اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطر مرگ ناشی از حمله قلبی در زنان جوان بیشتر است یا مردان ؟



اخبار,اخباراجتماعی, بیماری‌های قلبی

 

 اخباراجتماعی - خطر مرگ ناشی از حمله قلبی در زنان جوان بیشتر است

متخصصان قلب و عروق دانشکده پزشکی ییل هشدار دادند، خطر مرگ ناشی از حمله قلبی در زنان جوان بیشتر است.

در این بررسی اطلاعات مربوط به ۲۳۰ هزار و ۶۸۴ بیمار ۳۰ تا ۵۴ ساله که به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد که احتمال طولانی شدن مدت بستری زنان پس از حمله قلبی در بیمارستان بیشتر است و آنان بیش از مردان در معرض فوت ناشی از سکته قلبی هستند.

«آکریتی گوپتا»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: زنان جوان نسبت به مردان هم‌سن خود در برابر بیماری‌های قلبی آسیب‌پذیرتر هستند.

همچنین در این بررسی مشخص شد مردان بیشتر به کلسترول بالا مبتلا می‌شوند در حالی که عارضه فشارخون بالا، بیماری دیابت و نارسایی قلبی در زنان بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، آکریتی گوپتا تصریح کرد: این یافته‌ها تاکید می‌کند که کنترل فاکتورهای خطرزای بیماری‌های قلبی - عروقی همچون دیابت، فشارخون بالا و استعمال سیگار در بیماران جوان و افزایش اطلاع‌رسانی در این زمینه ضرورت دارد.

 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تفاوت علائم حمله قلبی در مردان و زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال مرگ حمله قلبی در زنان بیش از مردان است



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,حمله قلبی

طبق یافته های یک مطالعه جهانی، زنان دو برابر بیشتر از مردان به خاطر خطرناک ترین نوع حمله قلبی فوت می کنند.

به گزارش مهر، مطالعه پژوهشگران دانشگاه یل آمریکا نشان می دهد در مورد نرخ مرگ و میر ناشی از سکته قلبی بین زنان و مردان اختلاف جنسیتی وجود دارد.

در این مطالعه، محققان داده های مربوط به بیش از ۷۰۰ هزار بیمار سکته قلبی را در ۲۹ کشور و شش منطقه جغرافیایی مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند در تمامی مناطق، درمان مناسب برای زنان به تاخیر می افتد و نرخ مرگ زنان در بیمارستان در مقایسه با مردان دو برابر می شود. همچنین احتمال مرگ زنان در مدت ۳۰ روز، شش ماه و یک سال بعد از حمله قلبی ۷۰ درصد است.

به گفته محققان، احتمالا تفاوت جنسیتی ناشی از آگاهی در مورد علائم سکته قلبی، دسترسی به مراقبت های درمانی و عوامل پرخطر است. به عنوان مثال، زنانی که این نوع حمله قلبی را تجربه می کنند مسن تر هستند و دارای سایر مشکلات سلامت هستند.

همچنین محققان دریافتند از زمان رسیدن به بیمارستان، زنان در مقایسه با مردان، به طور میانگین ۵.۳ دقیقه تاخیر دارند. همین مسئله بسیار قابل توجه است چراکه زنده ماندن فرد در چنین شرایطی منوط به حداقل زمان درمان است.

 

اخبار پزشکی - مهر