اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر مطهری از احتمال ازسرگیری استیضاح



   استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماع,علی مطهری,علی اکبر جوانفکر

 

خبر مطهری از احتمال ازسرگیری استیضاح

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: اگر خبر سرکار رفتن سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی صحت داشته باشد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

 

آفتاب: علی مطهری امروز سه شنبه در حاشیه جلسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره عدم کناره گیری مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی و احتمال طرح استیضاح دوباره وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید دید استیضاح کنندگان چه نظری در این خصوص دارند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی در واکنش به صحبت علی اکبر جوانفکر مشاور رئیس جمهور که ماجرای استیضاح وزیر کار را برای نمایندگان پندآموز خوانده بود، گفت: اگر سعید مرتضوی بر سرکار خود حضور یافته باشد جا دارد استیضاح شیخ الاسلامی دوباره مطرح شود اما خبرهای مختلفی در این خصوص مطرح شده است. برخی ها می گویند مرتضوی بر قول خود پایبند بوده و برخی ها خبر از مشغول به کار شدن وی می دهند، اگر خبر دوم صحت داشته باشد امکان استیضاح شیخ الاسلامی وجود دارد.

 

مطهری با بیان اینکه فرصت برای استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مجلس هشتم وجود دارد، گفت: بررسی بودجه 91 کل کشور ظرف دو هفته تمام می شود و بعد از آن فرصت طرح استیضاح وجود دارد.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص هزینه استیضاح وزیر کار برای مجلس ادامه داد: برخی استیضاح کنندگان فریب خوردند و خام شدند، ماجرای حکمیت زیاد مهم نبود اما مسئله با اهمیت آن است که این افراد قول سعید مرتضوی را قبول کردند، در حالیکه خودشان می گفتند به حرف این فرد اعتمادی نیست.

 

به گزارش مهر،مطهری در پایان خاطر نشان کرد: علت طرح استیضاح شیخ الاسلامی نوع رفتار و عملکرد سعید مرتضوی در مسئولیت های گذشته اش بوده است از این رو سئوال اینجاست که چطور استیضاح کنندگان به قول وی اعتماد کردند؟/آفتاب


ویدیو مرتبط :
استیضاح کردان-علی مطهری 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: حق بود که احمدی نژاد استیضاح شود /خبر مطهری از استیضاح وزیر کار



نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم نهایی درباره استیضاح وزیر کار روز یکشنبه مشخص می شود و مجلس پس از بررسی بودجه برای استیضاح وزیر زمان در اختیار دارد.

علی مطهری روز جمعه در حاشیه شرکت در انتخابات در شعبه اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: نمی دانم نفر چندم لیست باشم اما قاعدتا باید رای بیاورم اگر رای نیاورم باید این موضوع بررسی شود.

 

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت جبهه متحد در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: فکر می کنم وضعیت جبهه متحد نسبت به دور اول بهتر باشد.

مطهری در مورد حضورش درجبهه متحد تصریح کرد: گروه تصمیم گیر در جبهه متحد با حضور من در تهران مخالف بودند و با وجود اینکه رای کافی برای حضور در تهران داشتم اسم من را حذف کردند.

 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد هیات رئیسه مجلس نهم بیان کرد: کسانی که تا به حال انتخاب شدند در بینشان افراد مستقل زیادی وجود ندارند 65 نفر باقی مانده است که اگر بین آنها افراد خوشفکر و مستقل وجود داشته باشد آقای لاریجانی به هر حال شانس بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آقاتهرانی را برای ریاست مجلس مناسب نمی بینم، گفت: فکر می کنم آقاتهرانی توان این کار را ندارد و بعد از لاریجانی مصباحی مقدم برای ریاست مجلس مناسب تر است.

 

مطهری خاطر نشان کرد: آقاتهرانی در همین دوره قبلی نیز تاثیر در مجلس نداشت به طور کلی تسلطی به امور مجلس ندارد.

وی درباره رابطه بین مجلس و دولت در مجلس نهم گفت: اکنون نمی توان درباره رابطه بین دولت و مجلس قضاوت کرد و باید صبر کنیم تا تکیف مجلس نهم معلوم شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره حضور روحانیت در ریاست مجلس گفت: به نظرم روحانی بودن یا نبودن رئیس مجلس تاثیری بر اقتدار مجلس ندارد و این امر بستگی به شخصیت افراد دارد.

مطهری در مورد استیضاح وزیر کار نیز گفت: روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه تصمیم نهایی درباره استیضاح وزیر کار گرفته می شود و چون این تصمیم جمعی است نظر شخصی خود را فعلا اعلام نمی کنم.

وی افزود: مجلس برای استیضاح وزیر کار زمان دارد و چند روزی پس از بودجه می توان این موضوع را مطرح کرد.

 

وی در پاسخ به سئوالی درباره افزایش اختلافات بین مجلس و دولت گفت: اختلافات زیاد شده و مردم نیز استقبال نمی کنند اما همیشه شروع کننده تنش ها دولت است و دولت تخلف از قانون را انجام می دهد و مجلس تنها مخالفت می کند. همیشه تقصیر با آغاز کننده است.

نماینده تهران گفت: در حال حاضر مجلس در برابر دولت کوتاه می آید و به خاطر شرایط خاص کشور و تحریم های اقتصادی این اقدام از سوی مجلس صورت می گیرد چرا که اگر در شرایط عادی بودیم حق بود که رئیس جمهور استیضاح شود و تنها به خاطر شرایط جهانی تلاش می کنیم با دولت همدلی داشته باشیم.

 

مطهری در پاسخ به سئوالی درباره دخالت مجلس بر امور اجرایی دولت گفت: اگر مجلس به یک انتصابی اعتراض داشته باشد به معنی دخالت نیست. اگر یک وزیر بخواهد رضا پهلوی را به عنوان معاون انتخاب کند آیا مجلس حق اعتراض ندارد؟ و آیا این دخالت در کار اجرایی است؟ به نظرم مجلس حق چنین کاری را دارد.

وی در پایان درباره مجلس هشتم گفت: مجلس هشتم در قانونگذاری و نظارت متوسط بود./فرارو