اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خدمت جدید دولت احمدی نژاد: لیموترش ترش‌تر شد!



خدمت جدید دولت احمدی نژاد,لیمو ترش,اخبار احمدی نژاد,کارهای احمدی نژاد,خرید لیمو ترش

 

خدمت جدید دولت احمدی نژاد: لیموترش ترش‌تر شد!

اعتدال:  کمتر کسی وجود دارد که از طعم ترش لیمو ترش استقبال نکند؛ اکثر ایرانیان با استفاده از لیمو به غذاها، سالادها و سفره‌های خود رنگ و طعم می‌بخشند. در حالی که انتظار می‌رفت با رسیدن بهار و ورود لیموترش میناب به بازار، غذاها و سفره‌ها همچنان خوش‌طعم و زیبا باقی بمانند، دیده می‌شود که علی‌رغم اهمیت این میوه، لیموترش با قیمت غیرمعقول معامله شده و در برخی مغازه‌ها تا 6800 تومان نیز عرضه می‌شود.

 

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت لیموترش در بازار با بیان این‌که همیشه در این فصل چین اول لیمو ترش میناب به بازار می‌آمد، گفت: هنوز لیموترش میناب نیامده اما این لیموها تا چند روز آینده وارد بازار می‌شوند.

 

سید حسین مهاجران افزود: در این فصل معمولا لیمو‌ترش دزفولی یا همان لیمو‌خاکی که درشت است‌، به سرد‌خانه برده می‌شد اما شاهدیم که به دلیل کم بودن تقاضای خرید لیمو در سال‌های گذشته به درخت‌ها رسیدگی نشد بنابراین در سال جاری تولید آن کم شده است، در نتیجه چون لیموترش و نارنج با قیمت دلخواه به فروش نمی‌رفت در این چند سال به لیموترش توجه نشد.

 

او ادامه داد: در سال جاری نارنج و لیموترش خیلی کم است، به‌گونه‌ای که قیمت نارنج در میدان به کیلویی 1300 تومان رسیده است. به‌طور کلی اگر یک سال دیگر قیمت لیموترش به این صورت باشد، کشاورزان شروع به تبدیل‌کردن و کاشت جدید و برداشت نو می‌کنند. هر کجا گرانی هست، لازم است که برگردیم به سال قبل که کالای مورد نظر را نخریدند و صاحب محصول به میزان قیمت تمام شده، در‌آمد نداشته است.

 

وی با بیان این‌که تقاضا برای خرید لیمو ترش در سال 1387 کم بود و آن را نمی‌خریدند به گونه‌ای که تعاونی روستایی آب لیموترش را گرفت و به سردخانه برد و البته سود خوبی هم کرد، ادامه داد: نتیجه نخریدن لیموترش و بی‌توجهی به نهال آن، همین می‌شود که الان شاهدیم. ورود این اقلام نیز چون با دلار معامله می‌شوند، با قیمت بالا صورت می‌گیرد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان با اشاره به دیگر میوه های موجود در بازار تصریح کرد: توت‌فرنگی داخلی در حال حاضر با کیفیت خوب و با قیمت نسبتا مناسب جایگزین توت‌فرنگی وارداتی شده است. میوه‌هایی مثل شبرنگ، آلو و هلو میوه‌های غیرفصل هستند و مردم به آنها توجه ندارند، اما لیموترش کنار هردیسی در هر رستورانی باید باشد و لیموترش و نارنج خیلی مهم هستند.

 

وی تصریح کرد: لیموترش میناب در دو فصل برداشت می‌شود که یک فصل میزان آن خیلی کم و در یک فصل دیگر خیلی زیاد است. همیشه در این فصل بخشی لیمو دزفولی درشت در بازار جایگزین بود و بخش دیگر نیاز بازار با لیمو بهاره میناب تامین می‌شد. قیمت نارنج هم بسیار پایین بود و خیلی به چشم نمی‌آمد، ولی الان لیموترش و نارنج گران شده‌اند. باید توجه داشت که چین بعدی لیموترش میناب و پشت سر آن لیمو جهرم به بازار می‌آید و بیشترین میزان لیموترش از این دو مرکز تامین می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان در پایان تاکید کرد که درحال حاضر قیمت نارنج در میدان به زیر هزار تومان رسیده است./اعتدال


ویدیو مرتبط :
آیا دولت احمدی نژاد خدمت کرد یا نه؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سن دولت‌های هاشمی،خاتمی و احمدی نژاد


میانگین سن دولت های هاشمی ، خاتمی و احمدی نژاد.