اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خسارت 45 میلیاردی سیل به آثار تاریخی ایلام



اخبار,اخبار اجتماعی,ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: بر اثر وقوع سیل پنج‌شنبه هفته گذشته، 45 میلیارد ریال خسارت به آثار تاریخی و تأسیسات گردشگری استان واردشده است.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» منطقه ایلام، اظهار کرد: مجموع اعتبارهای عمرانی استانی سال جاری میراث فرهنگی 17 میلیارد ریال بوده که خسارت وارده به تأسیسات و زیرساخت‌های گردشگری و آثار تاریخی ایلام بر اثر سیل بیش از 2.5 برابر مجموع این میزان اعتبار است.

وی ادامه داد: این میزان خسارت به راه‌های دسترسی، تأسیسات آب و برق و سازه‌های مجتمع‌های تفریحی توریستی و همچنین هشت اثر تاریخی ارزشمند مناطق مختلف استان وارد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام با بیان این‌که بر اثر بارندگی‌های شدید روزهای گذشته راه دسترسی و تأسیسات برق منطقه تفریحی زینه گان شهرستان مهران به‌طور کامل تخریب‌ شده است، ادامه داد: برای ایجاد تأسیسات زیربنایی این منطقه 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته شنبه‌زاده کمپینگ دره‌شهر، مجتمع تفریحی توریستی نشمیل سرابله، مجتمع تفریحی ابراهیم قتال، کمپینگ شهر میمه، مجتمع خدماتی سه‌راه جندالله، پارک گردشگری سراب میمه، باند پرواز هواپیمای تفریحی ایلام و قسمتی از سازه و تأسیسات مجتمع آبگرم دهلران از جمله مناطق گردشگری استان است که دچار خسارت شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌چنین هشت اثر تاریخی شامل قلعه کنجانچم، قلعه پوراشرف، شهر تاریخی سیمره، قلعه جهانگیرآباد، عمارت والی کهره، محوطه تاریخی، سیاهگل ایوان، قلعه هزار درب آبدانان و قلعه شاخ دهلران دچار خسارت و آسیب شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: متأسفانه این استان باوجود برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی منحصربه‌فرد، به‌علت نبود زیرساخت‌های گردشگری و کمبود اعتبارهای این حوزه همواره با مشکل مواجه بوده است.

شنبه‌زاده یادآور شد: برآورد خسارت و وضعیت آثار تاریخی و تأسیسات گردشگری آسیب‌دیده به سازمان میراث‌فرهنگی هم‌چنین استانداری ایلام به‌منظور تأمین اعتبارهای مورد نیاز اعلام‌ شده است.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آثار تاریخی و طبیعی ایلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خسارت 10 میلیاردی سیل به طالقان



اخبار,اخباراجتماعی ,سیل در  طالقان

فرماندار طالقان گفت: در پی وقوع سیل اخیر بخشی از اراضی و تأسیسات زیربنایی این شهرستان تخریب شد و در برآورد اولیه 10 میلیارد تومان خسارت در پی داشته است.

«مصطفی علی آبادی فراهانی» در گفت‌وگو با ایسنا ، منطقه‌ی البرز، با اعلام این خبر گفت: بخشی از اراضی بالا طالقان شامل روستاهای زیاران و گراب گته در پی وقوع سیل اخیر دچار خسارت شدند و در برآورد اولیه 10 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: هم‌زمان با وقوع سیل بلافاصله ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و اکیپ‌های امدادی در محل حاضر شدند.

فرماندار طالقان خاطرنشان کرد: این سیل عشایر طالقان را نیز غافلگیر کرد و به جهت نیاز به تأمین وسایل گرمایشی سوخت گاز و نفت در اختیار عشایر و مردم قرار گرفت.

علی‌آبادی ادامه داد: عصر روز وقوع سیل که گردشگران زیادی نیز برای تفرج به این شهرستان سفر داشتند، 20 هزار خودرو گردشگر در امتداد رودخانه طالقان اسکان داشتند که بلافاصله با مدیریت تیم بحران طالقان، حاشیه رودخانه تخلیه شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه گردشگران نیز در این سیل دچار هیچ حادثه‌ای نشدند.

 اخبار اجتماعی - ایسنا