بازسازی شود. از هفته‌های آینده به او بازی خواهیم داد و مطمئن باشید که یکی از مهره‌های اصلی ما خواهد بود و به او اعتقاد دارم و اگر غیر از این بود جذبش نمی‌کردیم.

بهتر است از یادگار برویم

اگر هواداران و فوتبال دوستان تبریز بیایند و حمایت کنند یادگار بهتر است ولی ما استقبال مورد قبولی نداشتیم و شاید با انتقال بازی‌های گسترش به زمین بنیان‌دیزل، هواداران بتوانند با مشکل کمتری به استادیوم بیایند و حمایت کنند. در کل تلاش ما برای راحتی حمل و نقل هواداران است و دوست داریم مردم استقبال کنند.

این بازی «پیش برد» بازی با پرسپولیس بود

تیم استقلال خوزستان را آنالیز کرده بودیم و با برنامه و برای کسب سه امتیاز به میدان رفتیم و ممنونم از بازیکنان که تمام تلاش خود را به کار بردند ولی شاهد بودید استقلال اهواز مقابل ما فوتبال بازی نکرد و 90دقیقه در 18قدم خود به دفاع پرداخت و زیبایی فوتبال را نابود کرد. حریفان وقتی در یادگار به مصاف تراکتور و فولاد می‌آیند، می‌ترسند و فوتبال بسته و مرده‌ای را به نمایش می‌گذارند و این یعنی نابودی فوتبال زیبا. در ‌‌نهایت یک امتیاز را به دست آوردیم و این یک امتیاز را بعد از سوت پایان این دیدار فراموش می‌کنیم و به دیدار با پرسپولیس و 3 امتیاز فکر می‌کنیم.

من تشویق و حمایت نمی‌خواهم، به آینده آذربایجان بها دهید

نمی‌دانم چگونه این موضوع را مطرح کنم؛ شاید اگر یک تماشاگر فوتبال آذربایجان بودم راحت‌تر صحبت می‌کردم و حتما برای حمایت از گسترشی که آینده فوتبال آذربایجان را خواهد ساخت به استادیوم می‌رفتم. ما تیم جوانی داریم که خوب کار کرده است و اگر حمایت شود این جوانان انگیزه خواهند گرفت و عالی خواهند بود. همین جوانان هستند که آینده فوتبال آذربایجان را بیمه خواهند کرد و هر ترک زبانی وظیفه دارد به خاطر جوانان آذربایجان و آینده فوتبالش از این تیم حمایت کند. من انتظار ندارم رسول را تشویق کنند و انتظاری ندارم ولی جوانان آذربایجان به حمایت مردم آذربایجان نیاز دارند تا خودنمایی کنند. قطعا این ملت آذربایجان که در غیرت و تعصب شهره هستند در دیدار با پرسپولیس نیز ما را تنها نخواهند گذاشت و رگ ترک خود را نشان خواهند داد تا در آزادی پرسپولیس را شکست دهیم و باعث افتخار آذربایجان شویم.


ویدیو مرتبط :
گل رسول خطیبی به پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسین کعبی: برای بردن پرسپولیس هم قسم شدیم / فقط علی کریمی با استیلی بود



 

 

حسین کعبی: برای بردن پرسپولیس هم قسم شدیم / فقط علی کریمی با استیلی بود

 

هافبک راه آهن گفت: «متاسفانه استیلی در پرسپولیس تنها بود و فقط علی کریمی پشتش درآمد و او را تنها نگذاشت.»

به گزارش جام نیوز به نقل از پانا، حسین کعبی در خصوص بازی راه آهن با پرسپولیس، وضعیت سرخ ها، رفتن استیلی، دربی 73 و شایعه حضور دنیزلی در پرسپولیس به سوالات پاسخ داد که در ادامه می آید:

* از وضعیت راه آهن برای ما بگویید.

