اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش برای بیماران "ام اس"



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیماری ام اس

 

اخبار اجتماعی - خبر خوش برای بیماران "ام اس"

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی ایرانی اینترفرون بتا که مبتلایان به ام اس از آن استفاده می کنند، از فردا ارزان می شود.

به گزارش فارس،  رسول دینارون عصر امروز د در حاشیه اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ام اس در سالن همایش برج میلاد اظهار داشت: بیمارانی که تا این هفته بین 50 تا90 هزارتومان برای تهیه داروی اینترفرون بتا هزینه می کردند از فردا ( شنبه10 خرداد سال جاری) بین 25 تا 45 هزار تومان هزینه خواهند کرد.

وی افزود: تقریباً 30 هزار بیمار ام اس از این دارو استفاده می کنند. این دارو در دنیا سه فرمولاسیون دارد که هر سه فرمول یاد شده در ایران تولید می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بیمارانی که نوع ایرانی دارو را دریافت می کنند مورد حمایت 95 درصدی وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر بابت هزینه های تامین داروی اینترفرون بتا هستند.

دیناروند گفت: برخی از پزشکان به رغم اینکه داروی ایرانی هیچ مشکلی ندارد و نیاز بیماران را برطرف می کند، داروی خارجی را تجویز می کنند.

وی  افزود: تعداد بیماران استفاده کننده از داروی خارجی کمتر از 8هزار نفر است. سازمان های بیمه گر بر اساس فرمولی که دارند، داروی خارجی را تا قیمت داروی ایرانی، تحت پوشش قرار می دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت برای اینکه فشار کمتری را بیماران استفاده کننده از داروهای خارجی ام اس متحمل شوند طی سال گذشته 100میلیارد تومان برای حمایت از این بیماران هزینه کرد. هر چند 100 میلیارد تومان یارانه برای حمایت از بیماران مبلغ قابل توجهی است، اما متأسفانه پرداخت از جیب بیماران ام اس هم بالا است و مجبورند هر ماه به طور متوسط 600 هزار تومان بابت تهیه داروی خارجی ام اس هزینه کنند.

دیناروند با توصیه به پزشکان برای عدم تجویز  داروی خارجی ام اس  اظهار داشت: تجویز این داروها هم برای وزارت بهداشت و هم برای بیماران گران است. پزشکان با تجویز داروی داخلی می توانند از دغدغه بسیاری از بیماران برای تامین دارو پیشگیری کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو به تولید داخلی یک نوع داروی خوراکی ام اس که موثرترین دارو برای درمان این بیماری به شمار می آید، اشاره و خاطر نشان کرد : این دارو در داخل کشور تولید شده است و در زمان حاضر مرحله کنترل کیفی را طی می کند. امیدوارم که این داروی موثر خوراکی نیز تا پایان سال 93 به بازار دارویی کشور راه یابد. 

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش تأمین اجتماعی: تمامی هزینه‌های بیماران خاص از فردا رایگان می‌شود



 بیمارهای خاص, سازمان تأمین اجتماعی ,مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

خبر خوش تأمین اجتماعی: تمامی هزینه‌های بیماران خاص از فردا رایگان می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی هزینه‌های بیماران خاص(دارو و تجهیزات پزشکی مربوط به بیماری‌های خاص) از جمله کلیوی، هموفیلی، دیالیزی و ... توسط سازمان‌های تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

سید تقی نوربخش  درباره خبر خوش به بیماران خاص اظهار داشت: تفاهم نامه ای مابین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منعقد شده است که براساس آن از اول مهر تمامی هزینه های بیماران خاص از جمله کلیوی، هموفیلی، دیالیزی و ... توسط سازمان های بیمه گر از جمله تأمین اجتماعی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس تمامی هزینه های بیماران خاص به صورت 100 در صد رایگان است و قیمت داروها نیز به سال 91 بر می گردد.

نوربخش یادآور شد: در گذشته سازمان تأمین اجتماعی تنها شصت درصد از هزینه های بیماران خاص را پرداخت می کرد که از اول مهر پوشش 100 در صدی داده می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: ردیف بودجه این اقدام نیز از بودجه سال 92 تأمین شده است و این گام بزرگی در راستای حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر 37 میلیون نفر را تحت پوشش دارد بیان داشت: رایگان شدن تمام هزینه بیماران خاص از جمله تجهیزات پزشکی آنها اولین گام سازمان در راستای حمایت بیشتر است. /فارس