اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خروج كرم زنده از چشم یك مرد



چشم پزشك,خروج كرم زنده از چشم یك مرد,اخبار حوادث

 

یك مرد هندی كه از مدتی پیش از درد چشم رنج می برد به پزشك مراجعه كرده و هنگام معاینه مشخص شد یك كرم زنده در داخل چشم او لانه كرده است. یك وضعیت نادر اما نه منحصربفرد.

 

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از لوفیگارو، پی.كی. كریشنا مرد 75 ساله هندی وقتی به دلیل درد مداوم چشمش به پزشك مراجعه كرد هرگز گمان نداشت كه با یك موجود فیلم های ترسناك در حال زندگی است.

 

دكتر وی. سیتارامان چشم پزشك بیمارستان فورتیس بمبئی هنگام معاینه چشم كریشنا  یك كرم زنده را در درون چشم او مشاهده كرد كه در حال پیچ و تاب خوردن بود. وی تصمیم گرفت قبل از اینكه كرم آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد كند چشم را عمل كرده و آن را خارج كند.

 

دكتر سیتارامان گفت: بیمار بیش از دوهفته از درد چشم و سرخی آن رنج می برد و هنگامی كه متوجه شد دلیل درد چشم او یك كرم زنده است به وحشت افتاد.

 

در این عمل جراحی كه 15 دقیقه به طول انجامید دكتر سیتارامان  با ایجاد شكافی كوچك در غشای چشم، كرم 13 سانتیمتری را كه از پیچ و تاب باز نمی ایستاد با دقت و بدون آنكه بدن كرم به دونیم شود ، خارج كرد.

 

كرم 13 سانتیمتری حتی پس از خروج از چشم كریشنا بیش از 30 دقیقه زنده بود، جسد كرم برای بررسی به بخش میكروبیولوژی بیمارستان فرستاده شد.

 

به گفته پزشك احتمال دارد كرم از یك بریدگی كف پا  یا خوردن گوشت خام  یا  نیم پز وارد بدن كریشنا شده و سپس به داخل رگ های خونی او نفوذ كرده و در نهایت در داخل چشمش جای گرفته بود.

 

وی تاكیدكرد: اگر كرم را در نمی آوردیم می توانست به عمق كره چشم نفوذ كرده و موجب كوری شود. حتی امكان داشت كرم به داخل مغز رفته و عوارض نورولوژیك جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

 

مقامات بیمارستان فورتیس بمبئی گفته اند: یك سال پیش در بیمارستان شهر كرالا در جنوب هند در شرایطی مشابه پزشكان كرمی به طول 19 سانتیمتر را از چشم یك بیمار خارج كرده بودند. مترجم: بهرام افتخاری.... /جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
خروج عقرب زنده از گوش یك بیمار در همدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خارج کردن کرم زنده از چشم مرد هندی


پزشکان هندی در یک عمل جراحی کرم زنده‌ای را از چشم یک مرد خارج کردند.

خبرگزاری ایسنا: پزشکان هندی در یک عمل جراحی کرم زنده‌ای را از چشم یک مرد خارج کردند.

پزشکان هندی پس از انجام این عمل جراحی و خارج کردن کرم زنده از چشم چپ بیمار، بینایی او را بازگرداندند.

این کرم از طریق گزیدگی مگس مانگرو که حامل لاروهای کرم است به افراد منتقل می‌شود و به عفونتی به نام Loiasis منجر می‌شود.

پزشکان معالج این بیمار اظهار داشتند: شغل این مرد به گونه‌ای بوده که به دلیل خرید و فروش میوه در معرض فزآینده ابتلا به این عفونت قرار داشته است.

این مرد زمانی به پزشک مراجعه کرد که چشمش قرمز شده و درد داشت و همچنین در طول دو هفته قدرت بینایی‌اش کاهش یافته بود.

به گزارش لایوساینس، پزشکان پس از مشاهده این کرم زنده تصمیم گرفتند به جای استفاده از دارو برای از بین بردن آن داخل چشم با عمل جراحی این کار را انجام دهند.