- وضعیت ما خوب است. این استراحت و تعطیلی که به ما خورد خیلی خوب بود و توانستیم در این فرصت نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و کار کردیم. بچه ها هم قسم خوردند تا 3 امتیاز بازی با پرسپولیس را بگیرند.

* می خواهید 3 امتیاز را به خاطر علی دایی بگیرید که مقابل پرسپولیس نتیجه بگیرد یا این که واقعا به خاطر تیم؟

- ما دنبال درگیری و حاشیه نیستیم که چه گذشته. مهم تیم است که شرایط خوبی در جدول ندارد. واقعا شخصیت تیم ما پائین جدول نیست. ما باید 2 بازی باقی مانده را با برد پشت سربگذاریم تا کمی شرایطمان بهتر شود. اگر ما بازی هایی که 2 بر صفر پیش بودیم و بعد از دقیقه 85 از دست دادیم را می بردیم باید الان یا اول بودیم یا دوم. تیم ما واقعا پتانسیل بالایی دارد ولی کم شانس هستیم.

* وضعیت پرسپولیس زیاد جالب نیست. نظر تو چیست؟

- بازی سختی داریم. هیچ وقت بازی کردن مقابل پرسپولیس آسان نیست. دوست داریم تماشاگران پرسپولیس به ورزشگاه بیایند و به استادیوم برگردند. دل ما نگران پرسپولیس است. دل ما برای هواداران پرسپولیس هم تنگ شده. امیدوارند بیایند تا تجدید خاطره ای شود.

* استیلی هم رفت. این اتفاق را چطور می بینی؟

- بابت رفتن استیلی خیلی ناراحت شدم و الان هم ناراحتم. حمید رفیق چندین ساله من است و مربی من بوده. او در پرسپولیس تنها بود و کسی پشتش درنیامد. متاسفانه او را انداختند وسط ولی خودشان دررفتند و کنار کشیدند. فقط علی کریمی بود که پشتش درآمد و با او بود. مطمئن باشید استیلی برمی گردد و خیلی چیزها را ثابت می کند. او باید محکم برگردد و خود را ثابت کند. استیلی کارهایی که برای من در استیل آذین کرد را هیچ وقت فراموش نمی کنم. او در شرایط سخت پشتم درآمد و از من حمایت کرد. واقعا بی انصافی است که او را در پرسپولیس تنها گذاشتند. بازی هایی که برای تیم ملی و پرسپولیس کرد را نباید فراموش کرد. من هم وظیفه دارم از استیلی دفاع برادرانه کنم.

* پرسپولیس را می برید؟

- نتیجه گرفتن مقابل پرسپولیس آسان نیست. باید خیلی تلاش کنیم. بازیکنان آماده هستند تا انشالله بتوانیم 3 امتیاز این بازی را بگیریم.

* دربی 73 را دیدی که پرسپولیس 3 صفر باخت؟

- من خیلی مریض بودم و قرص خواب خوردم و نتوانستم بازی را ببینم.

* از این نتیجه ناراحت شدی؟

- ناراحتی ندارد. فوتبال بالاخره خیلی بالا و پائین دارد و نباید در مورد فوتبال ناراحت شد. الان باید از فوتبال لذت برد. این اتفاقات در فوتبال عادی است. می بینید که رئال چند سال است به بارسلونا می بازد ولی زندگی برای همه ادامه دارد. مشکل ما این است که به آینده نگاه نمی کنیم و هنوز فکر حرفه ای نداریم. اگر فکر حرفه ای داشته باشیم نه در ورزشگاه ها بی حرمتی پیش می آید و نه کسی ناراحت می شود.

* شنیدی دنیزلی قرار است به پرسپولیس بیاید؟

- من زمان دنیزلی به پرسپولیس آمدم. خیلی دوست دارم دوباره او را در فوتبال ایران ببینم. واقعا علاقه خاصی به او دارم. مربی با کیفیت و کلاس بالای فنی است. اگر دنیزلی به پرسپولیس بیاید به نفع این تیم است و آنها را از این رو به آن رو و زیر رو رو می کند.